Foto van een Schlüter Compact 1050V6 (FgNr.: 1007 039), bezig met ploegen in Grabmühle.. Foto is geplaatst door Schluterfan op 04-07-2013 om 18:16:24, met 6 reacties.

Schlüter Compact 1150TV6

1.722 foto's van @Schluterfan

Schluterfan
Foto van een Schlüter Compact 1050V6 (FgNr.: 1007 039), bezig met ploegen in Grabmühle.

Reacties

steyr-wanroy
Mooi spul dit is een van de latere of niet met dei grijze wielen hier in de straat heeft er ook een gelopen die was geloof ik 165 pk maar toen was ik nog klein en hij heel groot haha
Schluterfan
@steyr-wanroy

Nee, deze lijkt jonger, maar dat is hij niet. Daarom dat ik er meestal het serienummer (FgNr.) erbij schrijf, de Schlüterliefhebbers weten hiermee meer 😉. Deze trekker is gemaakt in 85, of miss zelfs 86. Dan hadden ze nog geen lange achterspatborden en zilveren velgen. De eerste van deze serien (1007 001 dus) heb ik ook al tegen gekomen, die zit beetje verder weg van huis 😃 (Ostwestfalen).

Ik heb De Kam ooit nog wel over een 1500 Special horen spreken, misschien was het die wel (Deze hebben 165pk).
steyr-wanroy
@Schluterfan ja ik heb wel gehoord dat die kwalitatief niet zo goed was als die andere die ze gehad hebben ze hebben er denk ik wel eens tuk of 10 gehad maar die eigenaar zegt altijd dat die laatste niet meer was zo als ze gewend waren
Schluterfan
@steyr-wanroy

Heb ik nog wel gehoord. Het hangt ook van type tot type af. De Kam zei mij dat de 1250 in het algemeen de meest betrouwbare Schlüter ooit geweest is. Nuja, er zijn wel mensen die ook problemen zullen gehad hebben met 1250's. De mijne was ook nog zo heilig niet tot hij hier kwam en stevig onder handen genomen is geweest.

Volgens Weihsweiler is een Schlüter motor met turbo sowieso al wat gevoeliger voor problemen. Hij had wel 1500's gehad waarvan ze de cilinderbussen openbliezen zei hij. Koppakkingen gingen ook wel meer kapot dan bij de gewone. Maar denk dat het ook wel beetje afhing van hoe ermee omgegaan werd.

De mijne heeft in 2008 denk ik, voor de eerste keer een nieuwe koppakking gekregen (De vorige eigenaar had ook al een nieuw laten steken in 95 als ik het goed heb). Kop laten vlakken, nieuwe klepgeleiders en dat soort dingen. 300u later weer kapotte koppakking... Water bij de 4de cilinder. En dan begin je je vragen te stellen. Achteraf gehoord dat je het best bij Schlüter motoren na 50u na de vervanging van koppakking best de koppen natrekt. Ik dat dus niet gedaan en heb het resultaat gezien. Terug nieuw pakking erin, na 50u koppen natrekken en toen is hij een hele tijd goed geweest. Heb dan 2 jaar terug de zuigerveren vernieuwd gehad, dus moest ik er toen ook terug nieuwe monteren. Ga nog niet te luid roepen, maar tot nu toe doet hij het goed 😄.
steyr-wanroy
@Schluterfan ja hier hebben ze verder volgens mij altijd zeer goed gewerkt met schluter en die moesten ook flink werken alleen die laatste was neit zoon succes maar ik denk als ze nog nieuw gebouwd werden dat ze ze nog wel reden

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter Compact 1150TV6 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!