Foto van een Veenhuis Combi 2200, bezig met poseren.De bovenste is het huidige model van Veenhuis, type is onbekend omdat het een prototype is.De onderste is dus de nieuwe Vicon, exact gelijk aan de V

Veenhuis Combi 2200

1.027 foto's van @Mengeledriver

Mengeledriver
Foto van een Veenhuis Combi 2200, bezig met poseren.
De bovenste is het huidige model van Veenhuis, type is onbekend omdat het een prototype is.
De onderste is dus de nieuwe Vicon, exact gelijk aan de Veenhuis op de kleur na dan...

Reacties

Koe
Heeft Veenhuis m nu ontwikkeld? of Kverneland?
Persoonlijk zou ik voor onderste gaan, veel betere kwaliteit! 😃 hahaha
kemper
Veenhuis heeft um ontwikkeld
Mengeledriver
Hij is groter als een Combi 2200. En die 2200 is al groot!
Kun je nagaan wat er gebeurd als ie vol mais zit, 2 assen.... Bij de 2200 kun je makkelijk 22 tot 24 ton mais laden.
gerrit power
De pickup heeft de zelfde kleur
RIK89
Alleen even een ander kleur en klaar is het. lely heeft dat toch ook gedaan met de mengelewagen. kverneland zal in de toekomst toch het een en ander veranderen aan de wagens denk ik.
Mengeledriver
Ja idd.
Mengele + pot verf = Lely
Veenhuis + pot verf = Vicon
kemper
Deze wagen is eigenlijk te groot voor bij de boeren hier, ben beniewd of er ook een kleinere wagen met deze invoer komt...
keeko
Is de invoer ook zelf ontwikkeld?
Mengeledriver
De 1800 werd al niet meer gemaakt.
Tijd voor een 3 asser!
(helaas staat die niet op de Agritechnika)

De invoer is door Veenhuis ontwikkeld, ik denk dat ze het produceren uitbesteden aan een machinefabriek. De aandrijving zit in't midden met planetair tandwielstelsel
RIK89
Ja zou je dat ook zo kunnen bestellen bij veenhuis. 1 pot vicon rood?!?!?
kun je de combi wagens up to date houden h?
nh8770a
Vindt de veenhuis mooier om te zien
kemper
Ik vind het wel een heel mooi systeem om de rotor aan te drijven...
staaf
Wat was t voordeel ook alweer?
kemper
Tis smaller hè... geen gedoe naast de rotor, dus kan de rotor weer breder worden
staaf
Maar er moet toch wel enige aandrijving voor die planetaire zijn die langs de zijkant loopt?
kemper
Dat is hydraulisch volgens mij
staaf
Hm nou, ik zou zeggen, sloop jij er ff een open, fototje, plaatsen. Bvd.
kemper
Hehe daar heb ik geen tijd voor 😛...
staaf
Beetje jammer weer 😃
Mengeledriver
De rotor wordt 100% mechanisch aangedreven.
De walsen achterin zijn hydraulisch aangedreven. Waarom? omdat het meer kost?
kemper
Tja ze zien me al gaan... ja wat ga jij doen? ja ff de demowagen losdraaien en foto maken 😛
kemper
Weet jij dat wel heel zeker mengele
staaf
Ahjoh, dan ga je ff undercover als servicemonteur ofzo 😃
maartendankers
Nep snor op en gaaan!! 😃
kemper
Jah ik wel 😛... de jw servicebus mee 😛
staaf
Ja precies 😃
magerehein
Ik was van mening dat ze bij Kverneland zo n apperaat met Kemper invoer in elkaar geflanst hadden.Rotomaster of hoe heette het ding....Was al een giller bij het uitkomen van de wagen met die klemboutjes om de rotor.Nu dit weer.....Wat een kutd kleur,graag de Veenhuis kleuren staan de machine beter
Fendt615LSA
Zijn deze wagens het zelfde op de kleur na?

allemaal terug naar groep 2 en opnieuw leren tellen.... 😃 😃
Fendt615LSA
@ magerehein:

weet niet hoe ze technisch zijn.. maar voor het oog.. mooie combi toch?

tractorfan.nl/picture/248709/
Fendt-718
Maar toch!

ik vind veenhuis mooier! kwa kleuren!
en die nieuwe silagewagens die bedoel ik!
hobbyboer
Klopt dat, 22 tot 24 ton op een combi 2200 ? en zijn alle 2200 's even groot, geen verschil in uitvoering of bouwjaren ofzo?
Mengeledriver
Nee, allemaal hetzelfde. Volgens mij hebben ze standaard van die grote opzetschotten. Wel is een verlengde klep en/of walsen een optie. Beide optie's vergroten het laadvolume.
jarnofendt
Dat is een foto van mij of niet 😉
ValtraStisch
Nu kunnen ze bij Veenhuis nog een afdeling verkopen voor ze echt dicht gaan.
Jammer dat zo'n mooi product aan zo'n merk dat steeds verder onderuit glijdt wordt verkocht.
Volkomen onbegrijpelijk.In een crisis gebeuren toch maar rare dingen.
Mengeledriver
@Jarno: Klopt ja, ik zocht eff iemand die een goeie foto had van die wagen en aangezien hij vaak bij Gert komt wist ik dat je er wel een had!
@Stitch: het komt niet door de crisis maar VMR wil zich specialiseren in de mestverwerking omdat ze het daar heel goed doen. Dus meer produceren tegen een lagere kostprijs. Die 60 silagewagens en 50 opraapwagens per jaar erbij produceren kost te veel denk ik.
Maar nogmaals, het is niet omdat Veenhuis falliet zou gaan of dat het slecht gaat! 200% meer omzet tov vorig jaar. Crisis of niet, zulke producten worden toch wel verkocht, al het grasland wordt elk jaar weer bewerkt, dit zal niet snel minder worden. Aankopen worden misschien uitgesteld maar uiteindelijk verkoop je toch je product of lever je je onderdelen.
valtradriver
Beetje hetzelfde verhaal als bij Kemper indertijd .
Toen ik er eens ben geweeest waren ze daar ook net gestopt met ladewagens bouwen puur omdat het niet uit kon,te weinig aantallen,wel de ontwikkelingen bijhouden,moest er bij tussendoor omdat de kemperbekken de hoofdzaak was geworden!
JD had het toen net overgenomen en schrapte gelijk de onrendabele onderdelen,leuk of niet leuk zo gaat dat in de bisniss
fendt4s
Eens op youtube kijken heb er al meerder gezien van deze grote als twee asser
deutz-fendt
Draait deze wagen nog ergens ?

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Veenhuis Combi 2200 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!