Reimink den Ham met de nieuwe Zunhammer tank in actie https://youtu.be/XY9mQ8RbPUo. Foto is geplaatst door pekkerietfan op 04-04-2023 om 19:54:32, met 73 reacties.

Zunhammer Giertank

3.650 foto's van @pekkerietfan

+1
pekkerietfan
Reimink den Ham met de nieuwe Zunhammer tank in actie

Reacties

catfan55
Zou dat ene schuifasje nou het verschil maken ? 😅
Ruben-Wind
@catfan55 alleen maar extra gewicht.
catfan55
@Ruben-Wind dat was exact mijn idee inderdaad
newholland6640
@catfan55

Nee sowieso veel te zwaar
DriveJohnDeere
@newholland6640 bodemdruk is meer dan gewicht. Hier op de klei zijn juist de bandenspanning en de banden belangrijker. Zo rijden we in het voorjaar met een 20m3 tank op 900 banden minder sporen dan de buurman met een 12m3 tank op 710 banden. Dat zit dan echt in de bandendruk.
+4
RaHeados
@DriveJohnDeere zet die 12m3 tank eens op 900 en juiste banden spanning dan 😜, wordt t alleen maar beter
newholland6640
@DriveJohnDeere

En zet jouw banden eens onder n 12 kuubs ipv 20.
Het begint met gewicht, en daarna is het alleen maar schade beperken
+1
J asper
@newholland6640 Oja daarom heb je 180 pk op 650/65 r38🤣
+3
newholland6640
@J asper

Ja nu kan er tenminste een 8 wielig onderstel onder de wagen.

Volgend voorstel: als ik niet meer op jouw reageer, reageer jij niet meer op mij. Goed ideetje?
+1
J asper
@newholland6640 Oja, diagonaal banden trekken natuurlijk zwaarder.
+1
newholland6640
@J asper

8 wielig trekt (bijna) altijd zwaarder.
Al over mijn voorstel nagedacht?
+1
J asper
@newholland6640 Op veen vooral, zand valt wel een beetje mee.

Zou niet weten waarom ik tf ers zou gaan negeren. En even weer terug komend op mijn eerste opmerking, want die heb je blijkbaar niet begrepen. Maar het is maar net waar jezelf de grens legt. Het is niet ineens vanaf een zoveel kuubs tank helemaal mis, of van zoveel kilo trekker.

Want dan zijn 650 banden onder jou (6,5?) tons trekker ook maar schade beperken. Als je jou reactie letterlijk neemt heb je een 4 tons trekker of nog lichter. Maar het zal altijd een afweging zijn van kosten/baten en capaciteit. En die grens verschild nogal is.
+6
newholland6640
@J asper

Het gaat vooral om de kuil op.
Ben het opzich wel met je eens.
Maar je reacties komen vaak wat onvriendelijk uit de hoek.
Je zou bijvoorbeeld ook kunnen vragen waarom heb je dan voor een 6 tons trekker gekozen op 650 banden.

Dan had je van mij een vriendelij en genuanceerd antwoord gehad.
+5
MulderDeutz1
@newholland6640 Hij heeft nog nooit iets verkeerd gedaan, kan hij ook niks aan doen. Mooi hem negeren als het je niet aanstaat, bevalt mij ook 😁
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @MulderDeutz1:
Mooi hem negeren als het je niet aanstaat, bevalt mij ook

Bevalt hier ook super
+4
Fendt612e
@MulderDeutz1 kan Jasper niks aan doen heeft hij op z’n stage geleerd, Brabantse humor/directheid
wordt niet altijd gewaardeerd
+3
zettelmeyer
@Fendt612e nog nooit zon slechte stagesloper gehad zeker als @J asper
+3
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Fendt612e:
Brabantse humor/directheid

Bij ons noemen ze het zeuren en naffelen wat jij als brabantse humor/ directheid omschrijft

Gelukkig hebben alle brabantse tf leden dat dan niet.
En moeten we de enigste surrogaat brabander in drente maar met een korreltje zout nemen
J asper
@Fendt926Driver En jou maar met een vrachtwagen vol zout met je sterke verhalen?😂
+1
newholland6640
@Fendt612e

Hoop dat ie nog meer heeft geleerd dan.
J asper
@newholland6640 Maar je komt nog steeds niet op het moraal van mijn opmerking terug. Bijna 7 ton is niet te zwaar? Waarom niet een trekker van 4 ton of nog lichter met de machines half zo klein.
+1
rommert14
@J asper werk moet af toch
newholland6640
@J asper

Jawel daar had ik al op gereageerd.
Jij zei dat je een balans zocht tussen gewicht en capaciteit.

