Ford 2000 - Na een half uur schudden zakt het toerental in

Hallo allemaal,
Mijn Ford 2000 start en loopt prima, maar nu we met hooi bezig zijn, zakt hij na enige tijd schudden van 1800 toeren naar 1400 in zijn vier. Terugschakelen heeft dan enige tijd effect, maar na een paar minuutjes zakt het toerental dan ook weer in.
Het begint in de bochten, maar na verloop van tijd trekt hij de toeren na een bocht niet meer bij en blijft hij op 1200/1400 toeren hangen.
Iemand een idee? Ik hoor het graag,

Groet, Thijs
Thijsio

Reacties

Landini 6500
Brandstof filter vervangen
Wimsumar
Beste Thijsio: Het lijkt alsof de brandstoftank vacuüm trekt na een half uur gebruik. Draai de dop eens los op zo'n moment. Maak eventueel de dop (ontluchtingsgaatje) schoon.
tim-klok
Je moet de tank reinigen
Thijsio
Dank voor de reacties. Brandstoffilter is onlangs vervangen, en de tankdop trekt niet vacuüm. Zou het echt een brandstofprobleem zijn?
Hoe kan ik het beste de tank reinigen?
+2
FransL
@Thijsio Zo hebben wij het gedaan afgelopen voorjaar bij een Ford 2000 zonder opvoerpomp:
- brandstofkraan helemaal dicht draaien: nb brandstofkraan is niet van het type dat dicht/open gaat door een half of een kwartslag te draaien. Je moet hem helemaal open of dicht draaien totdat ie niet verder wil.
- brandstofleiding los halen bij de brandstofkraan
- brandstofkraan losdraaien (met onder het gat in de tank waar de brandstofkraan ingeschroefd zit een trechter in een tuinslang in een jerrycan om de resterende diesel uit de tank mee op te vangen.
- tank leeg laten lopen.
- met een tuinslang met draainozzle van gardena vanuit de vulopening in de tank gespoten, daarbij dezelfde trechter / tuinslang en een andere jerrycan gebruikt om het mengsel water/restant diesel/bruine smurrie uit de tank mee op te vangen. Bij onze Ford 2000 kwam er heel veel bruine smurrie uit te tank alvorens er min of meer helder water doorspoelde. Deze bruine smurrie verstopte eerder de brandstofkraan en brandstofleiding naar het filter en het filter zelf, dat we ook meteen hebben vernieuwd.
- laten drogen (met de tankdop en het brandstofkraantje eraf zodat eea door kan tochten. Zet wel een dakje oid over de vulopening tegen inregenen. Ik heb ook gelezen dat mensen een föhn gebruiken om warme lucht door de tank te blazen om het proces te versnellen. Die hadden wij niet tot onze beschikking.

Er zijn vast meer en wellicht ook betere manieren, maar dit heeft bij ons gewerkt. De Ford loopt nu zonder problemen.
5000 fan
Mischien t zeefje schoonmaken in de tank dat op het kraantje zit
Daanfordje
@5000 fan ja dat denk ik ook, onze 3000 liep ook slecht, er zat allemaal troep voor het zeefje, als de tank leeg is moet je de leiding erafhalen en dan uit de tank draaien!
flip1150
Ik ben geen Ford kenner maar ik weet dat bij een MF er een zeefje in de opvoerpomp zit. Dit heeft voor mij al eens soortgelijk gedrag veroorzaakt. Dus kijk effe naar de opvoerpomp.
En als je een snelle oplossing wil kan je ook vanaf de opvoerpomp effe de leiding doorblazen.
Dit maakt het zeefje in de tank vrij maar is geen lange termijn oplossing.
Wimsumar
Beste Flip1150:

Quote Reactie van @flip1150:
kijk effe naar de opvoerpomp.

Dat is bij een FORD 2000 een zoekplaatje:

Met/zonder:


« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 2000 en hebben de trefwoorden toerental en hooien geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!