Oud, jong of nieuw

Beste mensen,

Ik wil jullie even wijzen op het volgende: publitas.nl/Agrimedia/landbouwmechanisatie/….
Wat zouden jullie doen?
Een 'oude' ford, een jonge NH of een nieuwe NH?
Persoonlijk zelf zou ik kiezen voor de ford, dat is nog de kwaliteit en eigenlijk komt die als beste uit de test, ook kwa kosten. Mooi om te zien is dat die oudere trekkers zeker het overwegen waard zijn.
Eigenlijk is een oudere trekker helemaal niet zo'n achteruitgang. Wat vinden jullie?

Aub geen reacties als: 'geen van beide'

Groeten,
Een mede-tf´er
Dit is trouwens geen promopraatje of iets dergelijks!

Deel dit topic

Reacties

cih1056xl
Net waarvoor je gaat gebruiken voor transport ofzo zal ik in ieder geval kiezen voor jong, of misschien zelfs nieuw!!
Johndeertjepowerr
Ik was eerder 😉
Kareltje
Daar heb je wel gelijk in. Maar als derde trekker? zoals in de test?
Siebenga
Zou die ford laten voor wat het was... Dat NH type is wel goed t5060 en dat blok is heel erg goed.. Kan garantie krijgen en kan een trekker samenstellen die naar jou zin is.. dat de NH dealers meer gemak hebben met het maken van die nieuwere NH types dan die fords is ook wel een feit.. kwa onderdelen
t6030power
Ik zou toch voor de nieuwe kiezen omdat nieuwe meestal comfortabelerzijn met luxe cabine powershift enzo
fendt-vario
Geen new holland 😉
NewHollandErik
Mooie vergelijking!
kaampsje
Iig de TS niet.. 7740 heeft wel wat, maar de nieuwe zeker ook qua comfort. Moeilijke keuze maar ging ik toch voor comfort.
NewHollandErik
Wat is comform? Of bedoel je comfort?
Tom VB
Idd geen van de drie, laat ff staan ja, waarom mag dat niet ?

Ja een franse JD is ook goed , Pino!
Kareltje
Helaas zijn sommige onder blind of kunnen niet lezen!
NewHollandErik
Jaloezie, pure jaloezie. 😎
Kareltje
Omdat dat mijn vraag niet is.
Tom VB
Koop nou gewoon een ECHTE trekker. 😉
cih1056xl
Dus niet groen hea maar rood of blauw 😃
fendt-vario
Ach volgens mij kunnen jullie ook niet lezen!
ik zeg geen new holland dn blijft de ford dus over 😉
alleen zou ik dan voor een 7840 kiezen een 6 cilinder
Kareltje
Ik zou ook voor de 7840, zijn echt sterke trekkers
jd user
Ja ik heb een ts 90 met turbo gekocht bij de New-Holland dealer.110 pk was ie.Maar ik heb ook een john deere van 110 pk.Maar daar kan die new holland niet bij in de schaduw staan.Mijn john deere heeft Din pk's
En New -holland Iso pk's!!!!!
En jullie New-Holland gebruikers maar denken dat je 110 pk hebt.Sorry maar ik kom gewoon pk 's tekort.En moet nu een 6 cilinder new holland hebben.En dat is een ts 115.
O ja....het brandstofverbruik vind ik erg rij bij New -Holland.Ik snap ook niet waarom ze deze zó zuinig vinden.Het moet dan zeker zó zijn dat ze lager in toeren draaien,omdeze lage waarden te kunnen behalen.
Verder vind ik het wel een complete trekker ,maar dan wel eentje die best weleens eerlijker gemeten mag worden wat beteft andere typen trekkers
de yanmarman
Wa maakt het uit,zen toch allemaal lek bakke 😃
fendt-vario
Die ford7740 valt wel mee 😉 op 't werk hebben wij een 7840 zowat 11.000 uur volgens mij weinig problemen gehad alleen is er nu waarschijnlijk een kering uit bij het rechter achterwiel.
tvt145
K weet het ook niet, wij hebben zomaar slechte ervaringen met 2e hands trekkers... k ging toch voor een nieuwe, of je moet weten waar die vanaf komt/vorige eigenaar kennen.
JOHNDEEREBOERTJE
Doe mij die ford maar, dat vind ik nog weel mooi. Die New Holland moet ik op een of andere manier niet zo.
Kareltje
T6030power
Dat is juist het gekke van het verhaal. De nieuwe trekker, de t5060, is niet leverbaar met powershift. De 7740 wel. Dat is wel de pest, want niet iedereen wil of handgeschakeld of vario(toekomst)
kaampsje
Typ foutje, is al veranderd.

