Ford Meerdere
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de machines van Ford ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
De 2 nieuwe aanwinsten
2x Ford supersix (7600 en 6610)
De zoete klank van een 6-cilinder!
Laatste
Reacties
Deze zijn later omgebouwd inderdaad.
Er zijn wel de officiële papieren van ford bij met als bewijs dat dit word goedgekeurd
De 7600 is van 76 en is omgebouwd in 85
De 6610 heeft helaas geen datum op dat document staan.
Hier in belgië moeten de trekkers naar de keuring, dan moet de grotere en motor en wielbasis goedgekeurd worden.
Daarvoor had je attest van Ford nodig.
Zeker als ik ze nu opnieuw wil inschrijven gaat het vanpas komen.
Trekker moet dan opnieuw gekeurd worden.
Het blijft een 5000, echter wordt er dan vaak de naam Ford 5000 supersix van gemaakt.
Dat duid op de 6cilinder
De heel precieze uitleg kan @ford5000 waarschijnlijk doen
Natuurlijk heb je ook de 5000/7000 met een 6cilinder cargo motor. Dit zijn eva-constructies en worden 5095 (6500) en 7095 genoemd.
mene pa heeft nog veel connecties van vroeger, toen hij nog in een ford-garage werkte
@heimans Ah mooi! ik zou het dan een 5000 supersix heten.
8210 motor? dan hoef je gelukkig je vooras niet om te draaien
Dat had je gedacht, ik moest de vooras wel degelijk omdraaien. Er zit geen mogelijkheid in het carter om de schommel te bevestigen.
heb je trouwens de vooras in zijn geheel omgedraait? of alleen het middenstuk? je kunt de spoorbreedte verstellen doormiddel van twee balken die in mekaar zitten ja en kun je dan ook alleen die middelste omdraaien of moet de vooras in zijn geheel omgedraait worden?
die bedoelde ik ja.
De linkse is een ford 5000 met 8700 motor, en tiangel onder het carter.
Hebben wij 2jaar geleden gebouwd
Carter kan inderdaad wel van een 7810 zijn, de 7810 en 8210 motor lagen toen bij elkaar en kan zijn dat ik de carters verwisselt heb
87oo motor past sowieso wel. Je krijgt pas problemen als je een motor wilt monteren die de smeeroliepomp vooraan onder de krukas heeft. De 86/87/96/9700 en 7810 hebben de smeeroliepomp aan de zijkant van de krukas gemonteerd net als de 3 en 4 cylinder BSD modellen. Wel mooie trekkers trouwens!
Had ik toch een beetje gelijk
Het verhaal van de olie-pompen ken ik
Ik weet enkel niet welke modellen de pomp vanvoor hebben en welke niet.
Kan dat nogal moeilijk onthouden
De 8600-8700-9600-9700 heb ik sowieso al veel minder gewerkt, deze trekkers ken ik ook niet zo.
Kzie da wel als de motor open is
Toch bedankt om ze nog eens allemaal op een rijtje te zetten
Ik geloof zelfs dat we ooit een motor met de pomp vanvoor hebben aangepast tot een met een pomp in het midden, zodat er wel een carter met uitsparing onder paste.
Maar dat is al lang geleden, kan ik niet met zekerheid zeggen
En bedankt, de 5000 is verkocht aan een goede vriend
7810-8210
verschilt maar 10 pk eh
Moeilijk te wete welk carter je juist pakt al er 3motoren volledig uit elkaar liggen, langs elkaar en in de donker stel-plaats
heb je je motor ook gereviseerd of was deze nog inorde?
mooi
Zou inderdaad zonder zijn van een goede motor open te gooien.
Veel succes verder met hem, ben wel benieuwt naar foto's
Heb je trouwens 13 duims koppeling gemonteerd?