Nieuw 400pk topmodel bij verbeterde MF 8700 serie



Massey Ferguson is trots om haar sterkste trekker ooit aan te kondigen. De MF 8740 Dyna-VT. Dit is het vlaggenschip van de verbeterde 6 modellen tellende MF 8700 serie welke zijn debuut heeft gemaakt op de SIMA-show in Parijs 26 februari t/m 2 maart 2017.

Deel dit topic

Reacties

verwijderd
+9
Hurli356
@dikketrekker zeg dan gewoon niets
mauser
Zeg mij maar is waar je die laatste 100 Pk voor nodig heb met zo'n fendt?
+1
Gerron
@mauser Hakselaar
mauser
@Gerron 😮 hakselaar? Het gaat hier tog over trekker's.
Maar het zal wel het zelfde als met vrachtwagen's gaan.. meer dan 450pk is meestal niet nodig maar het is wel stoer
+1
Gerron
@mauser Een 6 rij aanbouwhakselaar kan mooi met 500 pk. Persoonlijk vind ik dat je beter met een 4 rij hakselaar met een kleine bufferbak kan rijden maar dan heb je maar 300 pk nodig. Dus vertel me eens waarom die MF dan 400 pk moet zijn?

Wat betreft vrachtwagens geef ik je groot gelijk want volgens mij ga je problemen krijgen met de banden bij meer dan 500 pk op 1 aangedreven as.
mauser
@Gerron owh aanbouwhakselaars sorry die ken ik nie. Ik ken Alleen een 2 rijertje achter een ouwe johndeere bij mij in de buurt. Wist niet dat ze die aanbouwhakselaars nog profesioneel gebruikte..
trean
Quote Reactie van @Gerron:
Een 6 rij aanbouwhakselaar kan mooi met 500 pk

Een 6 rij aanbouwhakselaar kan ook met ongeveer 300 pk zie tractorfan.nl/picture/1136959/
Gerron
@trean

Volgens de chauffeur 340 pk aan de aftakas. Gaat niet bijzonder snel.
trean
@Gerron moet het dan snel gaan?
Nu kunnen ze het op de kuil ook nog bijhouden.

Hakselen met de trekker doe je om gewicht te besparen, en het is goedkoper.
Gerron
@trean Als je met een 6 rij hakselaar de volledige capaciteit benut dan is de wagen sneller vol dus minder wachttijd. Als je het op de bult dan niet bij kan houden dan is wat er op de bult staat te klein.Op de vraag of het snel moet gaan: Snij eens een appel in stukjes. Hoe lang wil je er over doen om die stukjes op te eten? Toch liever niet de volgende dag 😃
Andre150
@Gerron Vaak zijn de rijkuilen niet breed of lang genoeg, te weinig ruimte. Hierdoor kan lang niet altijd (lees bijna nooit) de volle capaciteit van de hakselaar benut worden.
Gerron
@Andre150 Dan denk ik dat je beter mais kunt aankopen van iemand die het wel groot aanpakt dan zelf verbouwen.
Andre150
@Gerron Dan moet bijna iedereen hier mais kopen. Komt ook niet helemaal goed denk ik.

Als je een hakselaar van 500 pk volop wilt benutten dan zal je al een rijkuil van 10 meter breed en minimaal 2 machines op de kuil nodig hebben. Dit is in de praktijk niet haalbaar omdat je beter de hakselaar iets rustiger kunt laten rijden (scheelt zomaar 15 tot 25 liter brandstof per uur) en dan het voordeel dus wegvalt om een 2e machine op de kuil te zetten. Goed en rustig aanrijden is vele malen belangrijker dan die hakselaar vol aan de bak houden.
Gerron
@Andre150 Dus met 2 hakselaars van 300 pk met een bufferbakje en 2 machines op de bult is alles mooi in evenwicht. Je kan ook met een aantal boeren 1 grote bult maken.
Andre150
@Gerron denk niet dat je dat in goede harmonie bereikt. Verschillende rassen mais, tijdstip van zaaien en grond soorten verschillen te veel.
Gerron
@Andre150 Die 2 hakselaars rijden dan op hetzelfde stuk achter elkaar aan en kunnen die bufferbak 2 zijdig snel lossen. Op deze manier los je 2 van die bakjes in 1 silagewagen.
Gerron
@Gerron Bijkomend voordeel is dat je zo'n machine dus makkelijk kan ombouwen naar een soort van Big M idee om te maaien maar dan op grote brede banden.
walker1
@mauser Klopt, zwaar transport uitgezonderd misschien, maar het normale transport in het vlakke NL is max 50 ton totaalgewicht en voor internationaal is een vrachtwagen meestal niet zwaarder als 40 ton. Gaat prima met 400 tot 450 pk.
Verder wordt er in de transportwereld ook heel wat af geklaagd, misschien nog wel meer als in de landbouw, dus ik vraag me ook wel eens af waarom bij sommige transporteurs of eigen rijders een vrachtwagen van meer als 600 of 700 pk wel uit kan, bovendien zijn het vaak ook nog eens wagens met een hoop luxe en extra's.
ster
Quote Reactie van @walker1:
ik vraag me ook wel eens af waarom bij sommige transporteurs of eigen rijders een vrachtwagen van meer als 600 of 700 pk wel uit kan

Gewoon voor het mooie, echter ben je met die pk's wel eerder op snelheid, bij normale lading.
Kijk maar bij de bloemen rijders, hoge snelheid en zeer laag in de toeren.
Miniplaat
@walker1
De reden die ik heb gehoord is voornamelijk de grotere motorinhoud van de vrachtwagens met die pk's. Dus niet zozeer het vermogen zelf, maar het feit dat het blok veel over heeft bij normaal werk. Iets duurder in aanschaf, maar na verloop van tijd duidelijk minder problemen met onderhoud. Komende van een bedrijf dat onderhoud pleegt aan enkele tientallen melkwagens. De kleinere blokken worden teveel "gepusht" en krijgen daardoor eerder problemen.
Gerron
@Miniplaat Hoeveel pk hebben die kleinere blokken dan?
Miniplaat
@Gerron
Nog wel 450 tot 500pk geloof ik,maar uit een veel kleiner motorblok
Gerron
@Miniplaat Als de fabrikant zelf al teveel pk's uit zo'n blok wil halen dan doen ze dat ook bij zwaardere motoren. Maar je maakt een goed punt want bij landbouwtrekkers kom je ook regelmatig een boost tegen voor extra vermogen. Wat doet dat dan wel niet aangezien trekkers langere tijd vol gas draaien!
ster
Vroeger deden ze het 340 pk minder en dat kwam ook goed.. 😂

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden trekker , mf , ferguson en parijs geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
24
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN