Foto van een Werktuigen Landrol..  een perceel laten draineren. Dit was nogal eens te nat. Ook de zode kwaliteit is slecht. Aldus wordt het straks ook opnieuw geegaliseerd en ingezaaid.Door personeel

Werktuigen Landrol

+1
deJong
Foto van een Werktuigen Landrol.. een perceel laten draineren. Dit was nogal eens te nat. Ook de zode kwaliteit is slecht. Aldus wordt het straks ook opnieuw geegaliseerd en ingezaaid.

Door personeel te kort bij de drainage manben mag ik even ompruttelen op de 195m en de sleuven even aanrollen😬

Reacties

+1
deJong
..

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+1
Fast Eddy
@deJong

Rijden ze de sporen niet aan met de machine.
Andre150
@deJong is dit zo'n hok met die schakelstick halfautomaat of gewoon de jaren 80 roeispanen?
+2
deJong
@Andre150 jaren 80 roeispaan met knopjes😅 alleen wel met electrische voor en achteruit natuurlijk👌
Naja 2.5 uur in de b2 omgetoffelt. Dus dat viel mee. Alleen ik zou zelf nooit zon trekker kopen. Wat schakelt deze houterig. En het krakende stuur ergerde ik mij ook dood aan.
Andre150
@deJong heb afgelopen herfst ook een paar dagen op zo'n ding gereden met die half automaat erin. Drama. En het gekraak is idd zeer vervelend.
Fast Eddy
@Andre150

Correctie in de jaren 80 had je de SG cabines met schakelpoken of full powershift nog😉.
Bedoel jij de powerquad? Dus 1 pook voor de versnellingen en 4X powershift. Of bedoel je de met drukknoppen en kleine hendeltje schakelende half automaat?
Andre150
@Fast Eddy de powerquad. En dat voelt als de jaren 80, hakerig en stroef. Goede kennis van mij is vertegenwoordiger van deze trekkers en durft de half automaat niet eens te verkopen of aan te bevelen.
+2
deJong
@Andre150 ik vond onze 2850 nog beter schakelen😅 probleem met die was dat de blokjes in aan de pook soms verplaatsten dan wilde hij niet meer in de versnelling🤣 altijd een lange schroevendraaier mee op de trekker. Later alles vastgeplakt...
Fast Eddy
@Andre150

Dat stroeve schakelen hebben wel meer merken. Een Case MX schakelde nou ook niet bepaald soepel.
Een man waar ik deze week mee heb samengewerkt heeft bij GJ de Kok gewerkt. Die hebben ter promotie/ introductie van de R serie. Toen 3 trekkers getuned voor de trekker trek. Alleen de vario kwam goed uit de bus, de andere semi automatische varianten waren te traag met op en terug schakelen.
+3
Andre150
@Fast Eddy dat over de mx ben ik niet met je eens. Onze dealer maakte dat zo dat het perfect ging. De powershift is met gevoel goed te schakelen. Het is bijzonder dat ze bij jd zo vasthouden aan die lange sleuven in het schakelpatroon. Voor een dusdanig premium merk en dito prijs mag je meer verwachten anno '23. De autopowr rijd wel goed, vooral met de nieuwe hendel. Dat de oude door blijven rijden en geen actieve stilstand hebben verraste me onlangs nog een keer toen ik gauw even assisteerde bij een collega😂
Fast Eddy
@Andre150

Quote:
Onze dealer maakte dat zo dat het perfect ging

Waarom verbeterde de dealer het? Omdat het af fabriek beter kon.
Dat JD zo lang vasthoud aan dat oude schakelen snap ik ook niet. Maar als alles tussen het schakelen en de vario rommel is snap ik wel waarom er nog steeds vraag naar is.
Laatst toen ik bij @zettelmeyer aan het harken was viel mij op hoe doordacht de omkeer van Valtra is.
Daar zit de P onder de neutraal en bij de nieuwere modellen gaat het stationaire toerental ook naar beneden als hij in de P staat.
+1
Andre150
@Fast Eddy die p zit bij onze nieuwere trekkers daar ook en gaat dan ook vanzelf op aanhangerrem. Ideaal en ook toerental gaat dan naar beneden. Handig en doordacht.

