LTO Noord: Op de trekker deurbroezen, maar nait bie de hoezen

WINNEWEER - 'Deurbroezen? Nait bie de hoezen!' Deze slogan staat op een sticker, die LTO Noord heeft laten maken om vooral jonge trekkerbestuurders te wijzen op kwetsbare verkeersdeelnemers in de bebouwde kom.

Deel dit topic

Reacties

Dr Fendt
En gelijk hebben ze...
maikwolsink
Maar of zo'n stickertje werkt?????
Valtra-Fordpower
Moet het eerst nog eem vertaalt worre naar het ABN of WF... 😃
steft8000
Wordt steeds groter...
wouterk
Ik denk niet dat deze sticker gaat helpen..
Ellie
Doorrijden maar niet bij de huizen 😉
Maar het helpt geen zak denk ik
eddie
Ach beetje gang houden is niks mis mee 😛
mf gek
Ik hoop dat die n361 open gaat, dat zou veel geklooi schelen
rikkie
Beetje gang houden is niks mee idioot der zal een kind oversteken of aan het spelen zijn en die krijg je der onder maar ja eddie is 18 en die moet de groote jongen uithangen denk es na gek
Valtra-Fordpower
Ja Ellie, dat had ik er ook uit gekregen na 4x lezen... 😃
wouterk
Ik sluit me bij Rikkie aan ..
fendt-412
En toch moet er wel wat gebeuren. Als je soms ziet hoe er gejaagd wordt door de loonbedrijven. Moet je eens gaan rekenen hoeveel tijd het scheelt. Dat verschil tussen 40 en 50 lijkt groot maar is het niet, reistijd is hoogstens 5minuten langer. Die laatste kilometers kosten het meeste diesel.

Wanneer de sleepslang met koppeling over de weg heen stuiterd midden door het dorp heen met 50km/u mag dat toch best wel onverantwoord genoemd worden?
Het gaat zolang goed totdat het misgaat. lag hier laatst ook nog een kieper op de kant, veelste hard door de bocht. Je zult er maar fietsen...
fendtjuh
Ik denk dat LTO dan beter met loonwerkers kan gaan praten en dat de eigenaar van het loonbedrijf het er 'ns goed over heeft met z'n medewerkers... Daar schiet je waarschijnlijk veel meer mee op dan dit.
fendt-412
Was hier vandaag ook een bijeenkomst van LTO met loonbedrijven in de buurt.
Die man in dat filmpje is de baas van Buitenkamp. Zij rijden nog wel redelijk netjes.

Maar je zit meestal alleen op de weg, niemand die het ziet en je dus controleert.
Koe
Cumela doet ook mee.. dus de boodschap komt wel over bij de loonwerkers 😉
maartendankers
Ze hadden de overheids campagne "rij met je hart" wat breder in moeten zetten... Het komt op het zelfde neer.
Siebenga
Je kan beter met 50 ergens langs vliegen dan met 15. Moet je maar eens nagaan. Met 50 over een kruizing jagen houd in dat je er ook minder lang bent. Dus de kans dat er dan wat gebeurd is kleiner dan met 15 km/h 😛
HOOIJMAN
Bij sieb behangen ze die hele nh met die stickers 😃
jehan
Ja die zou die tekst wel kunnen lezen
Siebenga
De nh rijd maar 40.. heb al gevarengeld gevraagd.. levensgevaarlijk dat ding.
KHD Deutz-Fahr
Die man in het filmpje, "wij van de LTO nemen het probleem serieus", hé ze zijn bij de LTO ook eindelijk is van hun luie reet af gekomen, dat ik het nog mag mee maken 😃. LTO kan van mij part opgeheven worden (hoe eerder hoe beter), het is net de PVDA, ja knikken en thee zuipen.
KHD Deutz-Fahr
@fendt-412
Het gaat zolang goed totdat het misgaat. lag hier laatst ook nog een kieper op de kant, veelste hard door de bocht. Je zult er maar fietsen...

