Case IH Meerdere

63 Case IH Meerdere video's

Mick Jaguar
Grondverzet met Case IH tractoren en (voornemelijk) DEWA-kippers.

Grond- en landbouwwerken Luc Willems met 3 combinaties:
* Case IH Puma 225 cvx met DEWA 3-asser (2X).
* Case IH cvx 1170 met DEWA 2-asser.

Loonwerkbedrijf Kristof Willems:
* Case IH cvx 195 met DEWA 2-asser.

Grondwerken Delporte:
* Case IH Magnum 250 met Deroo 2-asser.

Er zijn ook 2 rupskranen aan het werk: laden gebeurt met een Kobelco SK-210C , op de losplaats draait een New Holland E215.

De DEWA kippers hebben door middel van hun hydraulische vering een automatische vlakstelling en hellingscorrectie.
Hierdoor kan er veilig gelost worden.
De 3-assers zijn ook uitgerust met starre-as sturing. Met behulp van een sensor op de dissel die de stuuruitslag elektronisch meet, worden de voorste en achterste as door hydraulische cilinders met een inwendig meetwegsysteem gestuurd. De sturing wordt tot een snelheid van 20-25 km/u proportioneel afgebouwd. Bij rijsnelheden boven de 25 km/u wordt dit systeem automatisch uitgeschakeld en staan de assen recht, wat een stabiele wegligging geeft. Als de kipper leeg is kan de voorste as ook opgelift worden.
De kipbak is vervaardigd uit slijtvast hardox 450 staal.

Video door mij gemaakt.

Reacties

megafendt
Zit wat techniek aan zo een dumper hé
Mick Jaguar
@megafendt Ja, 't is wat anders dan een een asken en een bladvere 😄
gerben
Dat getoeter van die kraan daar word je als dumperpiloot ook niet goed wijs van.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
3
PUNTEN
0
WEERGAVES
3