Foto van een Massey Ferguson 6480 met een eigenbouw packerarm. Afgelopen week de packerarm klaargemaakt voor verkoop. Aangezien er al een aantal jaar met een andere ploeg geploegd wordt is de packerar

Massey Ferguson 6480

+5
Fendt_103Luuk
Foto van een Massey Ferguson 6480 met een eigenbouw packerarm.
Afgelopen week de packerarm klaargemaakt voor verkoop. Aangezien er al een aantal jaar met een andere ploeg geploegd wordt is de packerarm overbodig geworden. De arm werd gebruikt met een 4 schaar ploeg.
Allereerst zat deze gemonteerd aan een MF 3125. Na een aantal jaar aan de 3125 gezeten te hebben is de packerarm aan een MF 6290 gemonteerd en in de laatste jaren heeft deze aan de MF 6480 gezeten die ook op de foto staat.

Er zitten aanbouwdelen bij voor een MF 6480 of een ander type in deze serie maar met bijvoorbeeld oude voorlader steunen of fronthefbalken is de arm ook aan andere types en merken te maken.

Nu nog op zoek naar de volgende eigenaar voor de packerarm.

Reacties

zettelmeyer
J asper
@zettelmeyer Ben ik elke avond een uur verder voor de frontmaaier er aan kan😅🙈
RaHeados
@J asper trekker er bij 😜
J asper
@RaHeados Volgens mij ruilen jullie of @arjanvw Hem nog niet in dus heb nog even om te spare😜
RaHeados
@J asper 🤣🤣 kan je nog lang wachten ja
+1
zettelmeyer
@J asper was toch te luxe voor jou?
+2
mf 6150
@zettelmeyer
Zo'n 6480 is dan net wat voor hem, zeer matige b trekker met schakelbak, denk alleen wel dat het niet echt meewerkt voor de status🤪
Fendt_103Luuk
@mf 6150 hoho, dit is gewoon een 6480 met dyna 6 transmissie, als het een dynashift was geweest was het wel een b trekker xD
mf 6150
@Fendt_103Luuk
Je moest mijn reactie niet serieus vatten, zijn prima trekkers
Fendt_103Luuk
@mf 6150 haha, enige is dat deze nog een Perkins blok heeft. Hoeft niks uit te maken maar Sisu is over het algemeen beter. Heb laatst ook kleppen gesteld bij deze maar dat was geen feestje na het stellen krijg je er met geen mogelijkheid meer een voelermaat tussen voor een 2e check (blijkbaar hebben meerdere Perkins blokken met 24 kleppen dit. Deze trekker wordt nog uitgevoerd met luchtremmen en fronthef + pto.
J asper
@mf 6150 zo verstuiver vreter is niet erg goed voor de kostprijs😅🤣
NH-Ford
@J asper waar baseer jij dat op?
J asper
@NH-Ford 1 reactie geleden van @mf 6150

