Illustratie van:

Renault Ares 640 RZ - wilde even reageren op de gebruikers ervaring van deze trekker

Daar staat dat de vooras afdichting snel lek gaat, Nu rij ik al jaren met diverse Renaults en Claas en de enige keer dat ik een lekke keer ring heb gehad was mijn eigen schuld, gewoon iets te veel olie er in gedaan na het verversen, de ruimte waar deze in zit is klein, dus als de olie warm word zet ie uit, bij te veel olie is die ruimte dus nog kleiner en word door de hogere luchtdruk die ontstaat door de warmte de keer ring naar buiten gedrukt, bij olie net onder pijl zal je daar dus ( ) bijna nooit geen last van krijgen,, dus let op bij verversen , vul nooit boven pijl,, en uiteraard nooit met een stoomcleaner er vol op spuiten

Deel dit topic

Reacties

spotmelker
Rij zelf met een 610 en heb net als bij m'n JD de (waardeloze eco) koelvin vast laten zetten. Sindsdien worden beide trekkers lang niet zo gauw (te) warm. Met de TCE 10 hefbediening kan je niet met een schuifbord of kuilverdeler werken, daarvoor reageert de hef te traag. Verder een fijne trekker.
valmet6400power
Wij hadden die van ons wel 4/5x lek in de 10 jaar dat het hok er was..
verwijderd
valmet6400power
@ken-adams
Het was dan een Claas maar onder de kap allemaal Renault onderdelen. Uit 2005 kwam ie..
rickboer blija
@valmet6400power dan is een claas uit 2004 betrouwbaarder, die van ons is nog nooit kapot geweest
ken-adams
@rickboer blija Is ook maar een lek dus geen drama, voor de rest komt er zelden iets aan.
renault 106-54
@rickboer blija Die van ons was een van de eerste uit '97 maar ook nooit wat met de vooras gehad ofzo.
rickboer blija
@atlaspower weet jij hoe ik de trekker wat koeler kan krijgen? met maaien en kuilen zit de meter tegen het rooie aan, en soms zelfs in het rooie!
verwijderd
rickboer blija
@ken-adams wij hebben dus wel geregeld het stop signaal
spotmelker
@rickboer blija Zoals ik hierboven al beschreef, gewoon je eco-koelvin vastzetten. Kostte mij € 60 bij de dealer. En het probleem is over.
Lekke vooras keerringen is erg bepalend voor onderhoud, grondsoort, gebruik en schoonmaken.
Bij ons op klei grond gaan ze sneller lek als men het niet regelmatig schoonmaakt en de klei laat drogen rond de eindvertraging.
Schoonmaken met de bron gaat goed maar met hoge druk spuit kan verkeerd aflopen.
Te veel olie is slecht voor de keerkringen.
Het is heel erg verschillend waar en hoe de keerringen lek gaan.
Maar vervangen stelt niet zo veel voor.
De grote keerkring is in anderhalf uur vervangen dus dat kan het probleem niet zijn.
Kent er ook iemand het vervelende piep geluid dat deze trekkers geven als het knipperlicht aanstaat? En weet iemand hoe dit te verhelpen of verwijderen is?
@claas arion power een plakkertje over het piepertje doen.
hilbertvdberg
Onze ares 630rz heeft nog nooit lekkage aan de vooras gehad. En dat met 13000 uur. Bij mn 696 wel een keer. Maar Was ook weer verholpen na het stopje ff losdraaien zat wat druk achter als hij warm was

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Renault Ares 640 RZ ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0