Steyr CVT 6205
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Steyr CVT 6205 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Reed hij in een vrachtwagen of....?
Alles onderuit gebroken ja. Nee een auto kwam voor me in op +-15m dus ofwel links over een rij tegenliggers, ofwel over hem weg ofwel het fietspad proberen met het risico om in de gracht terecht te komen...
Of geladen gewoon je snelheid aanpassen zodat je kunt stoppen als het echt ernstig word, zeker zo veilig voor jezelf en een ander. Op een afstand van laten we zeggen 10 km2 minuten winnen door echt heel veel snel te rijden is onmogelijk ook al den jezelf van wel.
Door net te doen of je een compleet goed geremde combi hebt moet je toch eens het remmend vermogen uit rekenen, je kunt wel groot en lomp zijn maar verkeer is nog steeds anticiperen en anticiperen rijden als een kip zonder kop kan iedereen, Verder nog vele veilige ritten waarvan jezelf het grootste veiligheidsdeel in handen hebt.
En de reacties worden er steeds leuker op , hij meld oa toch dat hij van rechts kwam dan lijkt het me dat hij zelfs voorang had !
Je kan jammer genoeg niet alles voorzien , dan schiet je geen meter meer op !
zullen wel de beste stuurlui zijn maar nog steeds en ook voor jullie geldt dat je voorrang moet krijgen en je snelheid zo moet aanpassen dat je altijd kan reageren op onverwachte situaties.
En dan kun je wel in de geschiedenis duiken van moet je zien waarmee hijzelf rondrijd maar dat raakt dan weer wal nog kant.
Als je met een combi rijd van ca 35 ton is het toch wel zaak dat je op tijd stil komt te staan, en dat is dat weer even iets waarvan ik denk dat gaat makkelijker met 35 kmh als met 50 kmh en nog steeds geld er max snelheid voor tractoren, waarvan ik hier zie dat er toch wel een wat overschrijding was.
Kom ik weer trug dat op een afstand van 10 km 2 minuten tijdwinst bijna niet te halen is de enige snelheids-winst zit erin door zoveel mogelijk aan het rijden te blijven.Afremmen en optrekken kost een berg energie en slijtage terwijl het rendement nihil is.
Ongelukken zoals hierboven lopen dan gelukkig goed af, de materiële schade is enorm, wat te denken als daar nou eens een paar fietsers hadden gereden, dan was het verdriet en ellende niet te overzien geweest. Zouden jullie dat op je geweten willen hebben daar geloof ik niets van, ga gerust nog een keer in overweging als je weer met 55 kmh en een gewicht van 35 ton door de bebouwde kom scheurt waar dan weer vele wegen van links en rechts komen en denk maar dat jij de grootste en de sterkste bent, er komt vast wel eens een moment dat je denkt soooooooooow dat was mazzel Veel suc6 jongens en slaap gerust.
En dan slaat de bliksem in en is nog steeds alles voor de schroothoop . Zelfs daar ben je niet veilig
+10 !!!!
Ook al let jezelf als bestuurder van zo een gevaarte goed op je ziet maar dat er zoveel andere factoren in het verkeer aanwezig zijn dat een ongeluk in een heel klein hoekje kan zitten. Als ik dit schrijf zal er best wel weer ergens een ongeval met een landbouwmachine gebeuren anticiperen anticiperen
Meneer heeft gelijk. Voorrang krijg je. @FiatPeter heeft voorrang genomen als ik het zo lees.
Ongelukken zoals hierboven lopen dan gelukkig goed af,
+100
Ik rijd al meer dan 20jaar met de tractor en anticiperen doe ik ook altijd.Idd heb je ook gelijk in met die circuits, maar ik heb mezelf altijd aangeleerd dat ik mijn maximum snelheid begrens op 44km/h. Dat is de wettelijke snelheid in Belgie.Maar plots een hindernis op 15 wat uit het niets komt, doe gij dat maar eens na dan zondet dodelijke gevolgen...
Het is niet hier in Kanne gebeurd, maar in Genk op de Hasseltweg.En ik ken mijn verkeersregels heel goed hoor.Ik ben me trouwens ook wl heel bewust waar ik mee rond rij en geloof me of niet maar hier had niemand goed voor kunnen stoppen.Dat hebben al andere oudere collega's al beaamd..
Ik reed 38km/h, tractor heb ik zelf begrensd op 44km/h en had totaal 41 ton aan de grond waar in Belgie 44 is toegelaten, 44km/h is toegelaten en ik ben in orde met rijbewijs ce wat ook verplicht is bij ons om met een dumper te mogen rijdenWel heb ik geen abs, esp of dergelijke.Wat hebt ge nu voor uitleg?
Heb je een punt. Maar met de uitleg van@FiatPeter zelf is er toch wel het een en ander mis gegaan.
dat verhaal van anticiperen is heel juist en heel mooi, maar in sommige situaties heel moeilijk toe te passen denk ik ( als ik morgen door het rood licht rijd moet de rest maar kunnen stoppen omdat zij er maar moeten aan denken dat ik door het rood ga rijden.... )
die discussie zal eeuwig en altijd blijven dat snelheid altijd wel de oorzaak is. maar ik denk niet dat er hier perse op de trekker bestuurder kritiek moet gegeven worden maar in eerste geval naar die die aan de verkeersregels zijn laars lapt.
in anticiperen kan je ook heel ver gaan. je wagentje hooi waar je onwaarschijnlijk voorzichtig hebt mee gereden had onderweg op deze manier geladen en niet gezekerd makkelijk een baal kunnen verliezen op een toevallige fietser. dan had die 15 kg ook voor een dode kunnen zorgen in plaat van die 44 ton hier. wil maar zeggen
ik ga hier waarschijnlijk hopen kritiek op krijgen, maar dat maakt mij niets. ik vind gewoon na het lezen van al de berichten hier dat gezien de belgische verkeersregels hier de trekker chauffeur niet direct die kritiek moet krijgen
De snelheid bij dit ongeval was dusdanig hoog dat met dit gewicht adequaat reageren nooit te realiseren was, je kunt dan nog steeds wel denken dat je in recht staat maar een meter verder naar rechts was voor de bestuurder van de tractor ook fataal geweest. Als je met deze gewichten en snelheden denkt dat je door de wetgeving en regels beschermd bent zou ik zeggen de persoon die verantwoordelijk is voor je veiligheid ben jezelf en daarin is hier toch duidelijk iemand iets vergeten.