Foto van een Lely Lotus 1500, had nieuwe ORGINELE schuddertanden besteld. Blijken ze door tegenwoordig zwart te zijn ipv wit 🤷‍♂️

Lely Lotus 1500

202 foto's van @rickboer blija

rickboer blija
Foto van een Lely Lotus 1500, had nieuwe ORGINELE schuddertanden besteld. Blijken ze door tegenwoordig zwart te zijn ipv wit 🤷‍♂️

Reacties

case 745 xl
Volgensmij waren ze vroeger juist zwart
Pieter Buren
@case 745 xl ze waren geel voordat ze wit waren
case 745 xl
@Pieter Buren heb ze in meerdere kleuren wel gezien. Maar toen wij vroeger. Ruim 30 jaar geleden een nieuwe lely lot is stabilo 600 kregen waren de tanden zwart.
rickboer blija
@case 745 xl @Pieter Buren normaal gesproken hebben wij ze in het wit, die kon 8k volgens mij ook nogwel bestellen als kramp eigen.
Geel hebben wij ze ook weleens gehad, die kwamen uit een magazijnuitverkoop. Zwart had ik ze nog nooit gezien
Pieter Buren
@case 745 xl 1997 Lely lotus stabilo 675.

(klik om te vergroten)

Het heeft lang geduurd, maar er zitten nu alleen nog maar witte tanden aan.
chris_farmer25
Zwarte heb ik ook al eens gehad van lmb, nu heb ik van internet non-original en die zijn weer wel wit.
+2
Sjon
Lely is voortaan van Agco, en de nieuwe machines hebben zwarte tanden.
Wen er maar aan.
+2
rickboer blija
@Sjon dat wist ik, volgens mij zijn de tanden aan de fendt en massey ferguson lotus schudders ook zwart.

Zie er ook wel een voordeel aan, kan namelijk direct zien welke tanden vervangen zijn
jehan
@rickboer blija hahah ik wisselde alleen tanden als ze kapot waren ..en dat kun je ook wel zien of ze nu zwart paars of wit zijn
rickboer blija
@jehan nu kan ik ook zien of toevallig 1 tand in verhouding vaker kapot gaat dan andere
Koiter
Onze oude lotus had op den duur alle kleuren tanden mogelijk, origineel geel dacht ik, en op den duur ook witte en zwarte, net welke er leverbaar waren
mf 6150
Afkloppen maar heb ze bij onze 1020 nog niet hoeven vervangen, bij de vorige ook niet. Reserve van nummer 1 liggen nog in de kast
rickboer blija
@mf 6150 hier elk jaar een stuk of 3 a 4.
4 jaar geleden door ene fabrieksfout alles een keer vervangen, inclusief de veertjes die er tussen zaten. Dan heb je na 84 stuks wel genoeg van
mf 6150
@rickboer blija
Zodan, best veel! Enig idee van de oorzaak? Wel goed afgesteld?
rickboer blija
@mf 6150 3e seizoen dat hij draaide was ook een zwaar grasjaar, met net zn eerste snee als nu. Wij rijden altijd wel redelijk door met schudden en hadden dat jaar hadden we meerdere keren dat de schudder door de slipkoppeling ging.

Dat gecombineerd met dat de collegaboer en wij beide frontmaaiers hebben die op zwad maaien (hij 360 naar 140) (wij toen 315 naar 120)was het allemaal net wat te zwaar voor de schudder.

Is toen productspecialist van lely bij geweest met een slow motion camera weer heel duidelijk de doorbuiging van de tanden was te zien. En dit was volgen hun meer dan toegestaan/de bedoeling was.

Toen in overleg met lely, de afleverende dealer en ons een deal gemaakt waarbij alle tanden vervangen zijn door ons
+1
mf 6150
@rickboer blija
Dan rij je toch gewoon een versnelling langzamer?
+1
rickboer blija
@mf 6150 doen we nu ook, plus we kijken nu meer waar de swadwn van de frontmaaier terecht komen.

Het was bij eerdere schudders nooit een probleem, en is tot nu toe ook niet weer een probleem geweest
mf 6150
@rickboer blija
Kijkaan👌 wij rijden meestal een km of 10/12. Frontmaaier maakt het zwad passend tussen de wielen
rickboer blija
Quote Reactie van @mf 6150:
wij rijden meestal een km of 10/12.

Dat deden wij toen dus ook, dit voorjaar was dit 6 om de tanden te besparen. 2e keer schudden vaak 12 a 14
mf 6150
@rickboer blija
Bijzonder dan want de eerste snede bij ons is meestal ook vrij zwaar. Schudden wel meestal met de 305 en max 1600/1700 motor toeren. Misschien daar verschil?
rickboer blija
@mf 6150 het was bij ons te veel, draaien hier meestal 425 a 450 aftakas toeren.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Lely Lotus 1500 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!