Maar deze zal daar wel geen last van hebben omdat frame ook grijs is? Anders begon je er niet over.
+1
mf 6150
@J asper
Dit is een perkins met grijs chassis, kan meevallen kan tegenvallen, sommigen hebben dezelfde interval als fendt met de varios (8000 uur). Sisu (valtra) is niet te slopen
+3
zettelmeyer
@mf 6150 met touw de versnelling vast zetten zoals nu bij hem geeft ook al zo veel status he
mf 6150
@zettelmeyer
Ook zo wat, schakelt ie continu naar 4f🤣
J asper
@mf 6150 Die dyna 4 en 6 hebben zowioz al een eigen wil😅🤣
mf 6150
@J asper
Niet te stoppen jdd, maar wat bedoel jij?
J asper
@mf 6150 Als ze er mee hebben zitten rotzooien, vanzelf schakelen. En schakelen met rijrichting wisselen 😅
mf 6150
@J asper
Dat zijn instellingen, moet je die draaischijf in het midden zetten of ermee leren werken. Zijn super bakken
J asper
@mf 6150 Dyna 6 is wel mee te werken, dyna 4 is geen rijden.
mf 6150
@J asper
Omdat? Hendeltje die njet op de armleuning zit zeker?
J asper
@mf 6150 Nee daar zat de hendel ook op de armleuning. Op erf ging het wel, maar zodra je de straat uit ging of harken ofzo werkt het niet fijn. Later weggegaan voor een dyna 6 die reed een stuk mooier.
Fendt_103Luuk
@J asper je moet ook niet volgas willen rijden voordat je gaat opschakelen met zoeen. Je hebt gewoon minder versnellingen. Beetje met beleid kom je er wel. Maar dyna 6 is wel wat makkelijker te rijden.
NH-Ford
@J asper waarom niet?
NH-Ford
@J asper waarom niet?
J asper
@NH-Ford Stappen te groot, en zonder voorasvering een gigantisch stuiterhok(4 cilinder) Precies de zelfde met voorasvering en dyna 6 een wereld van verschil.
Fendt_103Luuk
@J asper zonder voorasvering is het sowieso een bokkekoare. Maakt niet uit of je dyna 6 of dyna 4 hebt
mf 6150
@J asper
Klopt wel wat je zegt ja. Je moet er sws mee kunnen rijden hoor, sommigen bonken volgas door de versnellingen heen, geven bijvoorbeeld geen gas terug met 1234 schakelen.
J asper
@mf 6150 Klopt zonder gas eraf naar de volgende groep is niks 😅 Snap alleen het nut niet van de stand dat je zonder knopje naar de volgende groep kan. Als die daar in staat en je bent op land bezig is het helemaal kloten als die ineens daardoor groep gaat schakelen😅 Is je eigen schuld dan maar snap gewoon niet waar dat überhaupt voor nodig is. Verder niks te klagen over maar die 5612 met voorasvering en dyna 6 was een veel fijnere trekker.
Fendt_103Luuk
@J asper rijdt je altijd op automaat stand dan? Ik vind het zelf wel fijn dat je zelf gewoon schakeld door de groepen.
J asper
@Fendt_103Luuk Ik bedoel dat je in de ene stand (haasje volgensmij) zonder knopje groepen kon schakelen.
Fendt_103Luuk
@J asper die heb ik nog nooit gebruikt. Zal van de week eens proberen
+1
Fendt_103Luuk
@J asper gewoon zorgen dat die bij de dealer zijn beurten krijgt. Kalibreren ze hem fijn is er niks aan het handje.
PieterA
@Fendt_103Luuk Ik vond de Mf's ook altijd fijn rijden. Als je er een beetje aan gewend bent kun je er prima mee schakelen. Ze reageren in elk geval wel voorspelbaar.
Fendt_103Luuk
@PieterA klopt idd. Ik ben Fendt rijder dus het was voor mij wel even wennen om met MF over weg te kunnen aan het begin van mijn stage. Heb inmiddels alle transmissies van MF al wel geprobeerd en heb wel door hoe ze werken. Dyna 6 op het goede moment schakelen merk je nauwelijks dat die schakeld. Enkel de nieuwe transmissie in de 8s heb ik nog niet ervaren.
+1
NH-Ford
@PieterA Klopt, zo ervaar ik het ook. Proef hier veelal een eigen mening gebaseerd op één enkele trekker waar wellicht nog best wat te halen is aan optimale werking.
J asper
@NH-Ford Jij toch net zo? Met dat trommel maaiers veel zwaarder trokken?
+1
NH-Ford
@J asper toen refereerde ik aan fabrieksopgaven.
Heb daar zelf geen ervaring mee.
+1
J asper
@NH-Ford Oké, dat wist ik niet m. En bedoel het ook niet verkeerd.

Het duurde even 🤣😅maar heb de hark bijna weer klaar mee je advies. Moet alleen nog de klok met nu de rotor er weer aan onder het frame zetten en de armen er weer aan en dan kan die weer een paar jaar hoop ik👍🏻
Fast Eddy
@J asper

Accord bok en 3 of 4 steunpootjes en klaar is kees. Is zo klaar. Nu moet de prijs nog goed zijn.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 6480 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!