Afgelopen donderdag een dagje mogen demo rijden met deze Valtra! Viel me niet tegen maar die vario transmissie vind ik niet super met die A-B-C-D groep.

Valtra T175

147 foto's van @Rokus

+1
Rokus
Afgelopen donderdag een dagje mogen demo rijden met deze Valtra! Viel me niet tegen maar die vario transmissie vind ik niet super met die A-B-C-D groep.
Bakker S
@Rokus Je had liever 2 groepen dan? 1 veld groep en een weg groep? Het is ff leren maar tijdens het rijden kun je hem al van groep veranderen. Een hoge groep geeft veel vermogen weg als je wilt trekken of duwen. Ik hoor weinig van dat de variobak stuk gaat. Daarin tegen bij fendt het wel vaker voorkomt. Het zal wel aan de rijder liggen maar toch...
Rokus
@Bakker S die schakeling tussen die groepen voelt aan als een powershift, ben JD gewend daar merk je niks tussen 0 en 50
Bakker S
@Rokus heb ook wel op een JD gereden maar had die ook niet een veldgroep en weggroep. Weet niet hoe de bakken van JD zich houden. Van Valtra weet ik dat er weinig mankementen mee zijn. Natuurlijk is alles kapot te krijgen ongeacht merk...
+3
dx11
Quote Reactie van @Bakker S:
liever 2 groepen

Gewoon traploos. Zoals case nh en Deutz
RaHeados
@dx11 tijdens het rijden hoef je zelf niet te wisselen, op den duur merk je wel goed dat ze zeker doen schakelen tussendoor.
+1
casejxu
@dx11 terwijl ook die uit 4 groepen bestaat. Maar daar merk je verdomd weinig van
+2
Deutz-Fahr-Rijder
@casejxu bij de onze hoor je het alleen bij de 20km, dan jankt tie ff anders dan normaal maar je voelt er praktisch niks van. Die andere groepen zou ik niet eens weten bij welke snelheid ze geschakeld worden.
+1
casejxu
@Deutz-Fahr-Rijder 5 10 en idd dacht ook bij 20km een "schakeling"
+1
dx11
@casejxu klopt, helemaal niks.
GerbertXL
@Bakker S van fendt zijn er ook iets meer.
+1
Rokus
@GerbertXL ze hebben ook wel vertrouwen in die bak want in de nieuwe grote Valtra modellen ligt de vario van Fendt
+1
GerbertXL
@Rokus want ook in de grote modellen willen ze graag zelf schakelen 😁 .
Voor zover ik weet heeft de "traploze" van valtra dezelfde basis als de powershift, 4 groepen maar in plaats van de 5 traps powershift een hydraulisch gedeelte. Wat eigenlijk weer hetzelfde is als een zf eccom maar dan zelf schakelen.
En dat is dan weer in mijn optiek valtra in een notendop, het net iets moeilijker doen dan de rest.
Rokus
@GerbertXL ik geloof je gelijk vond de bak niet alles inderdaad
Bakker S
@GerbertXL Ja dat klopt wel. Moeilijker doen dan de rest. Ze doen heel veel onderzoek naar oorzaak en gevolg. Ze laten daar in de fabriek een nieuwe trekker gewoon stuk draaien om vervolgens te analyseren waarom het stuk gaat. Daarom hobbelde Valtra wat achteraan met de vario transmissie. Waar Fendt hem zo in drukt kom Valtra na testen pas op de markt met Vario. Overigens zit er veel verwevenheid tussen deze 2 merken. Heb er genoeg van gehoordt maar daar laat mij verder niet overuit..

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Valtra T175 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!