Pottinger europrofi
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Pottinger europrofi ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Tot nu toe grootste nadeel Europrofi. Rem mechanisme steekt enorm naar beneden uit en ploegt door de kuil.
Laatste
Reacties
Dit is een constructie fout in mijn ogen. Dat mechanisme hoort naar boven gemaakt te zijn, maar dat is lastig vanwege bladveren en stuuras.
Aangezien het ook nog een gestuurd tandem is past de rem hevel niet daar boven
Dan is het ook nog een mogelijkheid om alles wat in de weg zit bij de achterste as er af te halen en met 1 rem-as verder te rijden.
Ik niet
Haha, nee ik denk dat het mee valt.
Wij hebben ook jaren rond gereden met een tandemas-opraapwagen die maar op 1 as geremd was (was origineel zo).
Als je niks hoeft af te slijpen, kun je het toch gewoon proberen. Als het jou wel tegen valt schroef je de boel er weer onder.
Ik vraag me ook af of het de bult oprijden merkbaar lichter gaat als dit ijzer niet meer door de bult ploegt. Komen er echt hele grote bulten gras voor te zitten?
Komende winter maar eens kijken of het op te lossen is. Anders moet er maar een zeven wielig custom made onderstel onder
Die van mij heeft boegie tanden. Dat is met 1 lang bladveer pakket van as naar as. Dat pendelt makkelijker over de bult dan met 2 bladveren met een kantelstuk zoals bij Pottinger.
En anders maar op 1 as remmen inderdaad, daar ben ik ook niet heel angstig voor als je kijkt hoe zwaar dit tandem is uitgevoerd.
Ik weet het nog niet, heb nu eerst het tandem naar achteren geplaatst voor meer oplegdruk. Dit jaar was de eerste snede ook vrij zwaar, de bult was nu zo hard dat de remmerij de kuil niet eens raakte.