Foto van een Peecon CARgo-tronic computer. Peecon's eigen intelligente Canbus aansturing voor de hele CARgo lijn.

Peecon Cargo

12 foto's van @AdamsT

AdamsT
Foto van een Peecon CARgo-tronic computer. Peecon's eigen intelligente Canbus aansturing voor de hele CARgo lijn.

Reacties

RuudBus
@AdamsT

waar heb je die laptop voor nodig?
AdamsT
@RuudBus Met die USB stick die erin zit kunnen er gegevens uitgewisseld worden, zoals de gereden m3, km, tijd, bewerkte ha, klanten, ... Ook gebeurt het updaten van de firmware met de laptop.
AdamsT
@RuudBus Met die USB stick die erin zit kunnen er gegevens uitgewisseld worden, zoals de gereden m3, km, tijd, bewerkte ha, klanten, ... Ook is de hele machine uit te lezen met de laptop.
RuudBus
@AdamsT

dat wil je werkgever graag hebben omdat je dan weet wat je op een dag doet en s'avonds alle gegevens haarfijn inorde hebt en geen bon of iets dergelijk hoeft te schrijven?

of is het van peecon die gegevens wil bijhouden voor betere ontwikkeling van nieuwe machine's?
jehan
En dat gaat goed met die laptop in de trekker ..
RuudBus
@jehan

ze zullen hem wel niet altijd maar zo op de grond hebben liggen, als je er een juiste steun voor maakt kan dat prima, moet je eens zien wat er soms wel niet in vrachtauto's zit, blijft ook heel
RuudBus
@AdamsT

mooi hoor, zal in de toekomst zeker bij meer worden ingezet bij loonwerkers.

zou persoonlijk liever iets hebben met een smartphone of Ipad, is een stuk compacter 😉
AdamsT
@RuudBus
USB databeheer is inderdaad voor de werkgever die wanneer de chauffeur thuiskomt alles al digitaal op de usb stick heeft zonder extra moeite. Aan de hand van dit kan hij factureren. Kleine meerkost, maar verdient zich al snel terug!

@jehan
En die laptop is niet nodig, alleen de usb stick in het schermpje!

Natuurlijk worden er ook allerlei gegevens opgeslagen die belangrijk zijn voor de verdere ontwikkeling, maar deze zijn niet toegankelijk voor de klant. Hiervoor stond de laptop in de cabine...
jehan
@RuudBus klopt wel maar ik zie het bij ons nog lang niet gebeuren zon lapdoos in de trekker ..rijden te veel verschillende mensen met de trekker ..las laatst een artikel in trekker van landini meende ik die al heel ver met een eigen computer systeem waren ..om gegevens in te toetsen en bedienigen van verschillende machines konden bedienen
RuudBus
@jehan

dat is inderdaad een probleem bij loonwerkers met veel losse arbeidskracht
jehan
@RuudBus kijk dan alleen al is naar het schoonhouden van de cabine ..fabrikanten moeten naar een bedienigs syteem op de machines ..en datzelfde geld alvoor de trekker fabrikanten dat ze de trekhaken en heflatten allemaal dezelfde hoogte en lengte maken ongeveer
RuudBus
@jehan

tja, ben het deels wel met je eens. sowieso met de heflatten en trekhaken. maar iedereen meent dat ze het beste maken en om dat je verschillende meningen hebt krijg je ook verschillende producten, en zo ook concurrentie, anders zouden we wel veel meer betalen voor sommige producten omdat er simpelweg geen keuze is en zo'n bedrijf die een machtpositie heeft
jehan
@RuudBus en toch is het jammer dat er zoveel lengte verschil in zit van heflatten naar aftaks stomp..hadden laatst een fendt als demo wilden de stobbenfrees er achter doen was de aftakas veelste lang van de frees ..andere aftakas er aan doen was geen optie ..want aan de frees zit ie aangebout
Mengeledriver
@jehan
Dan moet je es een JD proberen, kan er nog meer van de buis af!
jehan
@Mengeledriver ja hoorde dat er zelfs bij jd zelf heel verschil inzat
Mengeledriver
Als ze bij ons een rotoreg komen halen past deze qua aftakas aan de meeste merken. Behalve bij een JD en een oude Fendt 600. Bij JD moet er een best stuk van de pijp af en bij de oude Fendt 600's moet er wat bij.
CVT6230
@AdamsT Heeft ie ook electronische assturing?
ljdekker
Een dikke ELLENDE met jd als je ook nog andere merken hebt. De stomp zit veel te ver naar achteren en je moeten een slangenmens met anorexia zijn als je tussen trekker en machine wilt proberen te staan.
jmos
Soms is het lastig ja. wij hebben laatst onze kunstmeststrooier getrokken gemaakt en toen kwamen we bij de aftakas. van de trekhaak tot aan de aftakas zit er tussen de renault en de ford 12cm verschil! En dat is nog best lastig om de aftakas goed te krijgen. voor bijde trekkers en ook nog aan kunnen koppelen zonder eerst de aftakas eraan te moeten doen.
deerefan
Dikke autopowr 😛

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Peecon Cargo ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!