Zilverpijlken blijft toch altijd mijn aandacht trekken in Freising...Blijft ook nog mijn ultieme droom er zo eentje ooit te bezitten...Schlüter's GTI, Compact 1350TV6-LS High Speed

Schlüter Compact 1350 TV 6

1.721 foto's van @Schluterfan

+7
Schluterfan
Zilverpijlken blijft toch altijd mijn aandacht trekken in Freising...

Blijft ook nog mijn ultieme droom er zo eentje ooit te bezitten...

Schlüter's GTI, Compact 1350TV6-LS High Speed
+3
schluterman
@Schluterfan dat is denk een onmogelijke opgave. Ik heb dezelfde droom inderdaad

Reacties

+3
valtradriver
Zeker mooi en nog jonge voorlader er op!
Die aanbouwdelen had Älo Quicke waarschijnlijk niet zo op het schap liggen 😉
+2
Kramer U800
Hoeveel van deze High-Speed modellen zijn er gebouwd?
+1
Schluterfan
@Kramer U800

Van Compact 1350TV6-LS zijn er van de 34 in totaal 9 als High Speed geleverd. Van de gewone zonder lastschakeling 5. Bij de andere types is dat niet bekend, of ze moeten alle "Maschinenkarten" uitspitten en beginnen tellen. Van de Super 1800TVL Special zijn er ook 3 (van de in totaal 6) als High Speed geleverd, waarvan zeker 1 rode en een grijze High Speed. De rode heb ik ruim 20 jaar geleden gezien, alleen wist ik toen niet dat het een High Speed was, aangezien hij herspoten was en de stickers ontbraken... Later bleek hij terug gebouwd te zijn, omdat het tandwielkastje het hoge vermogen niet aankon.
Kramer U800
@Schluterfan Oké, een hele bijzonder verschijning dus als je een high speed tegen komt. Was dat duur als optie? Kan mij voorstellen dat er al snel een 8000 DM bij kwam. Want het was dus gewoon een appart tandwielkastje die tegen de versnellingsbak aan geschroefd werd?
+2
Schluterfan
@Kramer U800

Ik heb weet van 5500DM extra. Extra tandwielkastje is eigelijk grof omschreven. In het begin was dat zo. Maar omdat die het niet hield bij de hogere vermogens (vanaf 165pk) werd er uitgekeken naar een ander alternatief. Heel kort werd er eerst nog een wijziging gedaan geloof ik het eerste deel van de versnellingsbak, maar dat zou maar een maand gedaan zijn. Later werd het kegelwiel en pignonwiel aangepast, samen met de voorwielaandrijving. Dat was veruit de betrouwbaarste optie. De mogelijkheid om dan snel van een gewone Super of Compact een High Speed maken zat er dan niet meer in. Bij de eersten was de High Speed ook uitschakelbaar en niet in combinatie verkrijgbaar met kruip of superkruip. Doordat ze later dan de aanpassingen deden in de bak, kon dat weer wel. High Speeds zijn inderdaad puur roofgoed nu.

Op de kleinere treffens kom je ze weinig tegen, het enige treffen waar je ze talrijker ziet, is in Freising. Daar kom je er met gemak 5 tegen. Maar daarbuiten...
+2
WaterDeutzer
Met een Jost voorlader.😉

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter Compact 1350 TV 6 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!