Lely Tigo 50R
512 foto's van @claasenfendtfan
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Lely Tigo 50R ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Moet lager zijn dan 363, met 17ich banden is hij 350 volgens de folder. Moet net wel/net niet willen. Desnoods die stangen met touwen verlagen en het persschot wat omlaag.
Kun je die bovenbouw makkelijk neerklappen? anders kun je t zo ook wel laten toch?
Kuil zal hij opmoeten
Op deze foto kun je wel zien wat er veranderd moet worden als hij een paar cm lager moet.
tractorfan.nl/picture/297043/
Persschot een paar cm omlaag en die buizen wat inkorten. Moet te doen zijn.
Bandjes staan er mooi breed onder, extra stabiel.
Desnoods even een klein gewichtje storten van 200kg. Scheelt ook al een hoop.
wel een mooi ding.
maar waarom is die claas weg gegaan dan?
niet ff uitlenen als demo? :lol:
Kom hier maar heen met de trekker, mag jij hem er van mij achter knuppen
Moet je alleen wel een kogelkop roggelen denk ik.
Is misschien wel sirieus wat te regelen, die wagen die toen in assen stond reist door het hele land heen. Stond laast ook al in de buurt bij een dealer voor opendag. Is een 40RD met loswalzen en bandje. Wanneer je interesse hebt is er vaak wat te regelen
Zit er niet op te wachten, maar leuk ist altijd
Goede keus die kogelkop!
ik zal vragen aan me vader ma ik denk dat er nee uit kompt.
Vorige kaweco giertank was in evenwicht wanneer dat ie leeg was. Waardeloos. Stuiterd als een gek achter je aan.
Dus toen maar op ladewagen en giertank een kogelkop laten zetten. Geen moment spijt van. Je merkt soms niet eens dat je wat achter je aan hebt, behalve dat het optrekken wat langzamer gaat
In het begin is zon treklat even duur, maar over het algemeen valt het wel mee. Kiepertje doen we wel in de boventrekhaak.
Schudder en hark mooi in de hef.
Nu wordt de boel nog omhoog opgebouwd zegmaar? Tenminste, als ik het vergelijk met die andere foto Want de bovenbouw kwam er toch nog wel op?
Eventueel die buizen bovenop nog wat inkorten, hoeft niet zo heel veel vanaf geloof ik.
Bedienigskast even goed in de trekker maken, ook dat alle kabels niet te lang/te kort zijn.
Allemaal kleine dingetjes die wel even moeten gebeuren. Zal eind van de week wel klaar zijn als er geen dingen tussendoor komen.
Had er nog 2 415 staan met 200 en 800 uur. Ergens op de kop getikt ofzo, moest nog gps op enzo. Ook zo wat om de trekker ook direct in te ruilen
Kiepertje zal wel vooruit geschoven worden Hebt de kop eerst helemaal bij deze wagen
Loonwerker zou hier ook wel snel kunnen werken, trekkers staan er nu toch. Materiaal is op orde. Moet je niet alleen maaien en gieren en wel laten inkuilen terwijl je eigen spul stil staat. Met loonwerk is het wel alles of niets is mn mening.
Vers gras op stal voeren is toch vaak wel de doorslag, kun je het najaarsgras goed benutten, ook wanneer het voor de koeien wat natter wordt. Zeker met 120koeien. Walzen in 3dagen een perceel plat waar je anders een week van kunt voeren.
Groot gedeelte is ook wel hobby veel zullen we er wel niet mee verdienen. Kuilen hoort toch wel een beetje bij het boer zijn. Hoef je niet direct alles te doen. Maar echt alles uitbesteden lijkt me niets
ja als je zelf het spul hebt dat kan het ook wel ja maar wij hebben dat ook niet mischien later dat we een opraapwagen kopen maar dat zien we dan wel weer.
we hebben eerst een nieuwe claas zij maaier gekocht dus dat eerst maar eens zien hoe dat gaat.
