Foto van een John Deere 6200 Met een kaweco 10500 mesttank. Foto is geplaatst door thimon op 04-03-2024 om 14:54:13, met 19 reacties.

Mestrijden 2024

+3
thimon
Foto van een John Deere 6200
Met een kaweco 10500 mesttank

Reacties

Fendt926Driver
Als je maar gang houden kunt loopt het er denk ik wel mooi overheen
+1
thimon
@Fendt926Driver zonder dubbellucht graaf ik me in .... Is eigenlijk nog veel te nat maar put zit vol dus moeten wat...
+1
KlaasM
@thimon kan die voorlader er niet af?
johndeere6230
@KlaasM

Die voorbanden mogen ook wat doen neem ik aan? Onder echt natte omstandigheden werkt die alleen maar in je voordeel
KlaasM
@johndeere6230 ik denk niet bij deze combi. Tandems hebben vaak weinig oplegdruk. Dus je hoeft geen gewicht van achter naar voren te halen. Het nadeel dat je hier heb dat er in verhouding te veel op de vooras rust waardoor de voorbanden sneller een spoor maken. Maar dat is maar een aanname van mij
gerhardleusink
@KlaasM Ik weet niet hoe het zit bij deze tank, maar de meeste tanken hebben een topdrukcylinder daar kun je min of meer wst met de oplegdruk spelen.
+1
husky
@gerhardleusink ik vraag mij af of een topdrukcilinder tegen insporing werkt, vroeger (1997) hadden we op de kaweco tank ook zelf een topdrukcilinder gemaakt, maar dat was alleen om het eindeloze geklapper in de trekbek te laten stoppen
thimon
@husky heb je nog een foto van hoe je die toen gemaakt hebt hier zoeken we ook iets om het geklappper te laten stoppen in de trekhaak
mf 6150
@thimon
Stuk stalmat ertussen doen
+1
KlaasM
@mf 6150 inderdaad, een kunstof slijtring eronder en stuk Rubbermat erbovenop of zelfs 2 stukken als je dat redden kunt.
Dan ben je de harde klappen in ieder geval kwijt
Fendt-106
@thimon k80 trekhaak 😉
husky
@thimon nee geen foto's van, maar de cilinder zat dus aan de ene kant in de topstanggaten van de achterbrug, en bij de tank, ergens boven de versnellingsbak gemaakt, het was een kaweco 9 m3 met verdringerpomp en dus versnellingsbak ertussen, om de cilinder op druk te houden hadden we er een oude handpomp op gezet, dit was eigenlijk een oud systeem om de elementen van de injecteur op druk te zetten, hetzelfde systeem zie je ook wel op gedwongen besturing van wagens/dumpers. Toen de 6 meter brede injecteur van de 3 wieler erachter hingen ging ie leeg erg klapperen, vandaar dat toen beddacht.
+1
gerhardleusink
@husky je hebt gelijk uiteraard blijft vol gewicht, vol gewicht. Alleen door de topdrukte cilinder heb je iets invloed op de afdruk. Ik kan me voorstellen dat als je de druk in de cylinder verhoogd de druk op de achterbanden (iets) afneemt. Maar dat zal niet zo heel veel zijn met de beresterk van tegenwoordig. Als je die in de grond laat gaan heb je dus veel minder gewicht en zal de topdrukcylinder zijn functie voorbijschieten.
johndeere6230
@KlaasM

Is zeker zo, alleen als het spannend begint te worden trekt de tank de trekker op z’n gat en doen je voorwielen niks meer
fendt308-driver
Quote Reactie van @KlaasM:
Tandems hebben vaak weinig oplegdruk.

Ligt eraan waar het tandem staat. Bij schouten staan de achterwielen achter de tank bijna dan heb je nog steeds best wel wat oplegdruk
+1
KlaasM
@fendt308-driver klopt, de laatste jaren is dat veranderd, maar bij veel ouder tanken niet. En dan hangt er vaak een injecteur achter die zwaarder is dan er achter hing toen die nieuw was
thimon
@KlaasM halen de voorlader er nooit af
+1
2850Johndeere6R
Die wagen zal wel aardig zwaar trekken met de huidige nattigheid denk ik 🤔😬

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6200 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!