Ow ja en onze dealer is niet gauw tevreden😅👍
Fast Eddy
@Andre150

Bij Steyr gaat het toerental naar beneden als je uit de trekker stapt. Misschien heeft Case IH dat inmiddels ook.
+1
Andre150
@Fast Eddy ja al een aantal jaren.
J asper
@Fast Eddy Bij mf als je handrem er op trekt, alleen snap het nut niet helemaal. Waarom kan die niet altijd stationeer met die toeren lopen dan?
+1
MaartenMandemaker
@J asper Lekker eco he. Als hij altijd op 700 toeren draait heb je te weinig toeren om weg te komen met zware vracht denk ik
Fast Eddy
@J asper

Ik denk dat als je bijvoorbeeld hydrauliek vraagt dat de motor kan afslaan. Of als je de aftakas gebruikt.
J asper
@Fast Eddy Dat heb je met handrem net zo goed
Fast Eddy
@J asper

Motoren en componenten hebben een bepaald toerental nodig om fatsoenlijk te kunnen werken. Meestal verlaat je het voertuig als je hem op de handrem zet zal hun gedachte wel zijn.
+1
MaartenMandemaker
@J asper Als je de aftakas inschakelt verhoogd hij het toerental ook naar 850
+1
Pieter Buren
@J asper bij de (inmiddels niet meer) nieuwe valtra n4 serie was het verhoogde stationair toerental puur voor het wegrijden. Als je de koppling helemaal op hebt laten komen zakt het toerental weer.
Fast Eddy
@Pieter Buren

Dat verhoogde toerental doen MAN bussen met gewone versnellingsbak ook als je de koppeling op laat komen.
+1
rommert14
Quote Reactie van @Fast Eddy:
Daar zit de P onder de neutraal en bij de nieuwere modellen gaat het stationaire toerental ook naar beneden als hij in de P staat.

Dan is die valtra nog niet zo oud zeker, onze nieuwe mf heeft ook dat palletje onder het stuur voor de handrem en dat is een genot
+1
Fast Eddy
@rommert14

Dat is de groene Valtra van Mark de N 143.
+1
Pieter Buren
@rommert14 valtra heeft al heel lang de handrem op de shuttlehendel. Vanaf de ..50 serie al.
rommert14
@Pieter Buren dan heeft mf dat dus van valtra over genomen.
RobVolvo
@rommert14 Parklock heeft MF ook al jaren, de 74/8400 kon je er ook al mee krijgen. Je ziet het alleen niet super veel...
rommert14
@RobVolvo Klopt, zullen ze dan later wel standaard gemaakt hebben, al onze oude series hebben gewoon de normale handrem
+3
PieterA
@rommert14 Bij Deutz-Fahr de laatste 10 jaar hoef je nooit om de handrem te denken; die gaat vanzelf er op of er af.
+1
deutzieee
@PieterA dat went echt heel snel ja
+1
Valtrapowerr
@Fast Eddy Ja die omkeer is zeker goud. Onze N2 doet dat ook al lager toerental in de P
hoest
Die trekker heeft niks over voor dit werk, kijk maar uit dat je niet vast komt te ziten😜
deJong
@hoest dit iswel zon zware rol als er iets voorligt blijft de trekker staan😬
MaxxuM4ever
Wordt alles sleufloos gedraineerd bij jullie of ook wel met de ketting graver?
deJong
@MaxxuM4ever eigenlijk heb ik hier in de buurt nog nooit een ketting graver gezien😅
+1
Fast Eddy
@MaxxuM4ever

Ik denk dat de klei grond bij de Jong te vet is voor een kettinggraver.
Fast Eddy
Combi van Bergsma?
+2
Pieter Buren
@Fast Eddy volgensmij Friesland drain. Die JD en rol stonden vorige week nog bij ons in de buurt op een terp.
deJong
@Pieter Buren idd Friesland drain.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Werktuigen Landrol ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!