Illustratie van:

Onbekend meerdere (diverse merken) - Vragen over het uitvijlen van de inlaat

Beste.
Ik heb een oudere MF monteur gesproken die vertelde dat hij vroeger wel eens het inlaat spruitstuk uit vijlde van ongeblazen motoren. Het schijnt dat als je de inlaat pakking tegen het spruitstuk legd dat je nogal wat "vlees" overhoud bij een oudere mf. Zou dit echt iets helpen of zou deze vermogens update te verwaarlozen zijn😜
Een vriend van mij wou het sws gaan proberen bij zijn 3130.

Deel dit topic

Reacties

+2
valmet6400power
Zou het sowieso niet met draaiende motor adviseren 😁
jo845xl
Inlaat uitvijlen is iets wat vooral in de rallysport word gedaan maar daar zitten ze ook overal aan te peuteren , grotere kleppen , magnesium drijfstangen , spaghetti uitlaat enz maar daar telt ook elke pk .
Als je alleen de inlaat wat gaat bijvijlen ga je vlgs mij niet veel merken van de pk winst .
Als je echt een verschil wilt zien , drukgevoede pomp en turbo en nog beter => andere trekker .
verwijderd
GD tuning Garyp
@MartinZaandam Hij heeft t over de inlaat. Deze worden vaak van alu gemaakt. Ik denk trouwens dat je er weinig tot niks van gaat merken, al kan het natuurlijk nooit kwaad om poorten netjes op elkaar aan te laten sluiten.
MartinZaandam
@GD tuning Garyp Dan zal ik mijn opmerkingen verwijderen, mijn fout, niet goed gelezen
GD tuning Garyp
@MartinZaandam Kan gebeuren ja 😋
Huuuuub
Zolang je je pomp niet opdraait ga je 0,0 vermogenswinst merken. hoogstens als je het idee hebt dat hij te weinig lucht krijgt (zwarte rook)
mauser
Uiteraard moet de pomp omhoog maar zoals ik al zei, het gaat om een moter zonder turbo, dus met alleen meer brandstof geven win je dan niet veel omdat je al gauw een lucht te kort krijgt. Vandaar het idee.
Net wat GD tuning Garyp al zegt. De poorten netjes op elkaar aansluiten, want groter heeft niet veel zin of je moet heel je spruitstuk en inlaat kanalen in je kop gaan aanpassen.
ik geloof ook niet dat je er 10 pk mee opschiet, maar ik vroeg me af of er mensen waren die dit verhaal kende of er ervaring mee hadden.
Wimsumar
Beste Mauser:

Quote Reactie van @mauser:
of je moet heel je spruitstuk en inlaat kanalen in je kop gaan aanpassen.

Grootste (liever gezegd: kleinste) bottleneck blijft de inlaatklep(opening). Ieder motorconstructeur zal dat weten en maakt de rest van het inlaatsysteem nipt iets ruimer. Ik vermoed dat die "oude M.F.-monteur" de (uitpuilende) pakking van het inlaatspruitstuk bijwerkte (uitvijlde) ter grote van de gaten in het inlaatspruitstuk. (Of het zin had: 'kweenie' ).
P.S.: Het uitvijlen van het inlaatspruitstuk had alleen zin bij het brommertje (2-taktmotor) waarmee Old man M.F.-monteur naar z'n werk scheurde. 😎

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Onbekend meerdere (diverse merken) ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
8
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
677