Na een paar keer oververhitting te hebben opgelopen bij het klepelmaaien heeft mijn Kubota veel druk in het oliecarter. Na een uur moet ik 1,50 liter olie bijvullen,het lekt samen met de druk weg uit de ontluchtingsbuis van het carter.
Als ik hen start dat een beetje moeilijker is geworden rookt hij effe heel hard en verdwijnt na een tijdje.
Mijn vraag is: kan de koppakking stuk zijn of de zuigerveren die hun weerstand hebben verloren?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Kubota L1501 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Deze maand de A.O.W.-uitkering maar besteden voor aanschaf van een trekker die wel geschikt is een paar hectare mee te klepelmaaien.
Nu weet ik geen raad, het zijn precies geen losse zuigerwanden, hoe op te lossen?
Wie kan mij helpen.
Ik vind dit een antwoord zonder meerwaarde, na onderzoek heeft dit euvel niets te maken met oververhitting maar wel met kloterij van de verkoper die mij dat trekkertje aan de hand heeft gedaan.
Ik wil het verkopen in goede staat en laat alles repareren bij een revisiebedrijf dat ik niemand in het zak zet zoals het met mij is gebeurd.
Groetjes.
Nieuwe cilinderbussen er in geperst, zuigers waren nog in perfecte staat maar wel nieuwe zuigerveren er op en draait terug als nieuw. Kostenplaatje 600€ en mijn trekkertje terug als nieuw. Wel zelf gedemonteerd en gemonteerd.
Mijn trekker Kubota L1501 werkt nog altijd als nieuw en gebruikt geen druppel olie. hopelijk houd hij het nog lang vol.
Groetjes Gust