En ik zei dat ik het daar wel mee eens was.

En daarom indd geen 4 tons trekker
Dat we vrij veel op de weg zitten heeft er ook wel mee te maken.
+1
Fendt612e
@newholland6640 hij heeft al meer bewezen en geleerd als de meeste helden hier, wij kunnen beter bij hem stage lopen
newholland6640
@Fendt612e

Oke dat zou kunnen . Daar heb ik vanaf hier geen zicht op.
RaHeados
Quote:
Want dan zijn 650 banden onder jou (6,5?) tons trekker ook maar schade beperken

@J asper soms zit je ook aan bepaalde maten vast, hier kunnen we door de ploeg niet breder als 650. Anders had 710 ook wel mooi geweest, maar je moet wat te wensen houden 🤪
+1
newholland6640
@RaHeados

Heb ook wel beetje spijt van geen 710. Maar je moet een keer keuzes maken. En 8 wielig onderstel was dan veel belangrijker
CaseCS130
@newholland6640 heb je al eens 1 van de nieuwe op de weegbrug gehad? Ben wel nieuwsgierig wat zo'n model nu echt weegt, folder gewichten kun je niet zo veel meer mee tegenwoordig.
+1
newholland6640
@CaseCS130

Nee, maar @arjanvw had het toen over net geen 7 ton?
+1
arjanvw
@newholland6640 6800kg idd
+1
CaseCS130
@arjanvw thanks, dat valt me nog niet helemaal mee voor zo'n compacte trekker. Oude model t7 is denk ik niet veel zwaarder.
+1
newholland6640
@CaseCS130

Viel mij eigenlijk ook tegen indd. Maar is niet anders.
Wendbaarheid valt me wel heel erg mee. Doet niet heel veel onder voor ts.

Arjan had een dynamic vgm.
Mss dat een ac nog iets lichter is.
Maar zal niet heel veel uitmaken.
4 of 6 scheelde 150 kilo dacht ik.
CaseCS130
@newholland6640 Ja het is wel een mooi formaat trekker. Vorige week met een 4 cilinder 8 traps gereden, was geen verkeerde trekker.
zettelmeyer
@arjanvw weegt die van mij met voorlader nog wel iets zwaarder....
arjanvw
@zettelmeyer waar zit die op?
zettelmeyer
@arjanvw met kuilhapper in de voorlader weegt de trekker 7640 kg volgens de weeg brug
arjanvw
@zettelmeyer dan valt dat nog iets mee, happer zit denk ik al wel op 600 kg en voorlader plus consoles zit ook wel boven de 1000kg.
Ruben-Wind
@newholland6640 had je net zo goed voor een T7 kunnen gaan kwa gewicht.
RaHeados
@Ruben-Wind wel weer stuk lomper, moet je ook passen kwa ruimte op t erf enzo 🤷‍♂️
+1
Ruben-Wind
@RaHeados Mwa dat went snel. Hier ook geen ruim erf maar alleen maar 6 cilinders. 😅
RaHeados
@Ruben-Wind zo'n new Holland t6 6 cilinder of een t7 is wel n verschil hoor.
+1
PieterA
@RaHeados Ik vind het ook nogal een verschil, vooral de lichte achterbrug met dito hef weerhield ons in 2016 er van een T6. te kopen. Dan maar een T7. Short wheel base genomen
newholland6640
@Ruben-Wind

Op papier is die nog een ton zwaarder
Ruben-Wind
@newholland6640 in praktijk blijkbaar niet. 6850 was die met half volle tank dacht ik.
newholland6640
@Ruben-Wind

Hm als dat zo is heb je helemaal gelijk.
+1
CaseCS130
@Ruben-Wind de nieuwe zijn een stuk zwaarder dan de oude. Waar dat hem in zit weet ik niet.
+1
PieterA
@CaseCS130 Onze T7.190 (nieuw model) weegt ruim 7300 kg.
RVM
@PieterA waarom toen eigenlijk NH gekocht? Wil de ploeger alleen blauw rijden?
+1
PieterA
@RVMDe man op de ploeg zag inderdaad liever een blauwe dan een groene. Ik ben niet echt fan van New-Holland gebruikt, dus maar een nieuwe gekocht.
fan van trekkers
@Ruben-Wind T7 is wel echt gedateerder dan een T6. De powercommand en rangecommand transmissies zijn traag langzaam geen eco en maar 6 versnellingen achteruit. Mijn voorkeur gaat uit naar de t6 ook dankzij het gewicht. Onze t6 heeft in 12500 uur altijd nog de originele hefinrichting, zonder gebreken, en mag vaak gewicht liften
newholland6640
@fan van trekkers

