Zwevende passing van de pistonpen?!. Foto is geplaatst door IH-tje op 04-01-2015 om 19:22:12, met 12 reacties.

Mc-Cormick D 320

IH-tje
Zwevende passing van de pistonpen?!

Reacties

JDeerefan
Dat is wel extreem uitgesleten !
IH-tje
Verklaart wel meteen de vrij harde 'klop' in de motor...;-)
Renze
Quote @IH-tje:
Verklaart wel meteen de vrij harde 'klop' in de motor...;-)

....En hij loopt alleen rustig als hij maximaal trekt bij lage toeren ?? (wanneer de zuigerdruk zo hoog is dat de zuiger door de snelheid niet naar boven toe door vliegt ?) 😉

Zeg ik heb een vraag, een kennis van me heeft een compleet gereviseerde DGD-4 (hij zegt de 320 heeft dezelfde motor, alleen het blok is anders ivm de vooras bevestiging)

alles nieuw, echter nog steeds water boven de zuigers. Kop gevlakt, blok gevlakt, enzovoort. Weet jij of er een bepaalde plek is waar zon trekker vaak lekt ? rond de bus van de wervelkamer bijvoorbeeld ?
IH-tje
Zo zwaar heb ik 'm niet kunnen belasten. Deze derde cilinder deed sowieso al slecht mee dus heb maar heel even gedraaid... De andere foto's verklaren het slecht mee doen. Deze drijfstang is zelfs zover uitgesleten dat een nieuwe lagerbus ook niet meer blijft zitten...vervangen dus!
IH-tje
@Renze Sorry dat het tweede deel van het antwoord even duurde maar ben even de werkplaats voor je ingelopen om te spieken. Het is voor mij ook nog nieuwe materie en ben zeker geen specialist maar de voorkamers kunnen het niet zijn. Die zijn bij een d320 ongekoeld dus daar kan geen koelwater vandaan komen... De enige andere plek, afgezien van een scheur of breuk ergens, is de afdichting van de cilinderbus op de kop. Past de koppakking goed? Ik bedoel liggen de stalen ringen wel op de kraag van de voering en niet ernaast?
Renze
@IH-tje Deze man vroeg of ik er belang bij had omdat hij m helemaal zat was na drie keer los gehaald te hebben, hij heeft vulringen gedraaid om de bussen 100% vlak uit te vullen, en nog steeds water boven de zuigers.

Al het voor de hand liggende is geprobeerd. Alleen de cilinderkop is niet afgeperst, dus ik vermoed zelf een scheurtje ergens in de kop, dat alleen lekt bij warme motor.

Weet jij ergens een andere cilinderkop voor een DGD4 of een 320 ?
b450
Ik heb bij mijn D320 gehad dat de cilinderbussen te hoog boven het motorblok uit stonden en dat hier door de koppakking niet afdichte.
IH-tje
@Renze Nee, een andere kop weet ik zo niet te liggen. Je kan IHCParts (ihcparts.nl/) eens proberen. Die slopen ook wel trekkers en hebben een grote hoeveelheid gebruikte onderdelen. Daar heb ik ook een paar delen vandaan die anders niet te krijgen waren.
Stier69
Of elzen-agro.com
Stier69
Sorry, het is elsen-agro.com. Met een s dus. Hier maak je een goede kans of Edwin weet een oplossing.
AW217
@Renze Renze, een DGD4 is een 4 cilinder. Zelfde blok als een 430
320 heeft zelfde blok als DED3

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 320 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!