Foto van een New Holland TS 110. Ts 110, echter is de map voor dit type vooralsnog niet aanwezig. Binnenkort 10 hectare grasland over de kop. Er staat te veel slechte grassen in en de afwatering is op

New Holland TS 110

40 foto's van @Terwisscha

+2
Terwisscha
Foto van een New Holland TS 110. Ts 110, echter is de map voor dit type vooralsnog niet aanwezig.

Binnenkort 10 hectare grasland over de kop. Er staat te veel slechte grassen in en de afwatering is op sommige plekken niet goed.
Daarom het gras kort afgeweid en gemaaid. Zodat de grond verder bewerkt kan worden. Foto's hierover volgen nog.

Deze ladewagen met 8 wielig tandem ( 520 /../ 22.5 banden) word 365 dagen in het jaar gebruikt. Er wordt kuilgras meegevoerd, wordt gebruikt voor kuilen en voor het stalvoeren. En soms nog voor onder de pijp mocht het gras zoals dit jaar met de 1e en 2e snede gehakseld worden.
Normaal gesproken staat de NH 6040 voor de wagen en deze op de bult. En met bijna 15.000 uur doet deze New holland het nog uitstekend!👌

Reacties

+1
Pieter Buren
Hier is de goede map: tractorfan.nl/machine/new-holland/…

15000 uur is nogal wat. Ik hoop dat onze TS90 dat ook haalt. Dan kan hij nog 20 jaar mee😉.
NH-Ford
@Pieter Buren ben ik niet zo bang voor bij normale behandeling, is al 11.000 uur onderweg, en de later aangekochte 9700 😉
Terwisscha
@NH-Ford loopt op het bedrijf ook nog een mf 3050 met 20.000 uur op de teller😉
Er word zeker goed opgepast daar is de veehouder heel strikt in.
Deze nh is van eind 90 begin 2000.
Type Elektroshift geloof ik. Elektrische omkeer. Loadsense pomp enz.
NH-Ford
@Terwisscha Ah kijk, hebben we hier ook, 2x een TS 90 met 16x16 powershift en elektrisch hydraulisch omkeer onder stuur.
Tot op heden nog erg gewilde tractoren, best nog aan prijs.
Terwisscha
@NH-Ford geen idee wat de prijs doet maar dat zal net zoals al het andere ook wel stijgen.
Wel mooie simpele en degelijke trekkers.
Nog een x 10.000 uur er bij op wordt lastig. Maar zou mooi zijn als die de 20.000 uur ook haalt.
Pieter Buren
@NH-Ford m'n vader is er zeer blij mee. Wij hebben wel 16x16 met shuttle hendel onder het stuur, maar geen elektronisch geregelde hef en geen digitaal dashboard. Ook maar 2 dubbelwerkende ventielen achter. De fronthef wordt bediend met de joystick van de voorlader (maar dan kun je de voorlader niet bedienen). Er is ook een turbo op gebouwd (en grotere waterpomp), dus eigenlijk is het een TS110. Mijn wens is om er nog 2 dubbelwerkende ventielen bij op te bouwen. Dan kan hij ook voor de giertank met bemester mocht dat ooit nodig zijn.
NH-Ford
@Pieter Buren Het is hier ook vooral de oude man die er met plezier veel uren meedraait 😉.
Hier zijn ze allebei ook met analoog dashboard, wel 4dw, degene die nieuw gekocht is hebben we dat later opgebouwd.
Wat je evt als gemis kunt noemen is airco en 540e...
Maar allang blij dat ze vroeger bij nieuw aanschaf voor TS gekozen hebben, ipv TL.
casejxu
@NH-Ford wat is het voordeel van de ts tegenover tl?
+2
NH-Ford
@casejxu Comfort, luxere transmissie en cabine.
Betere hydraulische prestaties, en mooier 🙈
Pieter Buren
@NH-Ford bruyntrac heeft als het goed is complete airco sets voor een TS (van een sloper). Wij hebben ook geen airco, maar met open zijraampjes tocht het ook lekker door. 540e zou bij ons alleen maar voor het schudden gebruikt worden, maar dat doen we altijd met de 7840.
NH-Ford
@Pieter Buren Ja weet ik kom er wel eens... zit nog op de wip..
Meeste werk is werk waar je ook nog prima zonder kunt, niet volop maaien of dergelijke.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland TS 110 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!