Illustratie van:

Renault N72 - Zekering springt

Heb pas mijn renault N72 proberen aan te sluiten,
Als ik mijn contact aanzet brand mijn contactlampje,
als ik op de startknop druk, springt mijn zekering...
Iemand enig idee?

Jeffrey

Deel dit topic

Reacties

old man jose
Jij zelf geen idee???????????????
Kortsluiting, foutief gezekerd, zekering te licht, enz enz enz enz enz enz enz enz enz.
En als je het niet weet eraf blijven brandbare FIAT kun je niet meer maken.
Jeffrey.js
@old man jose Orgineel is deze tractor een uitvoering met een dynamo en een spanningsregelaar, Deze waren stuk dus heb ik deze vervangen door een alternator
met ingebouwde spanningsregelaar.. mijn alternator heb ik zo aangesloten,
Vanaf de dikke moer op de starter waar mijn dikke kabel vanaf de batterij op aankomt,
van hier loopt een gewone kabel naar mijn B+ van mijn alternator, Dan van mijn D+ gaat er een kabel naar mijn contactlamp. Mijn starter is zo aangesloten: Dikke accu kabel op de dikke moer (startrelais), van die dikke moer loopt een gewone kabel verder naar mijn lichtschakelaar de AC (voeding vanaf accu) vandaar loopt er een 2de zekering in de schakelaar naar een andere moer en deze geeft de stroom aan mijn schakelaar voor (lichten enz) vanaf die moer loopt er een kabel naar mijn contactslot (0-1 uitvoering) vanaf het contactslot gaan er 2 kabels weg, 1 kabel naar mijn claxonrelais, en de 2de kabel naar een moer op mijn dashboard ( ik denk zelf dat deze een aftakking/ samenkomst is van deze kabels) aan deze moer gaan er kabels naar de lampjes op het dashboard (deze geven de stroom aan de lampen) en de andere kabel aan de moer gaat door naar mijn drukknop, die kabel loopt door naar de 2de kleinere moer op mijn starter (startrelais)

Hopelijk kan je hier verder mee informatie geven..
MartinZaandam
Met zo weinig informatie, is het voor iedereen onduidelijk wat je er zelf aan versleuteld hebt (of niet) Tussen je start motor en je contactslot zal wel een relais zitten. Misschien is die zekering daar tussen wel te licht, of misschien nog erger, de dikke draad van je startmotor gelijk onder je startknop gezet. Hoe zwaar is die zekering die je er tussen hebt? Brandt er een zekering door van 5 Amp of 30 Amp? Bij 5 Amp zou je kunnen denken "te licht", maar bij 30 Amp zou je kunnen denken; "gelijk de accu losmaken en niet meer aankomen, voordat de hele kabelboom smelt"
Jeffrey.js
@MartinZaandam Orgineel is deze tractor een uitvoering met een dynamo en een spanningsregelaar, Deze waren stuk dus heb ik deze vervangen door een alternator
met ingebouwde spanningsregelaar.. mijn alternator heb ik zo aangesloten,
Vanaf de dikke moer op de starter waar mijn dikke kabel vanaf de batterij op aankomt,
van hier loopt een gewone kabel naar mijn B+ van mijn alternator, Dan van mijn D+ gaat er een kabel naar mijn contactlamp. Mijn starter is zo aangesloten: Dikke accu kabel op de dikke moer (startrelais), van die dikke moer loopt een gewone kabel verder naar mijn lichtschakelaar de AC (voeding vanaf accu) vandaar loopt er een 2de zekering in de schakelaar naar een andere moer en deze geeft de stroom aan mijn schakelaar voor (lichten enz) vanaf die moer loopt er een kabel naar mijn contactslot (0-1 uitvoering) vanaf het contactslot gaan er 2 kabels weg, 1 kabel naar mijn claxonrelais, en de 2de kabel naar een moer op mijn dashboard ( ik denk zelf dat deze een aftakking/ samenkomst is van deze kabels) aan deze moer gaan er kabels naar de lampjes op het dashboard (deze geven de stroom aan de lampen) en de andere kabel aan de moer gaat door naar mijn drukknop, die kabel loopt door naar de 2de kleinere moer op mijn starter (startrelais)