Rang command kun je gewoon eco op krijgen tegenwoordig
fan van trekkers
@newholland6640 40 eco met nog steeds 2000 toeren, dynamic command doet dit met 1500 en net als electrocommand even veel vooruit als achteruit
newholland6640
@fan van trekkers

Ja oke eens, maar is toch heel anders dan 2400
+1
Ruben-Wind
@fan van trekkers nou die van de t6000 series waar ik mee gereden heb waren ook niet echt snel. En dan nog dat moeten koppelen steeds. Kreeg altijd beetje playmobiel gevoel in die trekkers, terwijl ik dat op de T7 niet had. Maar ondank dat ben ik niet getreurd dat die weg is.
fan van trekkers
@Ruben-Wind gelukkig is er een hoop verranderd van t6000 naar t6. Dit is dus precies wat ik bedoel, t6 dynammiccommand. Ook de electrocommand is aangepakt
Ruben-Wind
@fan van trekkers dan moet je toch ook de beide versnellingsbakken met elkaar vergelijken? Ik vond die Dynamic nou niet eens zoveel beter als power command maar heb er ook maar een dag mee gereden.

T7 is ook leverbaar met dc toch ?
fan van trekkers
@Ruben-Wind nee helaas is t7 niet leverbaar met dynamiccommand
+2
MulderDeutz1
@RaHeados verschil tussen 650 en 710 is ook maar weinig, dan doet dubbellucht meer. Bijkomend voordeel dat het vaak goedkoper is en dat je ze er zo weer vanaf gooit voor het ploegen.
+1
RaHeados
@MulderDeutz1 wanneer het echt nodig is wel, maar 9 van de 10 rijd je toch zonder dubbele lucht. Altijd er aan is hier in Nederland ook niet praktisch 🙈
+1
newholland6640
@MulderDeutz1

Cultuur dubbellucht ernaast is ook niet alles
MulderDeutz1
@newholland6640 Dat hoeft toch ook niet. Ik heb er 16.9 naast, ben misschien net 3.20 breed maar wel veel rubber aan de grond voor onder de 1000 euro
Ares550rz
@newholland6640 Waarom niet als ik vragen mag?
+1
EA_MF
@Ares550rz cultuurwielen zijn veel stugger dan je normale banden door de kleinere luchtkamer. Mooiste is gewoon 2x dezelfde bandenmaat naast elkaar.
Jzandbergen
@MulderDeutz1 ik ben van 650/65r38 van me vorige trekker aar nu 710/70r38 dat merk je toch wel hoor😜
+2
arjanvw
@RaHeados beste optie is om een apart stel banden te hebben voor het ploegen. Voor goed ploegwerk is 650 eigenlijk ook te breedt.
RaHeados
@arjanvw tja klopt, maar zo veel ploegen we ook niet 🙈
DriveJohnDeere
@newholland6640 eens alleen is het gewicht niet de belangrijkste factor. Hier staan met name door onze grondsoort bandenspanning banden en gewicht aardig gelijk. We hebben hier liever een 20m3 tank op 900 vf banden en drukwissel dan een 12 m3 op normale banden.
newholland6640
@DriveJohnDeere

Beetje kip ei verhaal. Als je geen gewicht heb heb je ook geen banden nodig.
Maar ben het verder wel redelijk met je eens.
De MF man
Ik denk dat de druk per cm2 lager is als bij de zelfrijders
+1
DriveJohnDeere
@De MF man klopt je gaat alleen vaker door hetzelfde spoor, of de schuifas daarvoor een oplossing is🤷‍♂️
+2
De MF man
@DriveJohnDeere dat klopt maar het is nogal kort door de bocht zoals iedereen reageert het is precies zoals je reageert ligt niet alleen aan het gewicht, ook grondsoort scheelt erg veel. Ik heb hier in de buurt een grote akkerbouwer gehoord die liever een brede bemester had en alle wielen achter elkaar in plaats van langs elkaar, op die manier meer onbereden grond, meer opbrengst per ha

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Zunhammer Giertank ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!