Trekkerslep

Ik ga binnenkort de eerste keer meedoen met de trekkerslep. dan ga ik met een john deere 6400, in wat voor klasse zou ik dan moeten rijden, en wat moet ik de gewichtsverdeling doen. alle tips zijn welkom.

Deel dit topic

Reacties

ford8630power
5,5 ton met dubbellucht denk ik. Ligt eraan of je ook 4wd aan mag hebben, als dat niet mag alles achterop gooien 😉
joris ziengs
@ford8630power

is 5,5 ton niet teveel van het goede? en ons dubbellucht zit minder profiel op dan onze achterwielen, dus dan zal ik daar ook andere spanning op moeten zetten, op de dubbellucht 1 bar en op de achterbanden 0.7 bar?
ford8630power
Ga die 6400 maar eens wegen, kom je daar wel bijna op uit 😉 dubbellucht 0,5 en achterbanden 0,6/0,7 doe ik meestal.
joris ziengs
Maar het verschil is dat het dubbellucht 2 cm kleiner is dan de achterwielen.
rick11441
Maakt niet uit joris, doe zelf mee met 650/38 en 18.4 ernaast, ik zou of rond de 0,7 of rond de 0,2 gaan zitten. 4,5 ton gaat ook prima op enkellucht, kun je mooi in de b groep rijden
joris ziengs
0.2 bar? en wat is de B groep?
fendtfan1
Joris ik rij niet vaak john deere maar volgens mij is dat de versnelling 😉 en rick is 0.2 niet iets te weinig :?
johndeere6230
B groep is een schakel groep links onder
rick11441
Gaat heel goed, vooral op n harde baan met enkellucht:)
ford8630power
Jij wel Rick 😃 Dat ga ik in staphorst op enkellucht op klei echt niet proberen, dan hou ik met 0,5 wel op 😉
rick11441
K ga t n x wagen met die michelins, eerder deden we t altijd met die pirelli's:P
IHFan
Ik ga ook voor het eerst mee doen met een international 844s 4WD in Oudleusen
joris ziengs
Oh zo de versnelling, is de c groep niet beter? en hoe hard zou ik gaan met de b4, bij hoeveel toeren zou ik terug schakelen?
HARMFENDT
Als de trekker onder zijn koppel toerental komt of de trekker begint te krabben maar met dat laatste moet je op passen want dan kan je ook zo stil staan
arjan de knooierd
Wanneer je merkt dat de trekker het moeilijk krijgt dan hoef je pas af te schakelen!
papkop
Gewoon in de b 4 jagen en 0,4 bar in de banden en alle gewicht achter op gooien en bij 900 toeren ong keer terug schakelen ligt ook aan wat voor baan aj hebt.
joris ziengs
Is 0.4 bar niet te weinig? want ik ben bang dat de banden stuk gaan.
Wilting NH
Wat voor banden heb j dr onder zitten??

k jaag altijd op 0,5 kan zat!
joris ziengs
Michelin agribib.
FENDTfarmer
Ooh dan kan dat wel
Wilting NH
Jah dan kan dat makkelijk, gewoon een half bar dr in pompen 😉 die kunt dat makkelijk hebben, ken wel iemand die trekkt op 0,3 maar das wel erg wijnig 😛
joris ziengs
Maar ik doe dan denk ik zonder dubbel lucht. want met dubbel lucht heb je minder grip denk ik, dan ga je meer drijven en dan krijg je dus minder gewicht op je achterbanden.
maartendankers
Kan beter met dubbellucht gaan rijden 😉 Wat denk je waarom iedereen met dubbellucht rijd?
HekmanCase
Ligt eraan soms is enkellucht ook gunstiger maarten. 😉

en pas bij 900 toeren terugschakelen? dat lijkt me een beetje laat niet..
Wilting NH
Joris, k had dr wel dubbellucht op gegooit, maar wat voor maat banden heb ie dr onder dan ??
metname dr breete?
joris ziengs
Michelin agribib. zijn rond de 50 cm dus dubbel lucht is wel toegestaan.
HOOIJMAN
Met dubbellucht kun je de druk bij elkaar optellen.. dus 0,4+0,4=0,8 en dan gaat makkelijk 0,3 gaat ook nog makkelijk

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
27
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
2