Airco van onze jd

Onze jd heeft de airco kapot. De blazer doet t wel gewoon en het stroom met de schakelaar en zekeringen klopt ook allemaal. Het wordt ook nog steeds aangedreven door een v-snaar. Iemand tips over wat het zou kunnen zijn? Zelf zat ik te denken aan airco vloeistof maar als het goed is is dat een gesloten kring.

Deel dit topic

Reacties

bartjuh
Ik denk dat de dealer je dat wel kan vertellen
fendt-vario
Stof is slecht voor airco's raam veel open ?
me
Laatste tijd wel een beetje .. maar niet overdreven veel .. Maar dat komt niet in de airco zelf neem ik aan ? .. tevens gaan ze niet open als de trekker er stoffig van wordt 😄 !
pekelderboer
Hij koelt gewoon niet meer???
pekelderboer
Dan zou je tog eens bij dat reservoir moeten kijken of bij die andere airco zooi waar hij koelt
me
Idd .. De stroom het blazen enzv doet t nog .. Ook als je de schakelaar van airco naar blazen doet blaast die gewoon zonder airco .. en met airco blaast die ook gewoon maar koelt niet. Stroomkring enzv klopt.
me
De Omloopcirkel is ook gesloten en zweet nergens durf hem niet open te maken omdat die onder druk wordt afgevult is mij vertelt.
pekelderboer
Jah ik kan je nie echt helpe met zoveel ik nu weet dan zou ik het zelf motte zien. maar miss is je expansie ventiel wel kaduk . ik weet niet hoedat filter werkt maar kan dat ding miss vol zitten??
kemper
Denk dat het de aircovloeistof is... moet je bij dealer bij laten vullen
andy7383
Ja, het gas die in de condenser zit kan vervliegen met de tijd.. Dat is de meest voorkomende reden bij kapotte airco. Maar kan aan heel wat liggen..
newhollandt6070
Idd aircovloeistof , met auto's is dat toch ook
hobbyboer
Doet de magneetkoppeling van de compressor het wel? kun je horen, een tik, als je de airco aanzet met motor uit/kontakt aan. als je geen tik hoort kun je zelf wel even zoeken naar een simpele elektrische storing en anders wordt een klusje voor de specialist, waarschijnlijk bijvullen. wel snel laten doen anders drogen alle afdichtingen uit en word het een duur grapje.
Favorit614
Had zelf de thermostaat kapot , zelfde verschijnselen
casejxu
Of effe laten vullen.... helpt meestal ook wel
Favorit614
Kijk eerst of er niks mechanisch/elctronich is
voor je hem airco boer brengt , deze gasten zijn duur
me
Mechanisch met de v-snaar en het electrisch circuit heb ik nagemeten de stroom gaf door zodra de schakelaar werdt omgezet. Ik zal er gauw werk van maken hij is net korte tijd kapot dag of 3 maar heb hem morgen volop nodig hoop dat die niet uitdroogt !
me
Dan ga ik het ding waar hobbyboer het over had is efef checken ! En anders wordt het bijlaten vullen bij een vriend in de garage ? .. neem aan dat dat niet anders is als bij auto's ?
Dan kan ik altijd nog zien 😄 .. Allemaal in ieder geval bedankt voor de reacties !
HJ_
Hee me.. bij de 6400 bij mij opt werk zit bij de hendel van t achteraam zo'n stukje blik.. dat moet na voren worden gedrukt door die hendel als het raam dichtzit.. de airco doet t als da blikje na voren zit.. je kan dus alleen de airco aanhebben als de achterruit dicht is.. misschien dat het daar aan ligt?
me
Dat zou goed kunnen .. die blikjes hebben wij er alleen dacht ik niet meer opzitten. Alleen bij het voorraam (die bij ons open kan ) en vroeg ik me constant af waar deze voor was. anders moet ik die idd is bekijken 😄 .. goeie tip!!
Vraagje : als ik de stroomkring wil checke maar ik krijg stroom op de schakelaar met bij de airco motor met draaiene motor niet. Dan zit daar ergens een fout. Zit de zekering voor of na de schakelaar anders kan ik het eventueel met een losse draad proberen om te kijken of het daaraan ligt.
pekelderboer
Waar controleer jij spanning mee?
me
Dingetje die je op aarde moet houden met een rood lampje die gaat branden .. heel vroeger voor het schrikdraad. Maar daar hebben we nu galgher ding voor ? .. hoezo ? .. op de zekering zelf gaf die wel stroom en op de schakelaar ook. Dus neem aan dat de zekering niet daarna komt of de aansluiting daarachter moet mis zitten.
pekelderboer
Als iemand effe met het schakelaartje wiebelt ga jij gewoon dat draad bij de pomp er op houden kijken welke op de schakelaar reageert das nie zo moeilijk lijkt me
me
Dat wiebelen met de schakelaar is geen punt .. want de input en de output van het schakelaartje klopt .. maar v.d. week vloog de v-snaar aan flarden en loopt ook over de airco .. ben bang dat die wat geraakt heeft hoop de bedrading dan maar. Of dat ding bij het raam !
pekelderboer
Jah dat schakelaartje klopt jah maar als je bij de pomp effe de bedrading bekijkt en of er ook één reageert op de schakelaar dan weet je dat de rest van de bedrading ook ok is
me
Dat is waar .. maar de rest doet t zoiezo wel anders had die niet gekoeld en de rest van het werk wat t moet doen ook niet gedaan. Boordcomputertje en alles klopt en werkt ook toerenteller enzv .. dus daar zit verder niets mis.
pekelderboer
Effe wachte hor, koelt die wel ????????????????
pekelderboer
En als je dat meet dat heeft niks met de rest van de elektronica nodig hea
Heno
Ofwel is het de vloeistof die op is. ofwel zoals bij onze maaidorser is het de condenser die kapot is, maar in het geval van de condenser wordt dit een duur grapje. je mag rekenen tussen de 400 tot meer dan 1000euro. Als je condenser kapot is vraag dan wel naar een namaak die zijn evengoed maar wel veel goedkoper.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
28
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
0