Ruilverkavelingsproject is nog niet eens af bij jullie hoorde ik?
Hopelijk kan ik daar in de vakantie dan nog mooi even aan de beun
Moeten ze nog bij veel boeren bezig of loopt het al wel op zn einde?
nee ruil verkaveling is nog niet klaar nee er is nog een sloot die dicht moet die tegen overgauw maar die grond moet bij nansum weg komen en een waterschapssloot moet nog verlegt worden en nog wat klijne dingetjes.
we zien het vanzelf of jij weer komd als jij komt kom ik wel even bij je op de trekker.
volgens mij moet er niet zo veel meer gebeuren maar dat weet ik niet helemaal!
Moet dan wel erg droog zijn, na een klein buitje smeert die grond bij jullie direct. Zware grunniger klaai
Maar is eem afwachten, 1juni ben ik klaar met examens. Eem kijken of ze het dan nog druk hebben bij AB.
ja het smeert wel vrij gauw op die klij bij ons ja maar ja is niet anders als het droog is kun je er wel alles op doen.
hoe vond jij die John deere rijden dan hij viel mij nog een beetje tegen wand die kopeling greep heel laat in en dat gas ging ook wel vrij zwaar.
koppeling had ik weinig nodig, alleen van groep schakelen. Kon alles opzich wel in de C
Vervolg: Kon alles opzich in de c&d doen, veel gang hoefde ik toch niet te maken. Vanuit de vrij met powershift in zn 1 zetten. Kon de trekker zat doen.
Was opzich geen zwaar werk, gas ging wel zwaar ja, hoefde gelukkig niet veel toeren te maken. Wanneer je hem op de weg helemaal in wou trappen om nog een beetje gang te maken kreeg je wel een lamme poot Gelukkig hadden we het handgas nog.
en maartendankers ik vind de kopeling ook niet zwaar gaan maar het gas ging zwaar die kopeling ging ook wel ligt
te ligt is inderdaad helemaal niets. Hebben vooral de nieuwe electronische gaspedalen last van. Bij de 309 was hij eerst ook erg nerveus. Kon er amper mee rijden op voetgas. Nadat er nieuwe software op is gekomen was het over.
bij de mechanische pompen heb je er toch wat meer gevoel bij. Al worden die elektronische pedalen ook wel beter, vind ze bij valtra en fendt iig niet zo zenuwachtig dan dat onze trekker eerst was. TMS is dan ook een uitkomst.
eerst vond pa hem te zwaar, hebben ze hem bijgesteld en nu staat ie ietwat te licht
al die electronica is ook zoon gekloot he is er weer een chipje kapot doet die hele trekker het weer niet niet dat bij ons is gebuurt maar heb wel verhalen gehoort
Hebben hier in de vario's amper/geen elektronica storingen. hebben er nog nooit het werk om neer hoeven te leggen.
Af en toe geeft hij wel wat aan, vaak een oliepijl iod. Even chekken, wanneer het niets is gewoon het gas er weer op
NH van de buurman had er wel gigantisch veel last van, JD 6*30 schijnen ook wel een paar gevalletjes van te lopen. Wil niet zeggen dat het bij fendt vlekkeloos gaat hoor, zit al een nieuwe terminal in en nieuwe brandstofflotter.
ja die valtra zuurt heel soms ook wel eens maar dat is meestal niks aan de hand
Moeten het gewoon van de melk hebben..
Voerwagen moet eigenlijk nog een nieuwe vijzel in. Verder is hooibouw niet ouder dan 3jaar op de achtermaaier na. Draait al 6jaar probleemloos dus gaat nog niet weg.
Kan zo nog niet zeggen wat er dan aan de beurt is, ga ik hier anders ook niet op TF zetten. Jullie krijgen al genoeg te weten
Eerst zo maar eens verder.
