Veenhuis Combi 2200
1.027 foto's van @Mengeledriver
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Veenhuis Combi 2200 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
De bovenste is het huidige model van Veenhuis, type is onbekend omdat het een prototype is.
De onderste is dus de nieuwe Vicon, exact gelijk aan de Veenhuis op de kleur na dan...
Laatste
Reacties
Kun je nagaan wat er gebeurd als ie vol mais zit, 2 assen.... Bij de 2200 kun je makkelijk 22 tot 24 ton mais laden.
Mengele + pot verf = Lely
Veenhuis + pot verf = Vicon
Tijd voor een 3 asser!
(helaas staat die niet op de Agritechnika)
De invoer is door Veenhuis ontwikkeld, ik denk dat ze het produceren uitbesteden aan een machinefabriek. De aandrijving zit in't midden met planetair tandwielstelsel
kun je de combi wagens up to date houden h?
De walsen achterin zijn hydraulisch aangedreven. Waarom? omdat het meer kost?
allemaal terug naar groep 2 en opnieuw leren tellen....
weet niet hoe ze technisch zijn.. maar voor het oog.. mooie combi toch?
tractorfan.nl/picture/248709/
ik vind veenhuis mooier! kwa kleuren!
en die nieuwe silagewagens die bedoel ik!
Jammer dat zo'n mooi product aan zo'n merk dat steeds verder onderuit glijdt wordt verkocht.
Volkomen onbegrijpelijk.In een crisis gebeuren toch maar rare dingen.
@Stitch: het komt niet door de crisis maar VMR wil zich specialiseren in de mestverwerking omdat ze het daar heel goed doen. Dus meer produceren tegen een lagere kostprijs. Die 60 silagewagens en 50 opraapwagens per jaar erbij produceren kost te veel denk ik.
Maar nogmaals, het is niet omdat Veenhuis falliet zou gaan of dat het slecht gaat! 200% meer omzet tov vorig jaar. Crisis of niet, zulke producten worden toch wel verkocht, al het grasland wordt elk jaar weer bewerkt, dit zal niet snel minder worden. Aankopen worden misschien uitgesteld maar uiteindelijk verkoop je toch je product of lever je je onderdelen.
Toen ik er eens ben geweeest waren ze daar ook net gestopt met ladewagens bouwen puur omdat het niet uit kon,te weinig aantallen,wel de ontwikkelingen bijhouden,moest er bij tussendoor omdat de kemperbekken de hoofdzaak was geworden!
JD had het toen net overgenomen en schrapte gelijk de onrendabele onderdelen,leuk of niet leuk zo gaat dat in de bisniss