Renault Ares 640 RZ - wilde even reageren op de gebruikers ervaring van deze trekker

Daar staat dat de vooras afdichting snel lek gaat, Nu rij ik al jaren met diverse Renaults en Claas en de enige keer dat ik een lekke keer ring heb gehad was mijn eigen schuld, gewoon iets te veel olie er in gedaan na het verversen, de ruimte waar deze in zit is klein, dus als de olie warm word zet ie uit, bij te veel olie is die ruimte dus nog kleiner en word door de hogere luchtdruk die ontstaat door de warmte de keer ring naar buiten gedrukt, bij olie net onder pijl zal je daar dus ( ) bijna nooit geen last van krijgen,, dus let op bij verversen , vul nooit boven pijl,, en uiteraard nooit met een stoomcleaner er vol op spuiten
atlaspower

Reacties

ken-adams
Doen er nooit meer olie op dan de markering. Is overigens telkens aan dezelfde kant, dus denk dat daar mogelijk een foutje zit. Is nu ook niet overdreven vaak hoor, maar als er iets misgaat aan de trekker is het meestal dat, maar gaat voor de rest bijna nooit iets stuk bij die trekkers dus meestal is een groot woord 😄
spotmelker
Rij zelf met een 610 en heb net als bij m'n JD de (waardeloze eco) koelvin vast laten zetten. Sindsdien worden beide trekkers lang niet zo gauw (te) warm. Met de TCE 10 hefbediening kan je niet met een schuifbord of kuilverdeler werken, daarvoor reageert de hef te traag. Verder een fijne trekker.
ken-adams
@spotmelker Eco is daar niet zo de bedoeling van, bedoeling is om de motoren sneller op werktemperatuur te krijgen. Koelkracht blijft op hoge temperaturen gelijk bij deze of een normale vin, maar omdat deze motor sneller op temperatuur is is ze ook sneller over temperatuur. In een situatie waarin deze oververhit zal een andere wat later ook oververhitten tenzij het weer tegen dan al afgekoeld is. Ik snap wat je bedoelt en gelijk heb je, wou gewoon even de keerzijde uitleggen 😉 En die hef snelheid kun je instellen tot redelijk snel, MAAR bij een kuilverdeler die zichzelf in de kuil "graaft" duurt het idd te lang omdat de hefcilinders enkelwerkend zijn en er dan geen gewicht is om de olie uit de cilinders te drukken. Frustrerend 😄 In het voorjaar voor het eerst de Bobcat op de hoop gebruikt, toen we mais bijkochten, die werd geleverd met een kipper dus het blad zou daar niet werken(vader dacht dat de Bobcat het moeilijk zou hebben door de ,in verhouding tot een trekker, kleine wielen), maar deed het goed dus dit jaar komt die misschien op de echte hoop samen met de 640, dat zal ons werk wel een pak makkelijker maken.
valmet6400power
Wij hadden die van ons wel 4/5x lek in de 10 jaar dat het hok er was..
ken-adams
@valmet6400power Nou nou, je refereert toch niet naar een Renault met dat "hok" mag ik hopen? 😂
valmet6400power
@ken-adams
Het was dan een Claas maar onder de kap allemaal Renault onderdelen. Uit 2005 kwam ie..
ken-adams
@valmet6400power Net van het overgangsjaar dan.
rickboer blija
@valmet6400power dan is een claas uit 2004 betrouwbaarder, die van ons is nog nooit kapot geweest
ken-adams
@rickboer blija Is ook maar een lek dus geen drama, voor de rest komt er zelden iets aan.
renault 106-54
@rickboer blija Die van ons was een van de eerste uit '97 maar ook nooit wat met de vooras gehad ofzo.
rickboer blija
@atlaspower weet jij hoe ik de trekker wat koeler kan krijgen? met maaien en kuilen zit de meter tegen het rooie aan, en soms zelfs in het rooie!
ken-adams
@rickboer blija Zolang die geen "stop" signaal geeft is het geen probleem, de viscokoppeling in de ventilator zorgt dat de motor niet gekoeld word tot die op werktemperatuur is.
rickboer blija
@ken-adams wij hebben dus wel geregeld het stop signaal
spotmelker
@rickboer blija Zoals ik hierboven al beschreef, gewoon je eco-koelvin vastzetten. Kostte mij € 60 bij de dealer. En het probleem is over.
ken-adams
@rickboer blija Ik veronderstel dat je de radiateur goed proper houd, koelvloeistof en riemspanning op correct niveau dus dat zal het probleem niet zijn. Dan maar zoals @spotmelker zegt, de koelvin vast laten zetten.
Ferdinanddijkstra
Lekke vooras keerringen is erg bepalend voor onderhoud, grondsoort, gebruik en schoonmaken.
Bij ons op klei grond gaan ze sneller lek als men het niet regelmatig schoonmaakt en de klei laat drogen rond de eindvertraging.
Schoonmaken met de bron gaat goed maar met hoge druk spuit kan verkeerd aflopen.
Te veel olie is slecht voor de keerkringen.
Het is heel erg verschillend waar en hoe de keerringen lek gaan.
Maar vervangen stelt niet zo veel voor.
De grote keerkring is in anderhalf uur vervangen dus dat kan het probleem niet zijn.
claas arion power
Kent er ook iemand het vervelende piep geluid dat deze trekkers geven als het knipperlicht aanstaat? En weet iemand hoe dit te verhelpen of verwijderen is?
Ferdinanddijkstra
@claas arion power een plakkertje over het piepertje doen.
ken-adams
@claas arion power Dat hebben die van ons toch niet.
hilbertvdberg
Onze ares 630rz heeft nog nooit lekkage aan de vooras gehad. En dat met 13000 uur. Bij mn 696 wel een keer. Maar Was ook weer verholpen na het stopje ff losdraaien zat wat druk achter als hij warm was
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Renault Ares 640 RZ ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!