Huisvesting staat nu op nr 1 denk ik.
moet ik maar eem een x met je pa praten hoe dat allemaal zit Beetje voor de hobby erbij
ja moet je maar even met je vader bespreken gaat wel veel teid in zitten hoor en je word er wel zwart van hahah
dat achterde perceel van o...gauw, wat eerst van een andere boer was zat anders vanalles
Wat een puin en rommel. Zou vreemd opkijken als er geen asbest onder zat. Op sommige plekken zat maar 5cm gras/grond.
Hier gaat het zo met puin, komt door het grondwater gewoon weer omhoog.
had eigenlijk gezeefd moeten worden en dan afvoeren of als verharding onder de beton.
Klei zeven valt alleen ook smerig tegen.
Sommige gedempte sloten hoef je niet met ploeg/woeler te komen. Zit te weinig teelaarde bovenop.
Die boer van BZV had ook zon asbestpad. Ik wou er niet werken, land valt alleen ook niet te verkopen. Ben je mooi klaar mee...
Asbest zou ik sowiezo afvoeren, levensgevaarlijk spul. Puin mooi laten breken en dan onder de beton, scheelt weer zand.
nee, die van waar robert aant dumperen was, buren van arnold
@Koe, tsja
Arnold heeft geen zusje dacht ik
O...gauw had wel dochters ja, ken jij die toevallig?
Was toen echt dik ouwehoeren met die kraanmachinisten en chauffeurs.
Gingen die meiden koeien halen, dan was het wel opletten, kraanmachinisten draaiden liefst zo min mogelijk
Koeien liepen tussen de grondbulten enzo in, deden ze neit even in een ander perceel. Koeien likten al het vet van de vetspuit en cilinders af. Blinkte erover Wel irritant dat je de hele tijd op die beesten moet letten, 2maal daags alleen niet
Hadden jammergenoeg geen lulijzer
Neenee, die o..gauw wel Niet echt, conner heeft die ene op msn . Heb ze 1x gezien bij open dag van Hall, m'n ouders kennen hun wel
Haha mooi koeties kijken
L u l ijzer? was dat?
bakkie, 27MC. Eigenlijk onmisbaar, even uitleggen waar een bakje grond extra moet liggen.
En dan die machinisten maar zeuren dat ik hun gebaren niet snap
Tja, tis toch nog moeilijks schijnbaar, dumperen
Sloot moet rond vol liggen, en niet op het gras ernaast. kraan moet er alleen nog een klap aan geven, zij moeten zo min mogelijk werk hebben. En dat valt niet mee kan ik je vertellen
Eerst zelf je eigen afrit storten, zodat je de volgende twee vrachten daarover onder/achter in de sloot kunt rijden. Wanneer je dit verkeerd doet gaat het hele zaakje om. Heb wel een paar x het zweet goed op mn rug gehad
een depot of bult storten is zo moeilijk nog niet
Hadden daar over het algemeen erg veel draagkracht, grootste probleem was dat we geen grip hadden op die vette zware klei
Soms moest de rupskraan ons eruit trekken, 20tonner gleed op de rupsen naar ons toe
Ben blij dat wij hier iets beter bewerkbare grond hebben. Met zomerdag kun je wel iemand dood gooien met die harde kluiten
die kraan van dirk wauw wel glijden ja prtverdikke en dan die smurf op die andere 7710 en maar gas geven die kerel hij lag ook een keer bijna op scheelde niet veel banden van de kieper kwamen al van de grond.
die kluiten zijn hier zomers wel wat aan de harde kand ja hahah
die kraan van dirk wauw wel glijden ja prtverdikke en dan die smurf op die andere 7710 en maar gas geven die kerel hij lag ook een keer bijna op scheelde niet veel banden van de kieper kwamen al van de grond.
die kluiten zijn hier zomers wel wat aan de harde kand ja hahah
trekker staat al weer poosje voor tank, maar dut nog niets