Foto van een Deutz-Fahr Agrotron K 420Zelfde perceel als de vorige foto. Toch nog 6.5 ronde baal per hectare van dit stuk gehaald, wind droog spul was nog geworden 👌🏻Ondertussen met de andere ba

Deutz-Fahr Agrotron K 420

264 foto's van @ronald-deutz-fahr

+4
ronald-deutz-fahr
Foto van een Deutz-Fahr Agrotron K 420
Zelfde perceel als de vorige foto. Toch nog 6.5 ronde baal per hectare van dit stuk gehaald, wind droog spul was nog geworden 👌🏻
Ondertussen met de andere banden ook wat ervaring, zijn er erg content mee. Bij huis staat die rondom op 1.2 bar, de weg over pomp ik de tank banden nog iets op. Toch maar keertje naar de weegbrug om het randje op te kunnen zoeken…

Reacties

+5
ronald-deutz-fahr
.

(klik om te vergroten)

.

(klik om te vergroten)

.

(klik om te vergroten)

Voor de geïnteresseerden wat foto’s van de beschermkappen. Geheel mechanisch, hoe hufterproof het is gaan we meemaken.
Eerst nadeel al wel gevonden, kan de Bemester niet alvast een stukje uitklappen op het kavelpad, dan klappert die tegen de schrikdraad palen aan…
En met het laatste stukje inklappen hetzelfde verhaal

Bij de vorige foto waren er wat geintereerd naar, maar die foto is door m’n eigen onhandigheid ineens verdwenen🙈
+1
RaHeados
@ronald-deutz-fahr ziet er netjes uit zo, mooie oplossing 👌
+1
Pieter Buren
@ronald-deutz-fahr zulke grappen zullen straks ook wel op schudders en harken komen denk je niet?
+1
ronald-deutz-fahr
@Pieter Buren breng ze niet op ideeen….
Onze hark zitten al plastic dingen bij die je over de punten van de tanden kan doen…
RaHeados
@ronald-deutz-fahr breedte bord er voor niet voldoende? Alleen direct via de zeikant kan je er dan nog tegen komen
+1
ronald-deutz-fahr
@RaHeados Nope, helaas niet, Bemester is ook fors smaller als de tank, bewust wat naar gekeken toen. Meneer agent was het niet met mij eens, en meneer OM ook niet.
+1
Pieter Buren
@ronald-deutz-fahr o, dat kan ook natuurlijk.
Dan hoeft dat dus niet op zo'n manier. Voor de onoplettende stiekeme meelezer, ik herhaal: dan hoeft het bij schudders en harken niet op zo'n manier als bij bemesters.
deufi
@ronald-deutz-fahr op zich een mooie oplossing. Beter als het telkens handmatig af moeten dekken.
+2
ronald-deutz-fahr
@deufi dat werkt en gebeurt in de praktijk gewoon niet, waar ik nu reed deed ik krap 4 tanken per uur, dat is dan 8x extra uitstappen, succes….
Roeldeutzdx
@ronald-deutz-fahr dankjewel voor de foto’s👌 denk dat ik het zelf ga proberen om 1 te maken. Aardig prijzig nieuw.
+1
CaseCS130
@ronald-deutz-fahr Die kappen zitten er wel heel erg netjes op hoor, super. Ik vind 1.2 bar al behoorlijk laag voor dit soort banden. Als je ze graag heel houdt zou ik zeker niet te laag in spanning gaan. Als je er niet mee op de weg komt en niet hard rijdt kan 1.2 wel denk ik, maar transport vinden ze wat minder denk ik.
ronald-deutz-fahr
@CaseCS130 bedankt, mooi klusje, kost wel veel tijd km het beetje netjes te maken 😅
met 0.8 bar kunnen ze 5 ton hebben bij 20km/u, dus met 1.2 zou 6 ton ook wel kunnen toch?
Helaas zit er in de spanningstabel niets tussen 0.8 en 1.6, maar ik verwacht geen grote problemen. de weg over doe ik er 1.5 in, dat is al een wereld van verschil kwa afplatten
+1
CaseCS130
@ronald-deutz-fahr Ik zag het ja, had de tabel ook opgezocht. Denk dat het zo wel goed gaat idd. Zolang je ze op de weg maar wat harder zet. Vooral dat springen met volle tank zorgt voor veel piekbelasting. En alliance heeft in mijn ervaring niet de sterkste karkassen, daarom hou ik zelf liever wat marge aan tov de spanningstabel.
ronald-deutz-fahr
@CaseCS130 het springen is Indd een aandachtspuntje, eerste vracht de weg over (banden koud) begint die tussen 30 en 35 wat te zenuwen, gauw daar doorheen trekken dan. Eenmaal paar tankies gedaan gaat dat beter
Merk wel dat die op de weg langer werk heeft om op snelheid te komen door de 0.8 bar minder als onze vorige banden. Maar dat is het dubbel en dwars waard, wat een genot en zeker in zo’n voorjaar.
+2
CaseCS130
@ronald-deutz-fahr Ja dat komt mooi uit dit jaar, goede banden zijn heel wat waard.
RaHeados
Land lijkt ook aardig droog nog zo op de foto. Geen spoortjes gereden met opruimen/maken van de balen?

Spatborden kleur is om te matchen met de bemester?😜
+1
ronald-deutz-fahr
@RaHeados dit perceel is gortdroog, stuift al bijna. Andere stuk ging redelijk, geen klagen.
2 dagen prachtig weer gehad, gistermiddag al geharkt zodat het land nog een dagje kon afdrogen en het risico van een douw nacht niet zo groot meer was..

Ja, camouflage, straks net zo geel als de zode denk 😂
oanejorrit12
@ronald-deutz-fahr Wit word de volgende kleur🤪
+2
a3vandiejen
Mooie combinatie.
+2
caseboy
Mooie combinatie
MulderDeutz1
Welke banden heb je onder de tank?
ronald-deutz-fahr
@MulderDeutz1 800 60 32 alliance
Jij hebt 65ers denk ik?
MulderDeutz1
@ronald-deutz-fahr Ja klopt, maar die worden minder. En nieuwe 800/65 past denk ik niet ivm de ruimte. Dus volgende zou best een nieuwe set 800/60 kunnen worden.
ronald-deutz-fahr
@MulderDeutz1 je kan de as op een plaatje zetten, 10-15 mm is niet zo spannend, en het hoeft ook geen nieuwe band te zijn toch?
Hoeveel lucht heb je er nu in?
+1
MulderDeutz1
@ronald-deutz-fahr Ja mooiste is weer een setje michelin 800/65R32 halfgesleten. Maar die zijn schaars. Heb ze nu altijd op 1.5-1.6, over de weg vol max 30kmpu

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrotron K 420 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!