Staat te koop bij autobedrijf in Ochten. Kleurtje:

Ferguson TEF 20

153 foto's van @WaterDeutzer

+6
WaterDeutzer
Staat te koop bij autobedrijf in Ochten. Kleurtje: "niet slecht & niet goed". Veel foto's op de site van details waar je de perfectie van restauratie kunt zien. Uitgezonderd accubak & kabel....

Reacties

+3
a3vandiejen
Wel heel netjes inderdaad.
+1
Hidde Gröniger
Vind het niet lelijk
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Hidde Gröniger :
Vind het niet lelijk

Ik ook niet want ik vind alle kleuren mooi als 't maar blauw is😀 Groen op plaats 2.
M'n WaterDeutz gaat 2 kleuren blauw worden met zwarte wielen.💙🖤 Maar wanneer....
+5
hooidonk
Och heden, hier heeft een heel restauratieverslag van op Annatefka gestaan.
Toen heeft hij hem zelf geprobeerd te verkopen, voor de hoofdprijs + een beetje.
Nu staat hij dus hier te koop.
Hij is grondig gerestaureerd, maar in deze kleur wordt je klantenkring een stuk kleiner.
+5
langeslagdiesel
@hooidonk is dit niet RAF groen? Ziet er netjes en strak uit, maar kan me ook voorstellen dat de Piet lut of beter gezegd de perfectionist hier niet de hoofdprijs voor geeft. Ik heb zo ie zo al een jaar of twee het gevoel dat de markt wat taaier begint te woorden qua prijzen voor zeer netjes maar gedateerd. Het trekkertje van opa was 35 jaar terug bijna niks waard. 15 jaar terug was het goud. Nu meer brons qua waarde. Het trekkertje wat men vaak zoekt is het model waar je als peuter op meerijden mocht en het in je verdere jeugd op geleerd heb. We hebben nu een nieuwe generatie verzamelaars en liefhebbers met een nieuwe smaak. De eerste generatie liefhebbers / restaurateurs is met alle respect op een een leeftijd dat er met een wrang gevoel afscheid van opa’s trekker moet woorden genomen. Soms door de eigenaar, maar ook al vaak door de nabestaanden / familie. Dat is niet altijd even eenvoudig zie ik wel om me heen, helaas.
+2
hooidonk
@langeslagdiesel
Zou heel goed kunnen dat de kleurstelling daarop gebaseerd is. Dan zou ik op een goed moment dat ik de site weer kan bereiken, dat topic nog eens op moeten zoeken.

Wat je zegt over de huidige markt, zou heel best kunnen. Vooral het kleinere spul raakt een beetje uit de mode, omdat je daar nog maar zo weinig mee kunt. Een MF35 of Deutz 40 06 is voor een hobby of een paardenboer nog wel leuk. En bepaalde types van 100pk of meer, zonder veel poespas, zijn momenteel helemaal niet meer te betalen. Die blijven nog wel een poosje gewild, de doorsnee liefhebber hoeft over 20 jaar nog steeds geen trekker met computers en sensors, maar wil er zelf aan kunnen blijven sleutelen. Tenzij de diesel helemaal onbetaalbaar wordt, dan is dat ook over.

Anderzijds, als ik hier de 16km club bekijk, woont het merendeel van de leden in dorp en slapen de meeste trekkers ergens onder een afdakje in een achtertuin.
+2
langeslagdiesel
@hooidonk in jou verhaal herken ik ook wel het 1 en ander ja. Ik vind het kleinere spul juist handiger voor de hobby. Het meeste wat ik er mee doe is onderdak geven en transporteren. Bij het maaien / ploegen en rondritten rijden blijft het spelletje het zelfde. Zowel met groot als klein materiaal. Alleen transport en onderdak is wat eenvoudiger.
+2
hooidonk
@langeslagdiesel
Dat is zeker waar!
En daardoor is de hobby ook voor meer mensen toegankelijk. Niet iedereen kan een trekker van 100pk achter z'n huis parkeren.

Ik hoop alleen dat de evenementen met oldtimers nog een poosje buiten schot blijven. Ik hoorde laatst al van mensen die een autocross of trekkertrek wilden organiseren, dat ze voor de vergunning moesten aangeven hoeveel uitstoot ze verwachten en hoe ze dat gingen compenseren.
+2
langeslagdiesel
@hooidonk dan is mijn vraag aan de staat: hoe gaan jullie het voor veel mensen verplicht 2 x per dag file rijden compenseren? Als er toch iets nutteloos stikstof creëren is dan is het file rijden. Daar is echt niets of niemand bij gebaad. Ook de Duracell autobestuurder niet.
+2
hooidonk
@langeslagdiesel
Tsja, ze krijgen niet alles recht gepraat.
Ben ook benieuwd hoe ze het straks gaan doen, als ze te veel inkomsten mis lopen doordat steeds meer mensen met zo'n prikbak rijden, in plaats van de gewone brandstof. Komt er dan ook accijns op de stroom waar mee gereden wordt? Of komt er een soort rekeningrijden met tolpoortjes?
Destijds werd ook het rijden op frituurolie en slaolie de nek omgedraaid, omdat dat niet zodanig belast kon worden.
+2
langeslagdiesel
@hooidonk dat is nog wel ff een dingetje ja, wat je aankaart.
+1
hooidonk
Ik heb het topic gevonden, enkel de foto's zijn helaas niet meer zichtbaar. Misschien kan google ze nog ergens opdiepen?

annatefka.nl/phpBB/viewtopic.php/…

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ferguson TEF 20 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!