Hallo,
Ik heb een probleem met een ford 2000. De dynamo laadspanning is te hoog. Bij iets verhoogt toerental gaat deze naar de 17 volt en hoger. Daardoor gaat de accu kapot.
Er zit al een nieuwe spanningsregelaar op maar dit maakt geen verschil.
Ik heb al wat controles gedaan met behulp van het schema, maar niets afwijkends ontdekt.
Heeft iemand nog tips of advies wat ik nog kan controleren?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 2000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Vanavond ga ik weer kijken/meten
Hoe kan ik zien of het een gelijk of wisselstroomdynamo is? Het ziet er uit als een orginele dynamo.
En waar kan ik het amperage vinden op de dynamo?
Stel dat de regelaar van het verkeerde amperage is , krijg ik dan dezelfde symptomen?
Spanningsregelaar was vorige week vernieuwd en maakte geen verschil.
Nu ook dynamo vernieuwd en laadspanning bij maximum toerental is nu 16,3 volt.
Met de oude dynamo was dit 18 volt en hoger. Maar 16.3 lijkt me nog steeds ruim hoog.
Is de spanningsregelaar ook afstelbaar? Op de oude had ik gezien dat er ook stelschroeven in zitten en je leest er wel wat van op internet maar je zou zeggen dat dit bij een nieuwe niet nodig zou moeten zijn...
@RPCounty De regelaar komt van histoparts.com heb je daar toevallig ervaring mee of deze goed of slecht zijn?