Illustratie van:

Iseki TS 1610 - Ontluchten na leegrijden tank

Ik ben in het bezit van een Iseki TS 1610. Onder het rijden hield hij ermee op bleek dat de tank leeg was. diesel erin gedaan. Kan iemand mij vertellen hoe ik hem moet ontluchten ik lees veel verschillende dingen.

Deel dit topic

Reacties

+1
Wimsumar
Beste IsekiTs1610: Heb je geen gebruikershandleiding bij de trekker?

Kijk anders in onderstaande link in de manual van de ISEKI-2160, met hopelijk hetzelfde(!) brandstofsysteem (Indien anders, niets proberen: lukt toch niet!).
Zorg dat de tank geheel vol is.

Ontluchtprocedure ISEKI 2160: pdf pagina 44 "Purge du circuit d'alimentation":

vieux.tracteurs.free.fr/pdf/iseki_2160_notice.pdf/
yoohan
Ontluchten weleens gedaan bij een ts1910, is ongeveer zelfde trekker. Ik kan me herinneren dat het niet de makkelijkste was, zat volgens mij geen opvoerpompje op. Tank moet je volgooien en daarna diesel door leidingen laten lopen. Ik deed zelfs wat (lucht)druk op de tank zetten om diesel makkelijker door te krijgen, vanwege ontbreken opvoerpompje.
Zorg voor een goede accu of desnoods een reserve accu. Je moet goed doorstarten en dan de 2 verstuiverleidingen vast maken zodra diesel eruit sputtert.
Was niet echt een makkelijke starter (lang gloeien)
Wimsumar
Beste Yoohan:

Quote Reactie van @yoohan:
goede accu of desnoods een reserve accu.

Dit levert een verbrandde startmotor en een niet-ontlucht brandstofsysteem op!

@IsekiTs1610:

Een gebruikershandleiding voor de ISEKI-1610 heb ik niet kunnen vinden. Wel een onderdelenboek. Hieruit heb ik af kunnen leiden dat het ontluchten hetzelfde gaat als bij mijn ISEKI TX-1300.

Zorg voor een volle tank (De zwaartekracht moet het werk doen).
Het brandstoffiltertje moet ontlucht worden: Zie de afbeelding van het brandstoffiltertje in het kader op pdf pagina 79 in onderstaande link:

ISEKI TS1610 Parts manual:
products.jacobsen.com/img/manuals/…

Let op: Er kan ook een brandstoffiltertje met 2 ontluchtingsschroefjes (airbleeders) op zitten!
Zie de afbeelding op pdf 84 van onderstaande link:

ISEKI TS service manual:
products.jacobsen.com/img/manuals/…

Dan moet de leiding naar en de brandstofpomp worden ontlucht. Op pdf pagina 36 van de ISEKI TS1610 Parts manual (eerste link bovenstaand) wordt met nummer 54/55 het ontluchtingsschroefje weergegeven.

Het spreekt voor zich dat de ontluchtschroefjes zo lang los moeten staan tot de dieselolie luchtbelvrij uitvloeit. Pas dan kan succesvol gestart worden.

N.B.: Lukt het niet, vraag dan 1 of ander Varken² uit de buurt die het even behulpzaam voor kan doen.
yoohan
@Wimsumar
Uiteraard niet de startmotor verbranden. Ik neem aan dat de topicstarter dat ook weet.
Ik bedoelde meer in de zin van: als er al veel gestart is om het toch even te proberen, dan kun je er vanuit gaan dat de accu momenteel geen 100% is.
Mijn ervaring met dat trekkertje is dat het geen makkelijke starter is. Dus vandaar zorgen voor een gezonde accu.
Wimsumar
Beste Yoohan:

Quote Reactie van @yoohan:
gezonde accu.

Ik weet het, bij het ontluchten van een 'leeggereden trekker' wil je maar al te graag je frustratie/agressie op de trekker afreageren. Beter is je gezonde verstand te gebruiken en de door de handleiding aangegeven ontluchtingsprocedure stipt op te volgen. Ontluchten blijkt dan op gemakkelijke wijze succesvol te verlopen. Net zoals het starten van dergelijke trekkertjes goed gaat mits je lang genoeg hebt gegloeid. (Daarvoor is op mijn ISEKI een 20 jaar oude accu nog gezond genoeg).

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Iseki TS 1610 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
5
DEELNEMERS
2
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN