Fendt 615 - nieuwe aanwinst

Ik heb laatst een 615 lsa-e gekocht
de brandtsofpomp lekte een beetje en was er 1 koppakking kapot dus de brandstofpomp eraf gehaald en weggebracht voor revisie en beetje schroeven. en ondertussen de koppakkingen vervangen nu heb ik de brandstofpomp er weer opgezet maar helaas niemand thuis er komt diesel genoeg uit de verstuiverleidingen dus ontlucht is hij ook komt er rook uit de uitlaat tijdens starten. de pomp heb ik er zo gedemonteerd

compressor eraf stuurpomp eraf met stift op de distributiedeksel en tandwiel gemerkt met een kraspen rondom de pomp gemerkt ivm de slobgaten toen de pomp eraf gehaald en heb de motor vervolgens niet verdraaid

het monteren van de pomp hetzelfde 3 keer gekeken of dat de merkstreepje klopte en weer dichtgebouwd

ra ra wat is het probleem (toch niet op tijd)

hoe kan ik dit oplossen alvast bedankt
600 serie

Reacties

fendtowner
Effe luchtfilter eruit tijdens starte , en wat startpiloot geven kan miss helpen
sanderwoude
Hij is van tijd wordt zoeken
gewoon er weer van af en een tand verzetten
guldner G40s
Meestal staat er ergens op de krukaspoely wel een streepje die moet overeen komen met eenstreep, pijl of iets dergelijks.
als je dan een capulair pijpje (een pijpje met een heel dunne opening. deze zet je op de brandstof pomp en ga je kijken of dat het moment van inspuiting (de brandstof komt omhoog) gelijk staat met het teken op de poely dat die dan weer gelijk staat met het teken op het motorblok.

staat deze niet gelijk moet je de brandstofpomp wat later of vroeger zeten tot dat deze precies overeen komt

succes er mee 😉
Mengeledriver
Het is mogelijk dat het bedrijf die de brandstofpomp gereviseerd heeft het tandwiel eraf heeft gehad... Dan kun je hem nog volgens het werkplaatshandboek op tijd zetten. En als je een beetje handig bent dan wil het ook zonder het werkplaatshandboek.
Hano-Deutz
De kleppendeksel van cilinder nr 1 eraf halen en dan kijken als beide kleppen sluiten of er dan diesel uit de leiding spuit anders staat je pomp verkeerd.
driessie
Van tijd

een revisie bedrijf zet de brandstofpomp altijd op cilinder 1
op inspuiten
MANdriver
Pomp exact afstellen met een capillair buisje.
fendttim
@ mengele driver, Als je bij zown 615 de brandstof pomp er afhaald dan moet je zelf al het tand wiel er afhalen. Want anders kan die er niet af. En het tandwiel kan er maar op 1 manier op. Ik heb zelf ook de brandstof pomp er af gehad. IK had de stuurpomp er af gehaald. En dan via dat gat de moer los gedraaid. En het tandwiel er gewoon in laten liggen. Wel de motor gemerkt hoe die staat. En ook het tandwiel van de brandstofpomp aan de buiten kant van het huis gemerkt.
600 serie
Ja het tandwiel heb ik er zelf afgehaald zit idd met een spie dus kan niet fout

het tandwiel had ik gemerkt op het huis en dat komt exact overeen
Mengeledriver
Dan idd volgens het boekje gaan afstellen....
fendttim
De pomp kan ook draaien. Dan zet je hem vroeger of later. Heb je dat ook weer het zelfde staan?
radium45
Denk niet dat het aan de pompafstelling ligt, te vroeg of te laat? Lopen doet hij meestal wel, niet goed natuurlijk. Of de pomp staat een halve slag verkeerd. 1ste zuiger naar bdb compressieslag draaien en kijken of er diesel uit de 1ste verstuiverleiding komt.
275gta
Motor dient steeds op cilinder 1 te staan ,inspuiting op ongeveer 5.5mm van het bdp
en dan afhankelijk van welke pomp er op zit , moet je zeker controleren , want daar zit een apart te bedienen koudstart op , werd bij bepaalde series met een elektromagneet aangetrokken , gaf vaak problemen , de magneet verwijderen en met de hand steeds aantrekken was een optie ,
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 615 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!