International 1255 - Brandstofpomp juiste afstelling meten
Ik moest mijn brandstofpomp van mijn 1255 afhalen omdat hij lekte aan de achterzeide en heb hiervoor afgetekend hoe hij zat. Nu had ik ook een meetklok (set) die in de pomp past erin gedaan om te kijken hoe hij orgineel zat. Nou heb ik 6de cilinder op tuimelen gezet dus de 1e gaat inspuiten. Een collega heeft gezegd dat ik de brandstofpomp de plunjer op het het verste punt in moest zetten dan klok op nul draaien en dan 1keer rond uit draaien en je dan op het vliegwiel kon aflezen op hoeveel graden de pomp stond afgesteld. Na dit alles gedaan te hebben kwam ik erop uit dat hij afgesteld stond op 14 a 15 graden voor BPD nou vondt ik dit zelf nogal weinig omdat het standaard (geloof ik ) 16 a 17 moet zijn. Heb ik nu verkeerd gemeten of staat de pomp niet goed afgesteld? alvast bedankt
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 1255 en hebben de trefwoorden brandstofpomp , afstelling , pomp , vliegwiel , meten en cilinder geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Als je met een meetklokje werkt moet de meetklok 1mm aanduiden van zodra de motor op het inspuitpunt is .