KHD: Natuurlijk is het helemaal niet verkeerd, als een bestuurder een flinke dosis gezond verstand heeft. Maar een trekker is niet gevaarlijker dan een vrachtauto of een auto, een vrachtwagen kan ook omvallen, en je kunt met 100 km/h door een auto aangereden worden. Dat komt allemaal nog ff wat harder aan. Trekker rijd minder hard, glazen cabine, en je zit in het midden, als het gaat om overzicht is een trekker het veiligste voertuig op de weg.
KHD Deutz-Fahr
In het noorden is het allemaal heel anders dan hierzo in het westen, hier rij ik tussen de vrachtwagens op provinciale wegen (zijn ook stukken waar trekkers niet mogen komen). Krijg je weer dat iedereen als een gek gaat inhalen, en dat ze op een tegenligger klappen. Of dat veel gezonder is betwijfel ik 😃.

Feit is dat de overheid nog veel heeft te doen:
- trekker rijbewijs
- hogere maximum snelheid voor betere doorstroming (en handhaving van de maximum snelheid waar dat nodig is, in dorpen bijvoorbeeld)
- open stellen van doorgaande wegen, voor zwaar landbouw verkeer
- periodieke keuring

Zolang de overheid dit niet goed geregeld, blijven er veel te veel problemen, het is nu aan de overheid....

Ze hadden bij de nutteloze LTO organisatie beter een sticker kunnen ontwerpen met de tekst: geachte fietser en automobilist, hebt gij soms stront in uw ogen, we zijn groot zwaar en traag, houd rekening met trekkers en vrachtwagens!!!
KHD Deutz-Fahr
Rikkie - 5 uur geleden
beetje gang houden is niks mee idioot der zal een kind oversteken of aan het spelen zijn en die krijg je der onder maar ja eddie is 18 en die moet de groote jongen uithangen denk es na gek

KHD: En jij bent geen 18 geweest, altijd al 29 geweest, inclusief levenservaring 😃? Ja jonge gasten zoals ik moeten nog veel leren, daar geef ik je groot gelijk in, maar we hebben allemaal die leeftijd gehad, of hebben die.
vanlint8
KHD waar woon jij in het groene hart, ik woon daar ook ergens.
eddie
Eddie is 18 en die moet de groote jongen uithangen denk es na gek

ja klopt, mooi dat je nie beter weet
huub
Wat is een trektor? een tor zonder vriendin...?
huub
Het probleem ligt niet bij de boeren maar bij de overheid, het openstellen van meer wegen voor landbouwverkeer (met name rondwegen) en het invoeren van kentekenplicht voor traktoren en aanhangers met de daarbij behorende perodieke keuring is veel effectiever voor de verkeersveiligheid
fendt-412
Hadden we hier maar rondwegen huub. Meeste dorpen moeten je dwars doorheen. Wordt gelukkig steeds beter en komen steeds meer rondwegen. Alleen soms is het een groot drama, overal auto's geparkeerd. Is het steeds remmen en optrekken, wordt het ook niet veiliger van.
huub
Dat is hier ook, we hebben een paar jaar een perceel gehad aan de andere kant van varsseveld, daar kan je op drie manieren komen, door het centrum, langs een basisschool of over de rondweg..beetje jammer dat je met de trekker niet op de rondweg mag..plaatselijke bollenteler heeft al eens ontheffing gevraagd voor 1,5 km.. niet gekregen..dan moet er eerst een kind onder de kipper komen..
KHD Deutz-Fahr
@huub
Bij ons op de N201 moet eerst iemand tijdens een inhaalactie verongelukken (ben ik bang), voor dat ik toestemming krijg om op de naastliggende busbaan te rijden. Er is ruimte voor passeer stroken, dus als er een bus aan komt kan ik gewoon de kant in.
Thomastrekkerfan
Nou over de snelheden en de pk overderijven ze wel heel erg 300pk en 60 km/h die trekkers die je zag zijn allemaal max 40 een enkele 50
jd user
In een dorp met straatklinkers kun je niet hardrijden!.tenzij je voorasvering hebt.
boerluuk
KHD Deutz-Fahr zelf geen lid van LTO maar wel
meeprofiteren.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
34
DEELNEMERS
22
WEERGAVES
0