Foto van een Aerts Ploeg, druk bezig met Poserenvorige maajd ffe afneembare verlichting op de ploeg gezet

Aerts Ploeg

bart H
Foto van een Aerts Ploeg, druk bezig met Poseren
vorige maajd ffe afneembare verlichting op de ploeg gezet

Reacties

Schluterfan
Zou graag ook een Aerts ploeg hebben, maar heb gehoord dat die slijtdelen snel slijten???
bart H
@Schluterfan
ow volgens mij slijten de slijtdelen juist niet zo snel.
bijvoorbeeld op de messen (die onder voorop de scharen zitten)
zit nog een vierkant plaatje zodat het mes niet overal snel doorslijt
en voor de rest is het een degelijk en zwaar gebouwde ploeg
jmos
Quote @bart H:
zit nog een vierkant plaatje zodat het mes niet overal snel doorslijt

er stond laatst een stukje over aerts ploegen in landbouwmechanisatie en daar stond in dat dat vierkante plaatje was om de grond te breken oid. en dat het vier keer rondgedraait kan worden als slijtdeel. 😄
Schluterfan
@bart H

Ik vraag het eigenlijk, omdat er deze week een verkoper langs kwam die ook Aerts verkocht had, en die zei dat de slijtdelen veel sneller sleten dan bvb bij een Steeno. Maar heb al van veel mensen gehoord, die met Aerts rijden, dat er niets beter is als dit. Dus ik weet ook niet goed waar die verkoper zich op gebaseerd had... Beetje de Rolls Royce onder de ploegen zeg maar.
dave 7810
Mooie ploeg !
Trekkerman Tom
@jmos Het vierkante plaatje zorgt voor extra verkruimeling en verkleint het contactoppervlak van de grondbalk met het rister.
bart H
@Schluterfan
Oke.
Wij zijn over de ploeg vrij tevreden alleen moet je veel smeren maar dat hoort erbij
bart H
@dave 7810
Bedankt!
jmos
Quote @bart H:
Wij zijn over de ploeg vrij tevreden alleen moet je veel smeren maar dat hoort erbij

liever smeren dan slijten dat er speling op komt en dat het vervangen moet worden. 😄
bart H
@Trekkerman Tom
Oke in de heel zware grond helpt het niet zoveel volgens mij
dave 7810
@bart H

Wij hebben een 3 schaar is overbodig dus te koop 😉
bart H
@jmos
Ja daarom smeren is maar 5 of 10 minuten en kost bijna niks.
Onderdelen vervangen kost veel meer als het voorkomen had kunnen worden
Trekkerman Tom
@bart H Dat weet ik niet, maar ik neem aan dat ze daar ook wel aan gedacht hebben.
bart H
@dave 7810
Ja daar kunnen we niet zoveel mee denk ik.
Hoeveel euro trouwens?
dave 7810
jmos
@bart H
ja, en aan het einde voordat je het gaat vervangen zit er veel speling op en dat werkt ook erg nadelig, werkt totaal niet fijn.
bart H
@bart H
Ja dat lijkt mij wel
Op de gewone lichtere klei werkt het beter denk ik
gertdl
Quote @Schluterfan:
Beetje de Rolls Royce onder de ploegen zeg maar

je moet bij gelegenheid op het landbouwsalon of dergelijke maar is een rolmaat uit je broekzak halen en hier en daar is wat meten op zon aerts ploeg. geen enkele , maar ook geen enkele aerts ploeg is dezelfde, wat ze wel gemeen hebben is dat ze allemaal bijna even scheef in elkaar gelast zijn. ook als je over de ploegen heen kijkt zie je soms ploegen met een negatieve zijgrip van zeker een cm groot, als je de pech hebt dat je een van die ploegen krijgt ben je wel de klos
Schluterfan
@gertdl

Tegen mij werd vertelt dat er geen enkele ploeg daar de werkplaats verlaat als hij een afwijking heeft van meer als een halve cm. Als occassie vind je er ook bijna geen, of als ze te koop staan allemaal snel weg.
bart H
@gertdl
Waar haar je die informatie vandaan?
Ik heb tot zoverre geen klachten gehoord
JD3010
Quote @Schluterfan:
Als occassie vind je er ook bijna geen, of als ze te koop staan allemaal snel weg.

