Ik heb een Kramer KW160 met een Guldner 2DNS motor. Omdat deze motor ook in de Guldner ADN zit, stel ik mijn maar even hier.
De motor loopt prima hij heeft echter 1 euvel: als je je gas los laat dan loopt de motor nog gewoon door. De motor heeft ongeveer 20 sec nodig om weer terug te vallen naar stationair toerental.
Ik heb de regelaar eraf gehaald en schoongemaakt in de hoop dat dit het probleem zou oplossen. (Ik ben van de dieselpomp afgebleven) Helaas zonder succes. Sterker nog: Ik heb er een probleem bij.
Je hoort nu een extra vervelend geluid ter plekke van de regulateur. Alsof de vlieggewichten ergens tegen aan komen.
Ik heb de regelaar er weer afgehaald en zie nergens slijtsporen.
Het zou wel kunnen zijn dat de 3 regelbouten aan de buitenkant van het regelhuis verdraaid zijn want het borgdraad was gebroken.
Ik heb eigenlijk nu 2 vragen:
1-Wie kent het probleem van het te langzaam terugvallen naar stationair? Wat zou dit kunnen zijn ?
2-Zou de afstelling (met de 3 bouten op het regelhuis zo verkeerd kunnen staan dat dit het geluid veroorzaakt ?
Op verzoek kan ik een foto van het regelhuis toesturen en het opgenomen geluid aan iemand toesturen.
Ik ben beniewd naar de reacties.
Groetjes, Ben Vos
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Guldner ADN ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Inmiddels de plunjers uit de pomp gehaald om e.e.a. opnieuw in te stellen. Al snel de weg kwijt...
Is er iemand die mij kan vertellen hoe je zo'n pomp in moet stellen ?
Groetjes, Ben
Ieder z'n vak, blijkt dus maar weer....
Maar ....
Inmiddels is de pomp terug van Renes in Nieuwpoort. Ik moet zeggen dat de motor ietsje sneller terugvalt in toeren wanneer ik gas terug neem. Het is helaas nog lang niet zoals het zou horen.
Ik heb nog niet het vulplaatje verwijderd tussen de pomp en het pomphuis. (Moet ik nog testen)
Wat mij wel opviel is dat er geen diesel uit de retourleiding komt als de motor loopt, echt helemaal niets. Weet iemand of dit normaal is ?
Gr. Ben