Beste mensen,
Bij de restauratie van mijn Fiat 411R heb ik de rembanden vernieuwd toen ik zag dat in de kamer olie aanwezig was aan één zijde. Dit kwam blijkbaar doordat er olie lekte van het differentieel naar de remkamer. Ik heb de oliekeerringen toen vernieuwd. Nu vroeg ik mij af of het differentieel moet afgesteld worden. Ik heb wel al eens gehoord dat dit dient te gebeuren bij sommige differentiëlen. Heeft iemand ervaring of dit al dan niet moet bij de 411R en hoe dit zou moeten gebeuren?
Vriendelijke groeten
Tim
Fiat 411R - Afstellen differentieel bij vervangen van oliekeerring
Deel dit topic
Bijlages
(klik om te vergroten)
Achterblok met remkamers en differentieel
(klik om te vergroten)
Differentieel met conische lagers, daarboven as naar PTO.
(klik om te vergroten)
Remkamer (kapotte remband) met oliekeerring naar differentieel
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fiat 411R ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Als jij de linker en rechter lager kap en de daarbij aanwezige shims goed gescheiden heb gehouden kun je dit zo weer monteren en hoef je het diff niet opnieuw af te stellen.
In jou geval , is het nog wel goed denk ik , je verandert immers de fabrieks-instellingen niet .
Omdat je de pignon er niet uit hebt gehad ; en de bestaande shimms van het kroonwiel weer op dezelfde plaats zet zou ik me geen zorgen maken over de tandafstelling .
(Overigens wel belangrijk deze afstelling om een "jank" vrije achterbrug te krijgen )
Vriendelijke groeten
Tim
(klik om te vergroten)