Foto van een JCB interieur, bezig met poseren.und nur einen optie :D. Foto is geplaatst door martijnsteyrdriver op 17-10-2008 om 19:35:42, met 17 reacties.

JCB Interieur

2.189 foto's van @martijnsteyrdriver

Foto van een JCB interieur, bezig met poseren.

und nur einen optie 😃

Reacties

Zo dat ziet er mooi uit en is dat de interieur van de verreiker
RIK89
Een ahteruitrij camera draadloos????
kun je mooi meedere camera's op een beeldscherm hebben
We hebben geneens een verreiker, ooit verreiker foto van mij gezien? 😃

achteruitkijkcamera ja, niet draadloos.. ma wel helemaal weggewerkt.. echt ideaal
Hier kunnen wel meerdere op
Pascal
Zou zo'n shovel als jullie hebben Martijn, ook goed uit de voeten kunnen in de grondverzet, of is dit een speciale landbouwshovel?

En hij kan nog wel aardig wat trekken volgens mij, of niet? Omdat ik een keer een foto zag waarbij de dieplader achter de shovel zat...
huub
Zelfde kruishendel als op onze Schäffer..
MaartenMandemaker
Hehe ja idd dat zag ik ook 😄
huub
Alleen bij de schaffer zit er nog een schakelaar voor de snelgang..
@pascal, ja klopt.. kan gewoon in het grondverzet 😉

ligt een grotere versnellingsbak in (ZF 6 bak met koppelomvormer) en een extra grote motor (160pk cummins)

standaart ligt in zulk soort shovel over het algemeen een 4 bak met iets van 125pk motor..
Bovenste rode knopje achterop is kickdown, en onderste ontkoppelen van bak ofzo.. gaat shovel iig heel langzaam vooruit en giek krijgt dan extra olie

trouwens, deze shovel komt zo elke bult tegenop, en verbruikt dan minder dan andere shovels die er altijd vol gas tegenop moeten..

maar puur in het grondverzet verbruikt ie weer een tikje meer omdat je dr wel een extra grote bak aan kan maken omdat motor wel wil, ma dan krijgt ie m nie van de grond 😛
Pascal
Martijn, hoe bedien je eigenlijk de transmissie van de JCB? Zit er achter op de pook wat knoppen voor?

En denk je dat dit type shovel het aan zou kunnen om elke dag een wagen te trekken van +- 4 ton?

En hoe bevalt hij jou nu sinds dat jullie hem hebben qua comfort, bedienbaarheid e.d.?
Transmissie bedien je met schuifknopje bovenop hendel.. normaal gesproken staat ie in zn automaat.. maar op kuil doen we `m meestal in z`n 2, en dan kan je indien nodig met rode knopje achterop pook naar kickdown gaan zodat ie naar 1 gaat
andere rode knopje is half ontkoppelen zegma zodat shovel rustig doorrolt en je tijd hebt om giek boven (voerwagen) te krijge

en dat kan de shovel zát hebben.. ook wel meer; 6 versnellingen met vloeistofkoppeling/koppelomvormer

en bevalt me heel goed.. alleen comfort is wat minder omdat er geen giekvering opzit, vond mn pa nie nodig.. ma denk dat k het dr nog wel op bouw
Pascal
Hele dagen bedoel ik dan he, dus de hele dag met wagen van 4 ton erachter, en aantal keren afkoppelen om te laden (mengwagen).

En hoe is de ruimte in de cabine Martijn? Is er ook nog ruimte achter de stoel voor bijvoorbeeld een koelbox, of om je klompen weg te zetten?
Ja weet zeker dat dat wel goed gaat..
en ruimte is wel redelijk groot, je klompen kunnen nog bij de deur staan, en je koelbox is links nog wel ruimte voor

als je echt meer ruimte wil moet je de 14tons (of grotere) jcb 426 nemen
Pascal
Groter is niet nodg. Ik neem aan dat deze 416 wel een gewone pelikaanbak vol voer kan tillen?

k wil namelijk over 1-2 jaar gaan beginnen met loonvoeren. En daarnaast misschien beetje kuilhappen bij boeren.

Voor het voeren dan een pelikaanbak omdat een kuilhapper te zwaar is voor transport.

En dan zit je veel op de weg, en daarom de vraag of deze shovel het zou kunnen trekken.
Daar hoef je met een ahlmann namelijk niet aan te beginnen 😛

bedankt iig voor beantwoorden van vragen.
Haha geen dank hoor..

en dat wat jij wil, wil zat.. kuilhapper kan shovel ook zat hebbe; mits je beetje met shovel overweg kunt en niet steeds met kuilhapper klappert.. gewoon afschuifbord is natuurlijk ook optie haha.. als je wel bijna altijd kuilhapper eraan hebt zitte en je klappert heel veel dan heb je met +/-4500 uur je penne en busse na de bliksem 😛

en `k zou wel voor jcb of een volvo gaan, met name jcb omdat ie meer versnellings heeft zodat je met weinig gas de bult zo in kruipt

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de JCB Interieur ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!