Kuhn met mooie Veenhuis op achtergrond bij Timmerman. Foto is geplaatst door HollandNew op 14-10-2010 om 16:42:27, met 30 reacties.

Kuhn GA 7301

225 foto's van @HollandNew

HollandNew
Kuhn met mooie Veenhuis op achtergrond bij Timmerman

Reacties

newholland-twente
Bekende dumpers die pronars zie ik al 😃
Die Veenhuis niks voor jullie?
Mooi achter de m100 😄
ul
Dan gaat die M100 rond inplaats van de pickup 😃
HollandNew
Kan hij zat aan maar deze foto is 4 jaar oud 😉
marco2250
Armen van die hark zijn niet zo recht meer
HollandNew
Deze hebben wij ook niet gekocht 😉
marco2250
Zou niet best zijn wierst niet zo mooi meer
fendtjuh
Paar nieuwe armpjes en klaar weer 😛
HollandNew
Lijkt me ook niks. Vaak beginnen we net te wiersen als de loonwerker 5 minuten later er al staat. Dan kun je met een middenafleg ze toch nog door laten rijden 😄
fendtjuh
Tja ff iets eerder beginnen, met hakselen kun je zo wel mooie wiersen maken. En voor de opraapwagen in het najaar ook als er weinig op zit 😉
fendt-412
Dat is een kwestie van fatsoenlijk plannen. Mooiste is dat er op alle percelen al 2 rondjes geharkt zijn. Is het makkelijkste met harken en oprapen. Heb een hekel aan bulten in de kopakker
Siebenga
Hahah ja maar tis ook nog wel wat om eerst alle stukken 2 rondjes te gaan wiersen.. elke keer opklappen enzo 😛
fendt-412
Is bij ons iig nog wel de moeite waard, maaien meestal niet meer dan 5 percelen. Je kunt ook eerst een paar blokken even rondom doen gaat de ladewagen daar eerst even alles weghalen.
Daarna ga je verder harken, wanneer je ziet dat de hark naar een ander perceel gaat moet je er direct achteraan.
Heb het er thuis ook in proberen te krijgen, snappen het nut er niet van geloof ik. Kopakker is dan de maximale breedte en niks geen hopen, vind het ideaal. Dubbele hark opklappen is ook geen moeite, je kunt het zittend doen 😛
Siebenga
Das waar naar je bent wel veel tijd aan het rond rijden 😛 Als ik met wiersen in het voor was en ging naar nieuwe perceel vroeg in inderdaad of de opraapwagen meteen even kopakkers wou oprapen. Kent ook veel sneller opwiersen als die wiers niet op het kopakker ligt he 😄 Hoewel de pottinger die bultjes ook zonder problemen slikt
fendt-412
Moeten wel een tikje terug denk ik, al hebben die wagens wel een groot perskanaal.
Heb vaak dat de pickup de hele bult in 1x naar binnen slikt, even de slipkoppeling testen 😛

Scheelt dat wij maar een ladewagen voor hoeven te blijven, meer dan tijd genoeg, wat het bij harken aan extra tijd kost scheelt het weer bij oprapen. Als twee jumbo's je op zitten te drukken ben je je tijd wel nodig denk ik 😛

Hier harken ze meestal eerst het perceel in het midden uit, en daarna er twee keer voorlangs, waardoor er ook een gedeelte van de wiers ingeharkt wordt op een bult. Wil nog wel eens gebeuren dat die bulten nog onder de trekhaak opstropen, geen kloten waard.
fendtjuh
Is geen donder waard al die hopen op de kopakker, je kunt toch ook gewoon 2 wiersen rondom maken en dan je baantjes maken? Snap dat niet, zo moeilijk is dat niet...
Siebenga
Sta je constant te wachten op het kopakker met opklappen jah.. anders trek je die wiersen constant kapot
fendt-412
Klopt, hark gaat niet snel genoeg omhoog, kunt hem ook niet half doen. Op lely zit geen splitter zodat beide elementen tegelijk omhoog gaan, element in de buitenbocht zakt altijd weer omlaag, pakt een wiers en heb je nog bulten.
Rollen die kleine bandjes van jullie Kuhn zo makkelijk over wiersen heen guido? Niet dat het op gaat stropen ergens ofzo.

