Iemand ervaring met dubbellucht op mini-tractor (liefst Iseki tx1510 of gelijke)
Zie hier voorbeeld zoals het nu zit :
(voor nieuwsgierigen, er staan nog 4 andere iseki filmpjes op mijn kanaal)
In de bijlage wat ik wil gaan lassen zodat ik wel snel kan wisselen van extra wielen, of geen extra wielen. Ben wel erg tevreden over de extra stabiliteit en tractie in de modder met deze oplossing.
Deel dit topic
Bijlages
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Hebben de trefwoorden mini tractor , dubbellucht , zelf maken en lassen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Dus altijd de druk eraf laten.
Dit is snel te monteren en demonteren.
Op de velg van de shovel zitten in ons geval 2 ogen in de velgplaat deze zijn gebout en het oog is dan de 'moer'.
Op de dubbel lucht zitten haken die in de ogen valt. En via hefboom trek je de haken strak.
Aan de dubbelluchtband, in de velgrand waar de hiel van de band op ligt, moet een ring gelast worden en diagonaal een zwaar ijzeren U-profiel met in het midden een groot gat waar een dik schroefdraadspindel doorheen past.
Aan het trekkerwiel moet " een constructie" met middenop een grote moer waarin de schroefdraaspindel past.
Fotovoorbeelden:
De ring:
De diagonale spanbalk:
Constructie voor bevestigingsmoer aan trekkerwiel:
Voorbeeld dubbelluchtband met "ring en draadspindel":
machinetrack.nl/agrarische-machines/…
Een Nederlandse minitrekkerhandel adverteert overigens met dubbelluchtbanden met draadeindenbevestiging (lijkt me nogal gammel):
minitrekkers.nl/dubbellucht-wielen/
Ondertussen zit de geïmproviseerde 3xM18 nog steeds als een huis en heeft m'n Iseki al heel wat voor z'n kiezen gekregen aan zware omstandigheden. Ben dus zó tevreden, dat ik er niets meer aan doe. Recentelijk verhuisd naar departement Gers waar erg veel vette klei in de grond zit. Wat ben ik blij met 4x4 en dubbellucht, verrassend sterk ook op glibberige hellingen!
(klik om te vergroten)