Foto van een Claas Jaguar 960, de 494 krijgt een grote beurt. Sommige onderhoud gepland zoals alle keringen in de beatboxen op de invoer. Ander onderhoud aan nood doordat er een steen is door gekomen

Claas Jaguar 960

1.605 foto's van @catfan55

+6
catfan55
Foto van een Claas Jaguar 960, de 494 krijgt een grote beurt. Sommige onderhoud gepland zoals alle keringen in de beatboxen op de invoer. Ander onderhoud aan nood doordat er een steen is door gekomen de laatste klus. Wonder boven wonder geen schade aan de kooi maar de blazer heeft een dikke tik gehad.
+1
John k
@catfan55 das ook wel stom geluk hebben dat je geen kapotte messen hebt
+2
catfan55
@John k Ja het is heel vreemd als ik eerlijk ben. "there's a first time for everything" zullen we maar zeggen 😂

Reacties

+4
catfan55
5 van de 8 schoepen krom, niet alleen de verwisselbare delen maar ook het dikke staal van de blazer zelf wat er achter zit is ook krom. De hele blazer vervangen dus

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Bas1046
@catfan55 Aaaiii die heeft een beste klapper gehad... Dat heeft wel even gerammeld.
Doe je er nu gekartelde schoepen in?
Ze zeggen dat die wat minder warmte ontwikkeling hebben als die krap afgesteld staat?
T60401
Quote Reactie van @Bas1046:
e je er nu gekartelde schoepen in

de foto van de krat geeft het antwoord al.
Bas1046
@T60401 Dat zag ik, alleen zegt niet dat wat af fabriek komt dat dat er zo in gaat. Messenkooi komt ook in de krat zonder messen, daar ga je ook niet zo mee rijden...
+1
catfan55
@Bas1046 @T60401 ze komen af fabriek met gekartelde schoepen, na een seizoen doen we er weer gladde schoepen in
Bas1046
@catfan55 Okay duidelijk! Merk je verschillende dan?
catfan55
@Bas1046 het blaast beter en slijt minder hard.
En messen kooi komt met standard line universal messen er aan voor de 900 serie 😅

(klik om te vergroten)

Bas1046
@catfan55 Aah dat wist ik niet dat de messen erop zitten bij Claas! Bij JD zitten ze er niet op.
+4
catfan55
Het blazer huis zelf werd ook dun, met een beetje creabea passen hier de premium delen in van de 980’s. Scheelt weer heel wat $$ VS een nieuw huis kopen

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+1
PieterA
Lijkt mij wel mooi werken; een hele winterperiode om het hele machinepark eens lekker grondig na te zien.
Hoe werkt dat nu bij jullie? Buiten nog een chauffeur/machinist of 3 aan het werk 2 vaste monteurs, 1 die constructiewerk doet; dan nog 2 mensen die poetsen/olie verversen, dan jij en dan eens in de week de baas nog een uurtje om knopen door te hakken?
+8
catfan55
@PieterA Komen eigenlijk winter te kort om alles grondig na te zien, gebeurd ook nog veel in het voorjaar. En voor het wagenpark wat we moeten onderhouden werken we eigenlijk in een te kleine ruimte.
Er zijn 3 jongens onderweg met vrachtwagens in de winter. We hebben 1 vaste monteur aan het werk die al het spannende werk doet, motoren, bakken enz. onze main chopper driver kijkt alle bekken na en geeft ze het onderhoud wat nodig is. 1 jonge kijkt alle trekker na. In de regel wordt alles in de winter ververst op de trekkers, en alle filters vervangen. Vaak een dag of 2 / trekker bezig om alles grondig na te kijken en zorgen dat alles goed is. En dan 1 jonge in de spoelplaats machines wassen.
Ik ben 50/50 werkplaats en kantoor. Als ik in de werkplaats ben sleutel ik vaak aan de choppers, bij groot onderhoud samen met onze monteur of met de main chopper driver. Veel van deze klussen vergen 4 handen, geen 2 😅 Maar even een trekker wassen doe ik ook graag als het zo uit komt.
Besteed veel tijd om te zorgen dat alles op orde is voor het aankomende seizoen op kantoor en dat we op alle fronten zo goed mogelijk voorbereid zijn. zowel service lijsten maken voor trekkers, zorgen dat alle onderdelen er zijn in de werkplaats voor projecten en dingen die morgen, over morgen en volgende week de werkplaats in komen zodat we in de werkplaats efficiënt werken en jongens bezig blijven..veel tijd en energie in jongens aannemen voor het nieuwe seizoen, vaak in combinatie met visum aanvragen enz. Gaat stiekem toch verschrikkelijk veel tijd in zitten.
+2
PieterA
@catfan55 Klinkt als een krappe bezetting in de werkplaats. Ik hoor je nog niet over de zaaimachines, mesttechniek of het ombouwen van gespecialiseerde vrachtwagens. Ik kan mezelf voorstellen dat je nu niet genoeg mankracht hebt voor de speciale projecten die jullie ook graag oppakken in de winter.
+2
catfan55
@PieterA Ja en nee, We zijn volledig gelimiteerd aan werkplaats grote. Zaaimachines passen niet in de werkplaats. dus die machines gebeuren vaak buiten. We hebben hier 2-3 weken prachtig weer tijdens de snow-melt waarin we de zaaimachines en mais planters buiten doen. Net als de grondbewerkingsmachines.
In Maart wanneer alle trekkers een beurt gehad hebben brengen we wat andere projecten binnen voor constructie werk etc.
Het lijkt op de foto(s) misschien niet zo maar onze werkplaats is klein voor de aantal machines die onderhoud moeten krijgen. Daarom is goed plannen en voorbereiding erg belangrijk om te zorgen dat er geen projecten onnodig lang in de werkplaats staan.
+1
PieterA
@catfan55 Een goede planning is het halve werk. Mij valt altijd op dat de foto's van werkplaatsen waar veel werk verzet wordt er altijd netjes opgeruimd uit zien. Als je ook aan de zijkant van machines moet zijn is 7 meter x 17 meter ruimte voor de meeste grote machines wel gewenst. In een werkplaats van 30 x 20 is er dan ruimte voor een machine of 4.
+2
catfan55
@PieterA onze werkplaats is 18x30 meter, waarvan 8x10 meter wash bay en dan gaat er aan de oost muur nog 3-4m vanaf aan Office, lunch room en werkbank etc.

Wij maken er een gewoonte van om na iedere werkdag 5-10 minuten op te ruimen en vloer aan te vegen. Houd alles netjes en werkbaar.
+2
PieterA
@catfan55 Hier ook regelmatig alles op z'n plek terug leggen; maar weggooien van goede spullen vind ik altijd nog een beetje lastig als Zeeuw zijnde. Hin cent te vee eh!
+2
catfan55
@PieterA heel begrijpelijk. Geen betere raad als voorraad!
+2
John k
Lekker veel ruimte om te werken rond de hakselaar ! Mooi zo'n werkplaats 👍
+6
catfan55
Alle gearboxen van de feeder house an te re-sealen. Gelijk alle lagers inspecteren en andere bewegende delen. Zelfde voor de drive-line. Alle keringen & lagers vervangen in de main driveline

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+3
TTolner
Altijd mooi lezen bij jouw posts, goed bezig.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Claas Jaguar 960 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!