Foto van een Case IH Puma 230 lekke band van de week dus tussen de bedrijven door even nieuw setje achterbanden monteren kan die weer een paar duizend uur vooruit👌🏻

Case IH Puma 230

56 foto's van @chef beunhaas

+7
chef beunhaas
Foto van een Case IH Puma 230 lekke band van de week dus tussen de bedrijven door even nieuw setje achterbanden monteren kan die weer een paar duizend uur vooruit👌🏻

Reacties

GerbertXL
Je hebt ie geld er wel mooi uit aan de voorbanden te zien.
710/70r38 en 600/65r28 of een maatje meer?
chef beunhaas
@GerbertXL klopt helemaal, ja de voorbanden zijn ook niet veel meer nee, die rijden we helemaal op verder komt die trekker alleen maar op de straat dus dat komt kwa grip niet zo nauw
husky
@chef beunhaas geeft dat niet veel lawaai in de aandrijving tijdens remmen met versleten voorbanden en nieuwe achterbanden? Als tijdens het remmen de voorwielaandrijving ingeschakeld wordt geeft dat wel behoorlijk wrijving
mdoornekamp
900/50r42 is misschien beter voor het land nu
Ruben-Wind
@mdoornekamp brede banden is altijd beter toch? Misschien niet praktisch.
+1
GerbertXL
@Ruben-Wind en ook een drama op de weg, hoe breder hoe beroerder het rijd is mijn ervaring. Als je alleen op de weg komt gewoon 650/65r42 eronder, scheelt ook een smak geld vergeleken met een 710. Maarja als je andere velgen moet kopen is het waarschijnlijk anders.
+1
Ruben-Wind
@GerbertXL het lijkt wel mooi vind ik. Zelf hebben we gewoon standaard bandjes om de trekkers en anders dubbellucht.
casejxu
Quote Reactie van @Ruben-Wind:
dubbellucht

Das ideaal vind ik. Als je breed nodig ben hang je ze der aan. En als ze der af zijn heb je geen last met breedtes
+1
Ruben-Wind
@casejxu klopt, al rijdt ik nu wel de straat kanten kapot😅
casejxu
@Ruben-Wind daar hebben wij geen last van. Komen sowieso bijna nooit de weg op met dubbellucht. Wel lekker ook omdat ruim 3m zijn
+1
ronald-deutz-fahr
@casejxu Indd, totdat je de weg op gaat. Hier 320 breed ofzo, met 16.9’s ernaast..
Ik vraag me weleens af, zou je met een slag bredere vf band hetzelfde resultaat kunnen krijgen als met een dubbellucht ernaast..
+3
casejxu
@ronald-deutz-fahr dan mag je wel 2 slagjes breder. Draagvermogen met duals is gewoon top vind ik. Gaan ook veel minder snel hol lopen als een brede band
+1
ronald-deutz-fahr
@casejxu eens hoor, dubbellucht is gewoon top, zeker als ze mooi bij elkaar passen, maar het tijd slecht en je bent lomp breed..🙈 en thuis laat ik de aflopen, achter 1.3 bar ongv, dan hoef je ook echt de weg niet meer op..
op vf jaarrond op of onder de 1…🙈
casejxu

Ben wel benieuwd wat de meerkosten zijn tegen over een Michelin bijv. 1 jxu op xm108. Rolt ook super mooi!
+1
CaseCS130
@casejxu Wat heb je er nu om liggen dan? Wij reden vroeger met de Fiat ook met dubbellucht. 16.9 r 34 x2. Toen we de Steyr kochten over gegaan naar 600 65 r34 Michelin xm108 en daar konden we prima mee zonder dubbellucht. Dan spoorde de tank of opraapwagen eerder dus heeft nog groter of breder niet veel zin meer.
Voordeel van trekkers als je jxu en die Steyr die we hebben is dat ze zo licht zijn vergeleken met modern spul. Tikt de 4 ton misschien net aan.
+1
casejxu
@CaseCS130 weegt ongeveer 4500kg kaal. Rijden allebei op 540/65r34 - 440/65r24. Een op taurus en een op Michelin xm108👌 de taurus vallen wel ik dacht 5cm smaller uit als de Michelin maar scheelt idd een hoop. Heb al 2 jaar zonder duals mest gereden
ronald-deutz-fahr
@casejxu hoe bevallen de taurussen?
+1
casejxu
@ronald-deutz-fahr boven verwachting! Soepeler als verwacht en slijten ondanks dat trekker veel op t erf rijd niet heel hard lijkt t nu. Maar zitten er nog maar 1500?? Uur onder. In t voorjaar staan ze op 0.8 en dan vlakken ze ook in de lengte keurig. Maar komt ook van de Michelin stal?
+1
Ruben-Wind
@ronald-deutz-fahr hier nog wel wat breder, moet eigenlijk altijd over de weg er mee. Maar ben de enige aan deze straat. 😅
ronald-deutz-fahr
@Ruben-Wind wij niet bepaald de enige, zitten direct aan een drukke doorgaande weg..
voordeel daarvan is dat je gewoon gang kan houden met tegenliggers etc, zelfs met 3+ meter
Maar oom agent vind dat niet zo grappig🙈
+1
zettelmeyer
Quote Reactie van @ronald-deutz-fahr:
oom agent

Das je maat toch? Je staat er zo vaak bij
+2
ronald-deutz-fahr
@zettelmeyer Indd de eerste keer was zo gezellig dat ik 2e keer bij de carmeeting uitgenodigd werd🥳
johndeere6230
@GerbertXL

Een 710 is nog wel goed mee te rijden toch? 800 gaat ook nog wel, zwaailampen aan en ze gaan vanzelf aan de kant als ze zien dat je zo breed bent
GerbertXL
@johndeere6230 ja klopt, maar toch liever een 650 als draagkracht niet echt punt is.
johndeere6230
@GerbertXL

Mwa, is ook een stukje stabiliteit, zeker met flink gewicht achterin rij je met een 710 gewoon een stuk “zekerder”.
+2
chef beunhaas
@mdoornekamp zou wel beter zijn, voor onze trekker die uitrijd hebben we dubbellucht gekocht nu staat die op 2x650 op breedspoor zodat die buiten de tank lopen
+5
chef beunhaas

(klik om te vergroten)

mdoornekamp
@chef beunhaas 4 x 650 heb je wel veel drijfvermogen. Kun je ook wel op 1 bar denk ik
mdoornekamp
@chef beunhaas 4 x 650 heb je wel veel drijfvermogen. Kun je ook wel op 1 bar denk ik
ronald-deutz-fahr
@chef beunhaas bemest je daar nou nieuw ingezaaid gras? Of blijft de zode daar gewoon wat opener?
+1
chef beunhaas
@ronald-deutz-fahr dit is tarwe
+1
Jzandbergen
@mdoornekamp die heb ik net van de week aangeschaft vanwege de natigheid🙈

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case IH Puma 230 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!