John Deere Interieur
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere Interieur ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
nieuwe versnellingsbak van de john deere 6m serie commandquad plus
Laatste
Reacties
Directdrive is compleet iets anders lijkt misschien hetzelfde maar dat is het totaal niet.
Meeste full powershift bakken hebben minder versnellingen, is zowel een voordeel als nadeel.
Dat kan idd, en dat kun je iedere wagen weer doen ook
Er zijn ook chauffeurs die bezitten het vermogen om iets te leren en zijn zo in staat om toch nog enige arbeid te verrichten met deze gedateerde bak
Nog een paar jaar ploeteren en dan zal alles wel uitgerust zijn met een cvt, dat is toch de toekomst, het schijnt zelfs zo te zijn dat er al een merk is die alleen maar met cvt levert...
Fendt?
Die bedoelde ik wel, maar dan in positieve zin. Het lijkt mij een goede zet om volledig over te gaan op cvt's.
Al die keuze die andere merken bieden, is niet per definitie beter.
Maar even iets anders: Klopt het wel dat de vario (van dat ene merk) in de achteruit 100% op de hydromotor loopt, zoals jij dat zegt?
Ik heb ooit begrepen dat die bak ook het vermogen verdeelt in een mechanisch deel en een hydraulisch deel.
Ik denk zelf dat de schakeltransmissie nooit zal verdwijnen, als we eerlijk en goed gaan vergelijken zijn de schakel transmissies wel degelijk efficiënter met brandstof, ondanks het feit dat in het verleden altijd het tegengestelde verteld is door sommige fabrikanten. Voor een deel van de werkzaamheden zijn er grote voordelen aan een traploze transmissie, maar er zijn ook werkzaamheden waar het absoluut niet nodig is, bij transport bijvoorbeeld.
Was laatst bij iemand met een Kees vario van 135 pk. Reed 4.0 km/u met een vierschaar plat er voor. Was ook nog wielsnelheid. Dus werkelijke snelheid 3 tot 3.5 km
Maar in veel gevallen is het wel een duur speeltje.
Ik zie geen enkele reden om voor de DD te kiezen.
Vermogens verlies heeft iedere bak, ik vermoed dat de verschillen veel te klein zijn om daar de keus van af te laten hangen.
En met aftakaswerk maakt het al helemaal niet meer uit, dan is een vario dik in het voordeel.
Verder mist( te?) de DD een kruipbak en is hij bijna even duur als een AP.
ENNN... het lijkt mij te veel op de RangeCommand van NH, ik krijg alweer allergische reacties als ik daar aan terug denk
Ik verbaas mij wel over het negatieve gezeur over de cvt's.
Pak em beet 20 jaar terug werd er net zo gepraat over de 4-traps powershift bakken.
De andere 2 niet, in 1996 was dat nog niet en in 2002 vond ik het nog te vroeg.