Vast zetten en naar huis. Foto is geplaatst door arjan-nieuwhoff op 15-04-2023 om 16:49:07, met 9 reacties.

Hanomag R425

22 foto's van @arjan-nieuwhoff

+2
arjan-nieuwhoff
Vast zetten en naar huis

Reacties

+3
langeslagdiesel
Lief trekkertje, zo in de Franse export uitvoering. Wel ff onder de bijrijder zit op het spatbord kijken. Daar mag het graag roesten. Vocht komt er wel onder maar kan niet weg.
arjan-nieuwhoff
@langeslagdiesel ja Frans Belgische.

zo gemaakt. Gekocht als Nederlandse met oa de pijp naar beneden.

Zitje is achteraf op gezet dus die is nog niet rot.

Wel raar komt van een ander r217 spatbord af maar sloot niet zo mooi aan op de mijne. Keerde nogal veel dus kompleet. Aangepast dat die met de ronding mee loopt.
langeslagdiesel
@arjan-nieuwhoff een typisch Nederlandse uitvoering is er niet. De uitlaat was in twee varianten leverbaar. De standaard uitvoering was bij de technisch gelijke R16 de eerste jaren ronduit karig. Maar daarmee goedkoop en dus concurrerend. Standaard was 6 volt zonder startmotor. De optielijst is ronduit indrukwekkend voor die tijd. En maakte de trekker bijna 80% duurder dan de meest kale uitvoering. Het verschil tussen hoe Wervo en later Dijkhof de trekker standaard uitvoerde, en daarmee in de markt zette is ook al vrij groot. Dijkhof hanteerde meer een korting lijst op weglaten van opties. Zo creëerde men toch het gevoel bij de klant dat er geluisterd en wens afhankelijk verkocht werd. Wat betreft het spatbord. Er was een A en een B uitvoering leverbaar. Deze scheiding staat op de Duitse uitvoeringen ingeslagen in het typeplaatje. De Nederlandse importeur (s) lieten dat achterwege. Er zijn dus hoge en lage achterspatborden in omloop. Daar is dus de ronding anders. In Nederland is de zit beugel voor 1 persoon meer gangbaar. De dubbelzit bank is er dan ook weer in twee uitvoeringen. Die jij hebt en de houten uitvoering met brede ijzeren beugel. Deze laatste past wel naadloos op zowel het A als B spatbord.
+1
arjan-nieuwhoff
@langeslagdiesel de r217 b is bekend bij mij en dan stond de b voor berg uitvoering.

De b had 24" achterbanden en. Zat andere vooras onder alles voor een laag zwaarte punt. Daar zat ook andere tand wiel in de bak zodat die ook 20 per uur kon halen ivm de 24" .

Dat er geen 1 het zelfde is is mij wel duidelijk ondertussen.
langeslagdiesel
@arjan-nieuwhoff de B was inderdaad als optie op 24” brede banden leverbaar. Standaard was 8-32. Terwijl de A standaard op 7-36 stond. Optie was dan weer 9,5-32 of brede banden 11-28. Voor was het 15” bij de B en 16” bij de A. Een moderne snelgang monteren met 9,5-36 en een motor toerental van de D14 die onder de kap van een perfect 300 thuis hoort laat het beestje dan ook 32 km/uur lopen. Daar zijn de trommelremmetjes niet echt op berekend. Normale snelheid is 18km/uur.
+2
Towaberg
Mooi exemplaar, proficiat 👍
+2
arjan-nieuwhoff
@Towaberg dank je heb hem al een paar jaar in bezit. Een vergelijkbare ooit voor me 16de verjaardag gehad van me vader
+2
Towaberg
@arjan-nieuwhoff mooi cadeau op je 16de🤩

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Hanomag R425 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!