Hebben hier nergens dampalen, is alleen heffen en kunt hem 20meter verder al weer laten zakken, kan alleen niet als we de weg moeten oversteken. Dan kun je alsnog eerst de rest harken en even met de ladewagen achter de hark aanvliegen als je ziet dat hij ergens anders begint.
fendtjuh
Dan zou ik je hydropomp 'ns nakijken. Met die ol fendt van ons gaat het ook net niet snel genoeg, maar toen bijv met die claas van Wieringa wou dat best, ff 1/2 trapjes terug, maar dat moet sowieso omdat kort draaien met een hark op alleen de achterwielen ook erg instabiel wordt.

Dat gaat wel robert, met dikke wiersen gaat het niet zo makkelijk, ligt er net beetje aan wat voor gras. Eigenlijk nooit echt problemen mee.
fendt-412
Zit een of ander smoorventiel tussen denk ik, is niet de bedoeling dat de hark in 1x omhoog klapt, is nooit zo dat hij in 2tellen omhoog is. Pomp voel je wel iets smoren omdat hij alle olie niet kwijt kan, wanneer de 103 voor de hark zou staan is het een ander verhaal.

maarja, ieder zn eigen manier. Weet iig wel hoe ik het sowiezo niet geharkt wil hebben 😛
Siebenga
Wat is het probleem van het eerste even schoonmaken van de kopakkers... heeft iedereen plezier van
fendtjuh
Ja klopt dat hoor je dan wel. Nouja, het is wel opletten, precies op tijd naar beneden en omhoog maar dan moet het willen, tenminste, met het spul waarmee ik heb gewerkt. Harken zit natuurlijk ook verschil in.

Tja sieb, moeten de percelen wel naast elkaar liggen met een grote fatsoenlijke dam 😉
VARIOTMS
Wij doen het ook altijd als het mogelijk is koppakkers 2 keer in de rondte en met de opraapwagen weg rijden en dan pas akkers harken. hebben de opraapwagens en hark allebei plezier van..
Koe
Wat boeit een bultig wiersje op de kopakker nou... slikken die ladewagens ook wel
me
Wat als je laat persen 😉! .. Dan valt niet mee om pers voor te blijven en liggen de balen in de weg .. Dus dat je armen gelijk blijven staan ipv 1 omvalt is altijd wel makkelijk 😄!
fendtjuh
Hakselaar krijgt iedere keer een klap frits... Zal met wagen ook wel zo zijn.
Koe
Tja, die paar keren dat ik heb geharkt heb ik m dr gewoon omheen getrokken. Elke keer wachten is ook zo wat, helemaal met die Stoll wil dat gewoon niet, ding is zo traag. Mss dat het met de Claas wel wil
VARIOTMS
@koe,
dat scheelt onswijs een zware snede met bulten in de wiers is niks waard. slipkoppeling schiet er zo in en als je nog is een prop in de pick up heb zitten gaat hij meestal ook ongesneden de wagen in dan en als het tegen zit kan je nog gaan plukken ook 😉
fendt-412
Vaak genoeg gehad dat hij het niet meer luste frederik. Wiers aan de slootkant is meestal nog wel goed, bij de tweede worden de hoeken tussen de wiersen meegenomen, en ook een meter of twee wiers dat op een bult kom te liggen. Hoe langzaam je ook rijdt, hij slikt het in en gaat door de slipkoppeling, kun je de messen eruit halen, langzaam op proberen te starten en hopen dat de prop erdoor gaat. Sta je zo weer 2minuten te klooien. Kan

Als je weet dat voorkomen makkelijk is kan ik me ergeren wanneer het niet zo gebeurt, hark heeft capaciteit genoeg en voor beide machines werkt het makkelijker.
Koe
Klopt Robert! Alleen met die zij-afleg wou dat niet, is een zij-afleg, en ze klappen ongelijkmatig op, dus je hebt altijd een grote hoek dat dan blijft liggen bij elke wiers. Ding harkte sowieso niet, maar dat terzijde 😛

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Kuhn GA 7301 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!