bezig met reviseren van remmen en nog wat technische probleemjes en lekkages. Foto is geplaatst door sander op 08-02-2010 om 18:54:32, met 30 reacties.

Schlüter E 750

640 foto's van @sander

sander
Bezig met reviseren van remmen en nog wat technische probleemjes en lekkages

Reacties

michelsnaak
Mooi ding zo was die van ons ook alleen de as sat er nog heelemaal aan
schluterman
Hee dat is de super 750 van van osch uit nunen of heb ik het verkeerd sander
sander
Owkey kan wel wezen, ik ben deze voor iemand aan t nakijken zeg maar.
Schluterfan
Das idd die van Van Osch, kan je zien aan die voorwielen, net vliegtuigwielen, vond het niet staan op zo'n trekker, maar ja. Heb em weten te koop staan, maar wist nie hoeveel ze vroegen. Stuur en stoel trouwens nie origineel.
sander
Aha okey. njah ik vind wel woest staan, zowieso wel mooie trekker om te zien, je kan em wel wat vergelijken met mijn fendt 610. Kan wel wezen dat er zelfde achterbrug op zitten, alleen deze heeft geen type plaatje op de bak zitten dus weet het niet cker.. mischien dat iemand het hier weet?
schluterman
En de trekhaak is ook niet origineel en dan is dit ook een exsport model met 85pk simon
sander
Hebben ze hem ook gebruikt voor trekkertrek? voorbanden zaten vol water :S
schluterman
Juist ij snapt het in een keer ze hebben die traktor er wel een paar keer voor gebruik maar niet profesioneel hoor
sander
Okey en deed hij het wat? hij komt hier ook voor de sleepwagen trouwens, verzegeling zit nog op de pomp zag ik, dus daar zijn ze denk ik niet meej aan geweest
Maris
Ik, schluterman en Valtra-Fordpower hebben dit object verplaatst van Tractoren Schlüeter onbekend (Poseren) naar Tractoren Schlüeter E 750 (Poseren)
schluterman
Nee dat klopt
sander
Aha ok. njah je weet niet hoe hij t deed dan? vertel alles maar wat je weet over deze trekker 😛 vind wel intersant
schluterman
Die trekker die ging meestal mee op toertochten of op shows zoals de hmt panningen en in klw nijnsel waar ik ook lit van ben en dan stond hij daar wel eens voor de sleepwagen en het is een exsport model met 85pk en ik denk dat de versnellings niet de zelfde is als jouw 610 een ik geloof haast nog niet dat het dezelfde is als mijn super850v. het is wel een mooie trekker alleen die voorbanden vind ik niet zo mooi nee en voor dat hij bij van osch liep heeft hij zwaar werk gedaan bij een loonwerker hier in de buurt waar ze eerst een fendt hadden maar die fendt het werk niet aan kon. dus die loonwerker kocht toen die schluter voor het zware werk.
driessie
Moet je nog remblokken hebben?
sander
Okey bedankt schluterman, leuk om zo de historie te weten te komen. Neej geen remblokken nodig hoor
sander
Weet iemand of deze stuurhulp die hier op zit orgineel van schluter is of als dat gewoon later opgebouwd is, want de cilinder lekt namenlijk doordat de plunjer hievan beschadigd is.. iemand een idee??
schluterman
Ja die is gewoon origineel. En de types die hierna zijn gekomen die hebben en bekrachtigd stuurhuis naar mijn weten. Maar waarom heb je de trompet eraf gehaald voor de remmen te contreleren.
Schluterfan
Die verzegeling hangt goed aan die pomp en ze moet er aanblijven ook! Anders komt er herrie van!

