Foto van een Volvo EWR 150E (graafmachine) taludje maken.Voor de oplettende kijkers, ik heb iets nieuws

Volvo EWR 150E

+2
brauheist
Foto van een Volvo EWR 150E (graafmachine) taludje maken.
Voor de oplettende kijkers, ik heb iets nieuws

Reacties

+1
Inter-844s
GPS antennes op de kont😎, alle sensoren zaten er al op dan of is dat later nog makkelijk op te bouwen?
+4
brauheist
@Inter-844s het kan ook later maar ik had ze al

(klik om te vergroten)

deufi
@brauheist kan je zelf ter plaatse ook de tekening maken en dat uitwerken?
brauheist
@deufi in grote lijnen wel alleen ben ik er nog niet achter hoe dat werkt
deufi
@brauheist super handig. Als de kaart goed is dan kan je niet te diep schepen en trek je hem automatisch strak over de lijn heen?
+1
brauheist
@deufi strak is een groot woord maar het scheelt wel een hoop gedoe met de laser, uitzetten en iemand erbij
deufi
@brauheist ok je kan dus niet instellen dat hij niet door de lijn heen mag gaan, en dat hij dat automatisch blokkeerd om dieper te gaan?
brauheist
@deufi nee, ik heb geen idee of dat uberhaupt bestaat, daarnaasr heeft de gps wel iets afwijking, tot max 3 cm dacht ik
+1
arnold-arentze
@brauheist @deufi De automatische gps systemen op graafmachines bestaan al vele jaren. Deze kunnen ingesteld worden op bv dieptebegrenzing of automatisch de lijn volgend zelfs op het kantelen. Op 06 gps is +3 -3 dus 6cm nauwkeurig realistisch. Graders bulldozers levelborden etc werken vrijwel altijd met een automaat die het profiel volgt, deze werken meestal voor de nauwkeurigheid op een Total station,
+2
Vollenbroek_Lars
@arnold-arentze Dan is de schik van het hele kranen er toch af.. dan kun je iedereen er wel op zetten.
+2
arnold-arentze
@Vollenbroek_Lars Dat word vaker gezegd idd. Ikzelf vind het nog wel meevallen. Het vak omvat heel veel meer als die opschoonslag die je dan toevallig op de automaat kan doen. Het scherm verteld niet waar je moet beginnen hoe je naar je profiel toe moet werken, hoe je voor je werk moet staan, of je wel verdicht heb enz enz. De echte vakman onderscheidt zich wel.
En de technische vooruitgang kun je toch niet tegenhouden, dus kan maar beter proberen bij te blijven😅
+1
brauheist
@arnold-arentze mooi gezegd, zo is het wel
hermanjohndeere
@brauheist ik kan op mijn dks al wel een maximale kantelhoek instellen maar dat werkt alleen met gps en dat hek nie
erik9831
@deufi
op minuut 2:21 denk ik ... Is het dat ?
deufi
@erik9831 ja dat ziet er toch wel handig uit!
arnold-arentze
@brauheist Ik heb geen ervaring met Leica, maar hoor overal dat het een topsysteem is. Fijne machine ook, mag wel eens invallen op zo,n zelfde Volvo👍
+1
brauheist
@arnold-arentze zeker alles mooi compleet nu
+1
JD 6110
Een nieuwe voorruit ja
+1
brauheist
@JD 6110 die ook al paar weken ja🫣
+1
jan-kees same
Mooi hoor hier ga je veel plezier mee hebben😃. valt me wel op dat de bollen kort bij elkaar zitten 🤔
+1
arnold-arentze
@jan-kees same Nou ik vraag me af hoe je erbij komt zonder je nek te breken😅
+3
jan-kees same
@arnold-arentze ha ha ,uitdaging 😅,bij mij zitten ze aan de kanten van het balastblok .met een mobiel staat je toch meer te dansen dan een rups ,dus duurt ook langer tot hij goed meet . Misschien daardoor korter bij elkaar 🤔
+2
arnold-arentze
@jan-kees same Bij mijn rups duurt ook even voordat hij goed meet. De internetverbinding heeft zeker zoveel invloed op de snelheid Korter bij elkaar zal dan ook veel uitmaken. De Hitachi rups bij ons heeft de bollen achter de cabine, dat zou dan theoretisch meer moeten schelen. Nu zit er bij mij ook nog de oudere sensoren op, ik begreep laatst dat de rekenkracht van de nieuwste sensoren 7x sneller is……..
+1
brauheist
@arnold-arentze ik zet m weg met het schuifblad naar achter en via daar zet ik ze erop of eraf
+2
arnold-arentze
@brauheist Met een extra opstapje en antislip boven op de schuif is dat wel te doen idd. Ik vind het bij die van ons nog een heel geglibber en beklim over de schuif. Al ben ik ook niet zo heel erg lenig meer ivm een slechte enkel, daarom let ik op dat soort dingen😅
brauheist
@arnold-arentze het schuifblad op klimmen is ook niet mijn favoriete hobby haha, moet eigenlijk een trapje aan de binnenkant van het blad hebben
+1
arnold-arentze
@brauheist Ja idd, dat had ik me ook al een keer bedacht toen ik aan het klimmen was😂
hermanjohndeere
@brauheist ja das gevaarlijk werk voor je het weet is je schouder kapot 🤦‍♂️😂
brauheist
@hermanjohndeere haha precies ervarings deskundige
+3
Vollenbroek_Lars
@brauheist Ik heb aan de voorzijde een kettingkist met opstap en omdat ik steunen over de spatborden heb waar je op kunt staan kun je er via daar bij.

(klik om te vergroten)

+1
Andre150
@Vollenbroek_Lars dat maken ze mooi zo bij obbink. Zo zit het op onze 150 en 170 ook
+1
Vollenbroek_Lars
@Andre150 Idd strak en degelijk werk👌
brauheist
@Vollenbroek_Lars dat is wel makkelijk ja
CoenNijenhuis
@Vollenbroek_Lars Was je vandaag bij de nieuwe rotonde in Haaksbergen gangs?
+1
Vollenbroek_Lars
@CoenNijenhuis Nope collega. Hebben 3 170’s.
+1
CoenNijenhuis
@Vollenbroek_Lars ik zag er bij Kormelink ook een staan, ook een 170?
+1
Vollenbroek_Lars
@CoenNijenhuis Ja dat is mijne.
deufi
@jan-kees same is de kans wel kleiner dat je ze eraf draait.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Volvo EWR 150E ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!