Zelfbouw Snelwisselsystemen en verloopkoppelingen
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Zelfbouw Snelwisselsystemen en verloopkoppelingen ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Je moet er nog 2 platjes langs de zijkant oplassen dan kan het aanpikpunt er niet afglijden
en met een gaten balk krijg je ongeveer het zeflde effect
maar met een gatenbalk moet de onderkant van de dissel glad zijn, dat hoeft hierbij niet
Gatenbalk in je hef, deze onder de dissel houden, dan heffen op de hoogte van de trekbek en achteruit rijden tot dat hij vergrendeld..
Dan zou ik hem toch anders maken. Een in een hoek gezet profiel. Ja als je veel met balenwagens rijdt is het wel handig (of sowieso veel met wagens die je om moet kunnen koppelen.
Als de onderkant van de dissel glad is heb ik ze met de gatenbalk zo in de trekbek.......
Maar wij hebben ook wagens waarbij de gatenbalk niet onder de dissel door kan schuiven. Dat is wel lastig.
Waar ik aan zat te denken is inderdaad een veer eraan en dan in de trekhaak een soort slede met een gewicht. Gewicht naar trekoog is omlaag, gewicht naar wagen is omhoog
Bedoel je dat de dissel gaat draaien? Als hij zo licht draait zet ik hem op de goede hoogte en duw hem dan richting de trekbek. Draait hij niet zo licht dan rij ik hem zo precies in de trekbek.
En onze wagens zijn ook ongeremd ja
Daarom kun je hem toch draaien?
voor een gewone aanhanger: oppickhaak
dat ken ik daarom hebben wij een vetspuit iedere keer na gebruik paar vetnippels bijlangs en gelijk wat vet in de steunpoot drukken