Foto van me collega. Nieuwe 3 asser VGM dumper op het werk, inplaats van één van de Jako's 3 asser.Kwa inhoud iets kleiner als de Jako dumper maar door ze lichter eigengewicht mag deze combi bij div

Claas Axion 870

403 foto's van @wart

+6
wart
Foto van me collega. Nieuwe 3 asser VGM dumper op het werk, inplaats van één van de Jako's 3 asser.
Kwa inhoud iets kleiner als de Jako dumper maar door ze lichter eigengewicht mag deze combi bij diverse leveranciers meer laden om niet boven het maximale totaal gewicht uit te komen.
Dumper is voorzien van automatischesmering, kiepen gebeurd doormiddel van aftakas aangedreven hydropomp. Voor rest milieukleppen en voorzien van bedrijfskleur. Al met al naar mijn idee luxe uitgevoerde dumper. Hopen er net zoveel kuubs mee te verzetten als de Jako's.
+1
casejxu
Quote Reactie van @wart:
kiepen gebeurd doormiddel van aftakas aangedreven hydropomp

Becoos waar ik zomerdag mee rijd hebben ook eigen hydrauliek maar dan aangedreven door hydromotor. Hierdoor geen aftakas die gesmeerd moet worden of kan krom gereden.
caseboy
@casejxu is dat niet een beetje omslachtig een hydromoter op de kipper om de hydrauliek aan te drijven? Dan kan je toch net zo goed de hydrauliek rechtstreeks van de trekker pakken. Een extra motor en pomp ertussen zijn alleen maar hydraulische verliezen in mijn ogen.
DANOONTJE POWERR
@caseboy ik denk dat de hydromotor op de aftakasstomp zit.
stannetje96
@DANOONTJE POWERR meestal zit die hydromotor op de stomp waar de aftakas op zit en word die pomp via een ventiel van de trekker aangedreven
930triplemaaier
@stannetje96 een hydraulisch aangedreven pomp hoeft ook nog niet eens heel veel duurder te zijn dan een aftakas aangedreven pomp omdat je bespaart op een groothoekaftakas en tandwielbak. Ook scheelt het je doorsmeren van de aftakas. Ook loop je niet het risico dat de aftakas krom gedrukt wordt door de hef. En de pomp/motor kan makkelijk op een plek gemonteerd worden waar het minder kwetsbaar is
caseboy
@DANOONTJE POWERR ja dat zou wel logisch zijn.
+1
casejxu
@DANOONTJE POWERR nee is een combi van pomp en motor in ene en hangt onder de kieper👌
DANOONTJE POWERR
@casejxu dan lijkt mij een pomp op de aftakas toch meer vermogen geven maar er zal wel over nagedacht zijn denk. 😁
+1
casejxu
@DANOONTJE POWERR geen ervaring daar mee.... kan niet zeggen dat ie de kieper niet omhoog krijgt. Ook ramvol met bollen gaat ie keurig omhoog👌
+1
casejxu
@caseboy nee want die grote kiepers gaat meer olie in als de trekker kwijt zou willen

Reacties

+8
wart
.

(klik om te vergroten)

Ze eerste vrachtje!
DANOONTJE POWERR
@wart wel heel mooi bedacht die achterbumper maar wij gebruiken ze voor het bollen rooien en dan passen ze dus niet voor de stortbak. 🤦‍♂️
Dat was dus het eerste wat eraf ging, de hydrauliek afgedopt en een paar dagen later belde de dealer hoe we dat gedaan hadden want er vroegen er meer of de bumper eraf kon. 🤭
Hanomag22
@DANOONTJE POWERR praktisch, zou t ook doen denk ik als t nodig is. Maar je voldoet niet aan de toelatingseisen. Kan problemen geven.
DANOONTJE POWERR
@Hanomag22 dat klopt, ze zijn ook nog aan het kijken of ze de bumper wat korter kunnen maken.
Verder een prachtige kipper maar hier is niet helemaal goed over nagedacht.
fendt308-driver
@DANOONTJE POWERR wil je er vanaf? Onze bumper kan omhoog maar is (nog) niet hydraulisch en iedere keer uitstappen word je zat 😂
+1
DANOONTJE POWERR
@fendt308-driver haha, eerst maar ff wachten of ze nog aangepast worden.
Het is trouwens wel makkelijk aan te passen, zit gewoon op de hydrauliek van de kipcilinder.
fendt308-driver
@DANOONTJE POWERR en dan zalt hij zelf naar benenden? Ik dacht dat hij op de klep zat maar dat heb ik dan verkeerd gezien. Zat wel te twijfelen aan een remcilindertje oid maar ben er nog niet uit
+1
DANOONTJE POWERR
@fendt308-driver ja gaat gewoon met de kipcilinder op en neer.
Omdat de bumper minder weerstand heeft gaat die als eerste.
+4
wart
.

(klik om te vergroten)

Foto van bij de dealer, bedrijfsbestickering ontbreekt alleen nog
catfan55
Mooi ding! VGM is over het algemeen goed degelijk spul toch?
wart
@catfan55 Ja heb met de wat luxere 3 asser's niet veel ervaring. 2 asser waren altijd goede degelijke karren!
Als deze goed bevalt zal de andere Jako denk ik ook wel ingeruild worden. Maar bij ons meer ervaring met Beco wat super bevalt. Alleen de prijs is iets minder van die wagens..
Deutz10
@wart zit er veel verschil in kwaliteit tussen VGM, Beco of Jako?
+1
wart
@Deutz10 Jako's hebben heel veel kuubs verreden en heel veel km's gemaakt maar ook veel aangelast. Veel ijzer maar niet helemaal bestand tegen de zware vrachten.
Beco dumpers zijn wel echt af, de 2 asser's bevallen super. Echt kwaliteit! Maar prijs verschil gaf de doorslag om voor VGM te gaan, moet zeggen ziet er heel degelijk en strak afgewerkt uit. Benieuwd hoe die het vol gaat houden
2850Johndeere6R
Nette aanwinst hoor 👌🏽. Ik denk dat ze wel gaan bevallen er rijden er hier wel meer in de buurt en hoor er weinig negatiefs over 💪🏼
fendt920vario
VGM !
Mooi spul!
fendt308-driver
Hoeveel ton scheelt het een vgm of jako?
B - W
Mooie combinatie wart!!
Hier in de buurt zie je zo ook heel veel paar veenhuisen.maar de jako's amper meer
Deutz10
-

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Claas Axion 870 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!