de vraag is tussen de NH'S.. ik kies ook voor Fendt maar wil hier wel een keuze uit maken.
tvt145
Tja, wel voordeel van die oude ford, zelfde als 10-serie... makkelijk met reparaties, kennen we al door en door 😃
Kareltje
Die t5060 maakt gebruik van fiat techniek dus dat is ook bekend. Eigenlijk zijn het gewoon super simpele trekkers.
Volgens mij vlieg je bijna de cabine uit in die ts, de wielbasis is echt veel te kort!
nht8040
Uiteindelijk zit hier geen enkele echte NH tussen.
de 7740 is ford,de TS is ook grotendeels een ford en de T5060 is nog grotendeels een fiat.

als je het mij vraagt zou ik voor de fiat gaan.
cih1056xl
Maar waarvoor word ie dan ?
IHFan
OUD natuurlijk. lijkt mij veel goed koper rijden iets meer onderhoud maar als je der zelf wat aan kunt doen is dat geen probleem. je misschien wel 10 oude trekkers kopen tegen 1 nieuwe dus......
cih1056xl
Idd en btje opknappen opspuiten ziet ie er ook uit als nieuw 😛
Siebenga
Die t5000 is gewoon leverbaar met een koppelknop op de versnellingspook.. Zo kan je schakelen zonder het voetpendaal te gebruiken. Dat gezeur over die ruige omkeer onder het stuur is eigenlijk dom dat ze dat noemen in het artikel, Dat is een beetje als het zeggen de tank was maar half vol toen we hem ophaalden
Kareltje
Ja, maar dat er geen powershift leverbaar is vind ik erg slecht. En in een koppelknop is alleen leverbaar op de elektronische versie. De mechanische, dus ook de kruipbak, heeft dat niet. Als toch niet wilt schakelen, moet je kiezen voor de cvt die er waarschijnlijk gaat komen. Beetje slecht, toch?
Siebenga
Slaat nergens op dat je dat meteen slecht zou gaan noemen.. De prijs is er ook na.. Wil je shiften moet je achter een t6000 aan
Kareltje
Ik overdrijf altijd. Op de computer kan dat soms anders overkomen! Maar een t6000 kost zo 10-15000 euries meer.
Ik wil shiften dus ik zou de 7740 kiezen 😉.
Romke
Tsja een erg moeilijke keus lijkt mij.
hangt er ook vanaf hoe je zelf bent, als je ook van sleutelen houd dan kun je mischien het best voor de 7740 kiezen, want als die eens stuk gaat heb je nog kans dat je het zelf kunt maken, maar heb je liever wat meer comfort dan kun je weer beter voor de t5060 gaan.
maarja als je hem dan maar 300 uur per jaar gebruikt dan is comfort niet het belangrijkste punt lijkt mij.
ik zou iig niet voor de ts gaan, niet dat het me een slechte trekker lijkt ofzo maar heb erg goeie ervaringen met een 7740 dus die gaat voor de ts 😉
johndeere 2130
Gewoon een mooie oude ford die nh is allemaal troep
HollandNew
Doe mij de nieuwe nh maar met fiat bloed 😄
fiat8294
Dat is gesproken een nh met fiat powers
fendt-vario
Zou voor 7840 gaan 😉 slagje groter meer pk's langere wielbasis, die van ons heefd electriche koppel op de voor/achter waardoor je dan ook nietmeer hoefd te koppelen om van rijrichting te veranderen of wegrijden.
Romke
Ja maar dat is niet de vraag 😉
je kunt kiezen tussen 7740, ts 110 en t5060.
en ze wouden een 4 cilinder dus 7840 word het niet 😉
en trouwens, slagje groter betekent ook weer minder behendig dus helemaal niet handig, en echt veel meer pk's hebben ze ook niet, dus doe mij maar een mooie 7740 inplaats van een 7840 😛
fendt-vario
Kareltje - 18 uur geleden

ik zou ook voor de 7840, zijn echt sterke trekkers

wij wil best een grotere 😃 6 cilinder loopt ook stuk mooier

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
43
DEELNEMERS
19
WEERGAVES
0