Schlüter Profi-Trac 2500 VL
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Schlüter Profi-Trac 2500 VL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Eentje van de 2de generatie, hiervan zijn er maar 2 gebouwd! Deze trekker kwam nadat ZF een versterkte versnellingsbak uitbracht, de T 6636 L met 18 versnellingen vooruit en 6 achteruit. Samen met de nieuwe transmissie kwam er ook een nieuwe cabine op, die deze trekkers overnamen van de Profi Trac 2200TVL. De eerste trekker werd in 80 gebouwd, de 2de in 82. Pas in 85 kwam er een 3de en in 89 4de Profi Trac 2500, maar dan een TVL versie met turbo en 280pk t.o.v 240pk, deze trekkers behoorden hierdoor ook door een andere "baureihe". De 4de trekker was daarmee ook de allerlaatste Schlüter Profi Trac die de fabriek verlet. Vanaf dan bouwde Schlüter geen trekkers meer boven de 210pk...
Deze trekker op de foto, met als nummer 2510 001 loopt, of liep in Rheinhessen bij een loonwerker en stond op brede banden. De trekker werd in 1986 voorzien van een turbo en levert daardoor ook 280pk. Vorig jaar stond op internet dat de trekker te koop zou zijn voor maar liefst 150.000euro! Voor deze prijs bood Schlüter in 1986 de Profi Trac 3500TVL nieuw aan (ondanks dat er geen meer gebouwd werden)! De nummer 002 werd enkele jaren geleden gerestaureerd door Frans Jenzen en zit bij een verzamelaar die nog tal van andere Schlüter trekkers heeft, waaronder het prototype van de Super 3000TVL.
Foto: Technische Universiteit München
Laatste
Reacties
Simon ,wat is nu de juiste datum dat schluter stopte?
Gisteren wist je het niet
Correctie Rudy! Die mannen van Mater wisten het niet ! En blijkbaar worden volgens sommige boeken beweert dat Schlüter stope in 1978. Dan vraag ik mij af als ik wel een echte Schlüter op het erf staan heb! Maar voor u willek nog eens zeggen: 1993 door Schlüter zelf, 95 stopte LTS en 2004 stopte Egelseer . Als ze op de kwis een echte schiftingsvraag wouden hebben, dan moesten ze die bouwjaren genomen hebben, en niet 1978, 1972 en 1968 . En heb Paul dan achteraf nie zien afkomen met zijn boeken om het te bewijzen .
Content met under 2de plaats?
Nu staat het nen keer goed op internet Simon.Bedankt he!!
Is voor plezier he,zeker content
Het blijft toch mooi die uitleg he Rene.
inderdaad Rene, voor ons word het met de jaren een duurdere hobby. De jaren 90 en begin 2000, dat waren tijden om Schlüter te kopen, maar het Internet maakt het opzoeken van waarde en prijzen zo gemakkelijk dat ze zijn beginnen exploderen zeg maar.
Er is voor ons (de gewone werkman zeg maar) geen beginnen meer aan denk ik.Of je moet veel geluk hebben.
Oder wenn Sie einem Scheunenfund habt...
Ja Kreidler, beetje de Rolls Royce onder de moto's/brommers. Mijne pa is daar groten liefhebber van, naast Schlüter. Hij heeft vroeger genoeg op die dingen gereden . Ik denk zelfs dat zijne laatste hier nog op de zolder staat.