Foto van een Steyr Multi 4110, soms heb je zo'n jaar dat je de trekker rap zat bent. Het begon dit jaar met ruw schakelen. Wat werd veroorzaakt door een lekke oring in 1 van de lammelenkoppeling in de

Steyr Multi 4110

+3
fordt5110
Foto van een Steyr Multi 4110, soms heb je zo'n jaar dat je de trekker rap zat bent.

Het begon dit jaar met ruw schakelen. Wat werd veroorzaakt door een lekke oring in 1 van de lammelenkoppeling in de versnellingsbak. Waardoor hij door de midden moest.

Toen was het net terug, weer in storing. Bleek een adblue sensor te wezen van €600

Daarna stopte de hef ermee, bleek het elektronisch regelventiel te wezen, 1 x zelf losgehaald, maar met een paar weken weer hetzelfde probleem. Nieuwe bij de dealer koste €1800, gelukkig zelf eentje via bartsparts kunnen bestellen die 'maar' €1200 koste. Die gemonteerd en nu werd dat weer goed.

Zit 1 elektronisch ventiel op de trekker, stopt die er ook nog mee, zou weer €2500 kosten. Maar met 2 mechanische redden we het eerst nog wel, dus laten we dat eerst zitten.
+2
fordt5110

(klik om te vergroten)

Je kunt er gelukkig nog redelijk bij

(klik om te vergroten)

Het oude en nieuwe hef ventielenblok
@fordt5110 klinkt erg bekend 🙈 bij de deutz eerst niet verbrande ad blue in de uitlaat, heel de zooi verstopt. Daarna de aftakas sensor, daarna de temperatuur sensor, vervolgens de turbo sensor, en daarna sneuvelde de ad blue tank meter.en de rubberen blokken van de front aftakas gebroken, heel de koelvin kapot geslagen en de radiateur kapot. En dat alles in de eerste 2000 uur van zn leven. Koste in totaal ongeveer ruim 7000 euro🙈🙈🙈🙈
fordt5110
@Deutzfahr6155.4Onnie das niet best nee🙈 dan is het vertrouwen de eerste poos ook wel weg
@fordt5110 zeg dat wel ja, de volgende word geen deutz meer denk...

Reacties

+1
Fast Eddy
Dat is balen. Zijn dat bekende problemen van deze trekkers? Of zal het een maandagmorgen of vrijdagmiddag versie zijn.
+2
fordt5110
@Fast Eddy deze zijn vanaf 2016 tot eind 2017 gemaakt, en die hebben er allemaal last van, veel koppelings werk of op vol vermogen gebruiken, en ze hebben het binnen 2000 uur. Die vanaf 2018 hebben een modificatie gekregen van zf waardoor ze er geen last van hebben.

Maarr, omdat zf niet toegeeft dat het een fout is op deze modellen, heb je geen terugroep actie en betaal je zelf alles
+3
JohnDeere5085
Poeh dan mag ik het wel afkloppen met enkel een carterdruk sensor van 200 euro 😅, hopelijk blijft het nu goed gaan. De tijd die de reparaties kosten vind ik nooit zo erg, die dure onderdelen wel..
+3
fordt5110
@JohnDeere5085 tijd vind ik ook niet zo erg, ik heb er meer een probleem mee dat er al zoveel kapot is, terwijl hij net 4 jaar oud is
JohnDeere5085
@fordt5110 das wel erg jong voor deze problemen, ook niet veel uur of wel?
+1
fordt5110
@JohnDeere5085 4 jaar, en net geen 3000 uren. Dus daar kan het niet aan liggen.

Hij moet hier met ploegen en schijveneggen wel volgas aan het werk, maar daar moet die tegen kunnen
Herbert
@fordt5110 deze heeft ook die gear match schakel functie? Dat is wel zo electronisch geregeld dat de bak niet echt klappen krijgt tijdens het schakelen. Het bevalt hier iig super tot nu toe. Ik heb wel de geupdate versie.
fordt5110
@Herbert dat zit hier ook op ja, verder is deze precies hetzelfde als die van jullie, over die geüpdate versnellingsbak na. Zonder gear match is er ook niet fijn mee te rijden
+1
Herbert
@fordt5110 geen coulance van de dealer dan? Die jxu wat wij voor de maxxum hadden was ook een maandagochtend geval. Helaas vanalles mee gehad in 4 jaar, maar vrijwel alles heeft de dealer opgelost zonder factuur. Had wel wat minder uren
fordt5110
@Herbert we moeten de factuur nog krijgen, maar dat van de adblue en herinrichting is buiten de garantie, dus alles voor eigen rekening
+1
Herbert
Quote:
Bleek een adblue sensor te wezen van €600

Tikkie meer betalen en je had nooit meer adblue hoeven tanken😝
+2
fordt5110
@Herbert hij is gechipt, dus had er toen af gekunt ja🙈 maar ja, krijgt je straks keuring op de trekker, kun je hem exporteren, want je krijgt hem nooit door de keuring heen lijkt mr
@Herbert ad blue dr af gooie zou wel super zijn, maar ze zijn flink aan het controleren en als je gepakt word ben je zwaar de sjaak, dan ben je een economisch delict begaan en dat kost meer dan een paar 1000
ralphhonda
@Deutzfahr6155.4Onnie eerder niet gehoord… wie controleert daar op en hoe doen ze dat?
+1
@ralphhonda hoe de instantie heet weet ik niet, maar de meten de uitstoot, en adhv zien ze of de ad blue installatie nog goed werkt
CaseCS130
Dat is te veel ellende voor zo'n jonge trekker achter elkaar. Jammer en frustrerend.
+1
fordt5110
@CaseCS130 zeer frusterend inderdaad ja, vooral omdat hij alle onderhoudsbeurten enzo tijdig heeft gehad, en nog zo jong is. Gelukkig hebben we mn ford nog achter de hand, zodat er toch nog geschijven egt kon worden.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Steyr Multi 4110 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!