Hallo Forumlezers,
Ik heb een O&K MH4 cs graafmachine ,deze machine heeft het probleem dat als je de motor start dan gaan de remmen vast staan. , de remtrommels zijn nagekeken en zijn verder goed.
De twee remcilinders (1 voor de voorwielen en 1 voor de achterwielen) zijn ook nagekeken en zijn ook goed. De luchtcilinders(vorspannzylinders) die de remcilinders aandrukken zijn wel los maar ze blijven uitstaan als je de machine van de rem af doet. Dus hij staat op de rem.
Alleen als je de machine uitstaat en de lucht er volledig uit is ( dus 0 Bar is ) dan gaan de luchtcilinders intrekken en gaan de remmen los.
Er blijft teveel luchtdruk op de luchtcilinders staan.
Met de voetpedalen van de rem zetten geeft ook niets .
Nu ben ik vanaf de luchtcilinders de luchtleiding aan het volgen , maar ik zie het probleem nog niet.
Wie heeft een idee, wat te doen om dit probleem op te lossen.
Graag hoor ik van jullie, vriendelijke groet Max. ,
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de O&K MH4 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Bedankt voor jullie reactie
Zou het niet zo zijn als je de machine met de voetpedaal van de rem gaat zetten, dat de luchtleiding van het pedaal tot aan de remcilinder leeg gaat lopen .
Dit is het sissend geluid wat je dan hoort, ---denk ik?
Bij mijn graafmachine hoor je dat ook, maar er blijft luchtdruk op leiding die tussen het pedaal en de remcilinder zit
Zou het ook kunnen zijn dat er een lek in het rempedaal zit, zodat de lucht in de luchtleiding blijft zitten en de rem er niet afgaat?
Wie heeft er advies of een goede monteur graafmachine staat nabij Heerenveen.
Graag hoor ik van jullie, groet Max.
Wie weet er nog een leverancier?
Groet Max.