Hopelijk kan je hier verder mee informatie geven..
varken
Het gaat via een startknop.
Voor de complete handeling kun je kijken op Frans steijvers. Nl ofzo.
Als je dan de schakeling volgt is niet moeilijk, hoewel het geen duidelijke tekeningen zijn. Werkt het dan nog niet? Dan kun je de bekabeling doormeten, en dan de massa aansluitingen. En als laatst de startmotor. Succes! Blijf proberen bij zo'n trekker kan er niet veel kapot gaan, geen can storingen ofzo. 😬 😀
Jeffrey.js
@varken Orgineel is deze tractor een uitvoering met een dynamo en een spanningsregelaar, Deze waren stuk dus heb ik deze vervangen door een alternator
met ingebouwde spanningsregelaar.. mijn alternator heb ik zo aangesloten,
Vanaf de dikke moer op de starter waar mijn dikke kabel vanaf de batterij op aankomt,
van hier loopt een gewone kabel naar mijn B+ van mijn alternator, Dan van mijn D+ gaat er een kabel naar mijn contactlamp. Mijn starter is zo aangesloten: Dikke accu kabel op de dikke moer (startrelais), van die dikke moer loopt een gewone kabel verder naar mijn lichtschakelaar de AC (voeding vanaf accu) vandaar loopt er een 2de zekering in de schakelaar naar een andere moer en deze geeft de stroom aan mijn schakelaar voor (lichten enz) vanaf die moer loopt er een kabel naar mijn contactslot (0-1 uitvoering) vanaf het contactslot gaan er 2 kabels weg, 1 kabel naar mijn claxonrelais, en de 2de kabel naar een moer op mijn dashboard ( ik denk zelf dat deze een aftakking/ samenkomst is van deze kabels) aan deze moer gaan er kabels naar de lampjes op het dashboard (deze geven de stroom aan de lampen) en de andere kabel aan de moer gaat door naar mijn drukknop, die kabel loopt door naar de 2de kleinere moer op mijn starter (startrelais)

Hopelijk kan je hier verder mee informatie geven..
Wimsumar
Beste Jeffry.S: Het electrisch schema van de RENAULT N72 geeft geen aanwezigheid van zekeringen aan. Heb je deze met het wisselen van het contactslot zelf erbij gemaakt? Welke stroomkring wordt door deze zekering beveiligd? Het starten? Hoeveel ampere zekering is het?

Electrisch schema in onderstaande pdf:

vieux.tracteurs.free.fr/pdf/…
Jeffrey.js
@Wimsumar Orgineel is deze tractor een uitvoering met een dynamo en een spanningsregelaar, Deze waren stuk dus heb ik deze vervangen door een alternator
met ingebouwde spanningsregelaar.. mijn alternator heb ik zo aangesloten,
Vanaf de dikke moer op de starter waar mijn dikke kabel vanaf de batterij op aankomt,
van hier loopt een gewone kabel naar mijn B+ van mijn alternator, Dan van mijn D+ gaat er een kabel naar mijn contactlamp. Mijn starter is zo aangesloten: Dikke accu kabel op de dikke moer (startrelais), van die dikke moer loopt een gewone kabel verder naar mijn lichtschakelaar de AC (voeding vanaf accu) vandaar loopt er een 2de zekering in de schakelaar naar een andere moer en deze geeft de stroom aan mijn schakelaar voor (lichten enz) vanaf die moer loopt er een kabel naar mijn contactslot (0-1 uitvoering) vanaf het contactslot gaan er 2 kabels weg, 1 kabel naar mijn claxonrelais, en de 2de kabel naar een moer op mijn dashboard ( ik denk zelf dat deze een aftakking/ samenkomst is van deze kabels) aan deze moer gaan er kabels naar de lampjes op het dashboard (deze geven de stroom aan de lampen) en de andere kabel aan de moer gaat door naar mijn drukknop, die kabel loopt door naar de 2de kleinere moer op mijn starter (startrelais)

Hopelijk kan je hier verder mee informatie geven..
In het start systeem zit geen zekering.
Er zit iets niet helemaal goed bij jou.
Je mag bij mij komen kijken om te zien hoe het zit.
Dat geeft misschien duidelijkheid.
varken
Quote Reactie van @Ferdinanddijkstra:
Je mag bij mij komen kijken

eerst bij mij kijken 😅
frans.steijvers.com/?Documentatie___Renault_R7052
Ff alle documenten door kijken, je word er nooit dommer van 😝

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Renault N72 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
10
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0