Ik heb nog nooit zo'n stuurhulp gezien bij Schlüter. Mijn Compact had ook stuurhulp, maar die was in het stuurhuis ingebouwd. Op het laatste was die ook defect en moest je sleuren aan dat stuur... Ik heb nog geweten dat ouwe Supers stuurhulp hadden, maar die hadden deze cilinder niet. Of het origineel is weet ik niet, want het is de eerste keer dat ik het zie... Kan best achteraf opgebouwd zijn, want bij Ford zag je dat ook wel.
sander
Okey, jah ik heb t los om te controleren en vervanging van de remcilinders, keeringen en schoonmaken etc. Ik heb me twijfels enigzins of dit wel orgineel is, beetje lomp er aan gezet vind ik mjah. Ik zal nog es een foto van dichterbij maken.
wrom komt er herrie van om die pomp ff een knikje te geven? volges mij kan die motor dat zat hebben..
schluterman
Zoon oude motor moet je gewoon van de brandstofpomp afblijven dan blijft het zeker heel of wil je heel veel geld uit geven want de onderdelen zijn stervens duur sander
caseih1056xl
Er is al een keer eerder gezegt door Schluterfan van blijf van die brandstofpomp af. daar kunnen ze net nie tegen
sander
Ow hmm. valt me beetje tegen dan. dacht dat die machines overwoestbaar waren, maar beetje extra diesel kunnen ze niet over dus.. Alleen die types met mwm kunnen er wel over? want heb daar geen slechte ervarings meej die kun je zo een knik geven..
Ja waarom zou dat niet kunnen?, hier ook wel loonwerkers gehad met 1100`s, die ik nu dus ook heb. maar pompje stond gewoon dik los. roken als de neten en na 15000 nog niks aan het handje..
Gewoon zf achtebrugje toch?
fendtinterfan
Schluters zijn orgineel al taai en sterk zat, je hebt er dus niks aan om 'm een "slagje" bij te geven!
Schluterfan
Als je Schlüter hebt, en je hebt verstand, dan weet je dat je iets unieks, zeldzaam en veel waarde heeft, in de hand hebt. Als je van die mannetjes hebt die zo'n trekker verkloten voor de sleepwagen, dan zijn ze niet goed bezig... Dat zijn trouwens dingen waar een echte fan op let, als hij een Schlüter aankoopt. Dat is ook het eerste wat ik doe als ik naar eentje ga zien, hangen de loodjes er nog aan. Indien niet, dan vertrouw ik het niet...

Waarom denk je dat ze in die ouwe kleine Super trekkers vanaf 62pk een 6pitter in legden? Omdat ze zo wisten dat de motor niet te verduren had!

Schlüter heeft trouwens nooit MWM gebruikt... Alleen MAN, Mercedes, Liebherr,en natuurlijk nog hun eigen fabrikaat.
sander
Aha. dusz. t is idd een zf achterbrug. Verkloten voor de sleepwagen? als een trekker in goede conditie is, heeft dit volgens mij nog minder te verduren dan als hij hele dag voor een woeler of cultivator staat. Dit zijn steeds piekbelastingen. Voor de sleepwagen is gewoon een regelmatige belasting. Okey als je de trekkers soms ziet die helemaal volgepakt zijn met gewichten en die dan op de vooras stuiteren dat lijkt me idd niet helemaal gezond, maar als je gewoon met verstand doet lijkt me dit voor een trekker in goede staat geen enkel probleem. Je moet toch ook wat plezier van zo'n trekker hebben, en dat hij daarbij 1 of 2 x in t jaar voor de sleepwagen staat lijkt mij geen straf voor zo'n degelijke machine, maar goed ieder z'n eigen mening..
schluterpower
Sander ik vind dat je gelijk hebt
ik heb zelf een super 850
de toeren regeling moet je afblijven!!
nooit meer als 2000 rpm maken!!
brandstof regeling mag aan geschroefd worden
de mijne is er niet slechter van geworden
ik heb geen export model (dus origineel maar
85 pk) ik heb nu 105 pk aan aftakas
(tel ongeveer 10% verlies in aandrijving)
een export model heeft zelfde motor en achterbrug en heeft ook 110 pk
als jullie in brabant komen rijden kom je mij
wel ergens tegen
schluterman
Ja of mij he

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter E 750 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!