Dat is goed nieuws voor je @dave 7810 😉
gertdl
@bart H

hier in de buurt rijden er enkele rond, en daar hoor je weinig goeds over, de meeste zijn al ingeruild ondertussen. die ploegen zijn ook overal gewoon maar in elkaar gelast met wat balken en platte latten, bijna niks is verstelbaar en je kan dus ook niets afstellen aan de omstandigheden.
er zullen ongetwijfeld wel aerts ploegen rondrijden die goed werken omdat ze juist gelast zijn, maar ze hebben ook ploegen die zo goed scheef staan hoor
gertdl
@Schluterfan

dan zijn die ploegen die ik gemeten heb waarschijnlijk buiten geglipt uit de werkplaats 😄
Schluterfan
@gertdl

Vandaar dat ik zei, werd mij verteld. Of het waar is weet ik natuurlijk niet. Maar hier hoor ik er alleen heel goede dingen over. Natuurlijk zullen er wel mensen zijn die er mindere ervaringen mee hebben.

Maar ik zag dat jij wedstrijdploeger bent, welk merk raad jij dan aan?
bart H
@gertdl
Ja voor ons maakt het niet zo uit als het maar goed is omgedraaid. Verstellen doen wiij ( liever) niet als hij 1keer goed staat is het goed ja de topsta nglengte veranderen wij wel eens wat aan
Om recht te kunnen rijden hebben wij vario en dat is voor ons goed
Zo kun je ook de maximale breedte uit een werkgang halen
gertdl
@Schluterfan

een kverneland of lemken hebben toch mijn voorkeur. deze zijn overal verstelbaar waardoor je ze overal en in alle omstandigheden aan het ploegen krijgt. neem nog maar gewoon een goede treklijn instelling, deze vind je niet op merken zoals aerts en steeno, en dat is veruit het belangrijkste voor een goede ploeg, licht trekwerk, en uiteraard het verbruik.
bart H
@gertdl treklijn instelling ? Wat bedoel je daarmee? Gewoon dat de krachten verdeelt zijn over de driepunt en dat de topstang in een denkbeeldige lijn naar de vooras zit?
gertdl
@bart H

dat is het belangrijkste dat je zelf tevreden bent. het hangt er gewoon wat vanaf van wat je verstaat onder "goed " staan. een simpele ploeg heeft zijn voordelen, je kan weinig aan verkeerd zetten, maar ook nadelen, je kan er weinig aan goed zetten. maar een goede treklijninstelling vind ik toch vrij essentiel op een ploeg, en dat is wat een aerts al mist
gertdl
@bart H treklijn instelling daarmee zet je de treklijn van je ploeg mee goed. treklijn is de lijn die je ploeg trekt tegenover je trekker. deze moet recht met de trekker meelopen. dit kan je zien aan hoe je topstang hangt. tijdens het ploegen moet je topstang recht achteruit zitten, als je topstand schuin staat is je treklijn niet goed en hangt je ploeg scheef achter de trekker te wringen en dit kost trekkracht en vooral diesel.
ook je zoolijzers komen juist los tijdens het ploegen.

je moet eerst kijken dat de voorwielen van de trekker ( binnenkant gemeten) 5 tot 10 cm breder staan dan de achterwielen. dit zorgt ervoor dat je trekker strak tegen de voor aan loopt. als je dan de treklijn van de ploeg juist zet dat die met de trekker mee loopt, en je hebt 2-5mm positieve zijgrip op de messen ( wat bij de meeste ploegen met juiste treklijn zo is want zo zijn ze gebouwd) dan ben je aardig op de goeie weg.
dave 7810
Quote @JD3010:
Quote @Schluterfan: Als occassie vind je er ook bijna geen, of als ze te koop staan allemaal snel weg.
Dat is goed nieuws voor je @dave 7810

Onze staat nog steeds te koop 😛
dave 7810
...

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Aerts Ploeg ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!